TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowa propozycja Solarisa. Urbino 18 hybrid plug-in
INFOBUS.PL - Opublikowano: 15.04.2020 14:00:18
Nowa propozycja Solarisa. Urbino 18 hybrid plug-in

Solaris jako pierwszy producent w Europie w 2006 roku wprowadził na rynek seryjnie produkowany autobus hybrydowy z napędem szeregowym i od tego czasu sprzedał już prawie 650 tego typu pojazdów. Dzisiaj, odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, firma poszerza portfolio pojazdów hybrydowych i przedstawia autobus przegubowy Urbino 18 plug-in hybrid, który w trybie bezemisyjnym może pokonywać dystans do 10 km.

Urbino 18 plug-in hybrid wyposażony jest w silnik spalinowy Cummins o pojemności 6,7 l i mocy 220 kW oraz elektryczny silnik trakcyjny BEA o mocy 160 kW. W nowym modelu hybrydowym w miejscu stosowanych do tej pory superkondensatorów użyto baterii. Dzięki zastosowaniu baterii o pojemności ok. 30 kWh będzie miał on możliwość jazdy bezemisyjnej nawet do 10 km.

Będzie to miało znaczenie na tych odcinkach w centrach miast, które posiadają strefy bezemisyjnego transportu. W tych miejscach pojazdy mogą korzystać tylko i wyłącznie z energii magazynowanej w bateriach.

Zastosowany system hybrydowy oparto na sterowaniu szeregowym. Oznacza to, że nie istnieje mechaniczne połączenie między pierwotnym źródłem mocy, jakim jest silnik diesla, a kołami. Silnik wysokoprężny napędza jedynie prądnicę, z której energia płynie następnie do osprzętu elektrycznego, magazynu energii, elektrycznego silnika trakcyjnego, a na końcu do kół. Elektryczny silnik trakcyjny zamienia energię elektryczną w energię mechaniczną, która to napędza pojazd w trybie hybrydowym. Energia zmagazynowana w bateriach w trybie hybrydowym tylko wspiera silnik elektryczny.

W trybie bezemisyjnym, czyli w momencie, gdy silnik diesla jest wyłączony, jest jedynym źródłem energii dla silnika trakcyjnego. Ponieważ napęd pojazdu jest w części elektryczny, może on odzyskiwać energię z hamowania. Dzięki temu zużywa mniej paliwa, ograniczając tym samym emisję szkodliwych substancji do atmosfery.

Autobus Urbino 18 plug-in hybrid nad pierwszym prawym nadkolem jest wyposażony w gniazdo do ładowania typu CCS Combo 2. Baterie będzie można naładować w ten sam sposób co w autobusach elektrycznych.
Pojazd jest już dostępny w ofercie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Solaris
hybryda
plug-in

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....