TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowa odsłona MAZ-a 203 w Polsce
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 15.09.2009 15:09:45 19 komentarzy
Nowa odsłona MAZ-a 203 w Polsce

Mimo wakacji przedstawiciele białoruskiego producenta nie zwolnili tempa w prezentowaniu swoich produktów polskim przedsiębiorstwom komunikacji miejskiej. Na początku lipca w PKA Elbląg testowany był niskowejściowy MAZ 103, autobus najdłużej oferowany na naszym rynku przez MAZ. Zdaniem przedstawiciela firmy ARPI BUS (dilera MAZ-a w Polsce) –zebrał on bardzo pochlebne opinie. Był to pierwszy i jak na razie ostatni test tego modelu w naszym kraju. Przypomnijmy, że autobusu MAZ 103 w największej skali jest eksploatowany w Polsce przez KPKM Białystok (4 szt.).
Następcą wersji 103 jest całkowicie niskopodłogowy MAZ 203, który przeszedł w ostatnim czasie face-lifting, a dokładniej mówiąc –wymianę deski rozdzielczej i całego przodu wewnątrz autobusu (pas podokienny). W zgodnej opinii większości użytkowników i ekspertów –dotychczasowe deska była najmniej efektownym (mówiąc dyplomatycznie) elementem w tych autobusach. Teraz kabina kierowcy prezentuje się znaczniej lepiej. Warto podkreślić, że za ten projekt odpowiedzialna była leszczyńska firma Astromal, a wprowadzone zmiany wymusili polscy klienci. W efekcie wszystkie fabrycznie nowe autobusy MAZ 203 i 206 będą teraz wyposażane w nowe deski. Najprawdopodobniej również nowe elementy będą montowane we wszystkich pojazdach eksportowanych do innych krajów Unii Europejskiej. Kto wie, może również białoruscy i rosyjscy klienci MAZ-a przekonają się do nowej stylistyki. Cieszy nas to, że stajemy się pewnego rodzaju kreatorami obowiązujących trendów w produkcji autobusów i jesteśmy dla wschodnich producentów ważnym poligonem doświadczalnym przed wejściem na zachodnie rynki.

W sierpniu br. MAZ 203 –już w nowej stylistyce –był testowany w Luboniu w firmie TRANSLUB, a we wrześniu jeździł w ROKBUS-ie w Rokietnicy. –Jeżeli będzie zainteresowanie to MAZ 203 traf na testy do pozostałych gmin wokół Poznania”–zapowiada przedstawiciel ARPI BUS. W tym rejonie największą flotę tego typu autobusów (2 szt.) ma Warbus, który obsługuje linie do Murowanej Gośliny. Natomiast w całym kraju najwięcej tego typu pojazdów eksploatuje MPK Kielce (18 szt.)
W okresie wakacyjnym na polskich drogach był również aktywny najmniejszy autobus z oferty MAZ w Polsce –model 206 klasy midi. Po sprzedaży poprzedniego egzemplarza testowego do Sieradza, kolejny pojazd tego typu wjechał do naszego kraju w sierpniu br. i został przetestowany w Dębicy i Jarosławiu. Następnie trafił do Krosna. –„Możliwe, że w najbliższym czasie będzie dalej testowany na Podkarpaciu. Ponadto duże zainteresowanie tym autobusem wykazują przewoźnicy z Podlasia oraz Polesia”–informuje przedstawiciel ARPI BUS.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MAZ
deska rozdzielcza
Astromal
  • maciek – 15.09.2009

    nie jest źle jest już dużo lepiej. teraz tylko zmienić fotele i będzie zupełnie dobrze. Maz to przeprojektowany neoplan. ważne aby zawieszenie było ok bo drogi u nas jak w Rosji ( no prawie ) polityka nie ma tu nic do rzeczy

  • kynek – 15.09.2009

    Maćku to lepsze stanowisko pracy było już w upadłym jelczu, to na zdjęciach ta jakaś tragedia.

  • sedes – 15.09.2009

    nie, no teraz deska jak marzenie

  • leo – 16.09.2009

    kynek ma racje. Te mazy to pewnie jeszcze wieksze padlo od jelcza. Nowymi jelczami sie najezdzilem i w porownaniu z markami zachodnimi jest to dno i dwie tony mułu. Mogą zmieniac pulpit, detale, szczegóły a i tak na końcu bedzie to tylko Maz.

  • Mirek.N – 16.09.2009

    Deska jak wyciosana, to już 20 letni MAN ma lepszą. Gdzie tu ergonomia stanowiska, tu kierowca do deski musi się dostosować, a powinno być chyba odwrotnie, ale może mam za duże wymagania.

  • MIG – 16.09.2009

    Pomimo wszystko - nie zaufam tej marce. Chciałbym porównać ceny MAZa 203 i Solbusa SM12. Wolałbym tego drugiego. Nie mówiąc o nowym SanCity!

  • paweł – 16.09.2009

    ciekawy jestem jak testy zderzeniowe tego wynalazku

  • mirss – 16.09.2009

    Wymienić kierownice i będzie ok

  • Maciek – 17.09.2009

    Czemu tak dziwnie jest umieszczony przełącznik świateł awaryjnych?

  • Paweł – 17.09.2009

    Oddział Warbusa w Murowanej Goślinie już nie posiada MAZów 203. Deska rozdzielcza wygląda teraz zdecydowanie lepiej.

  • znawca – 17.09.2009

    Większego złomu nie widziałem.Tragedia na kółkach.

  • Combino – 17.09.2009

    No,to poczekajmy teraz i zobaczmy,jak nowa deska spodoba sie kierowcom nowych lubelskich trolejbusow MAZ...

  • mirss – 18.09.2009

    Miałem przyjemność tym jeżdzić i powiem że nie jest taki zły

  • x – 18.09.2009

    I ja tez takie zdania słyszałem, że się jeździ lepiej niż Solarisami, Jelczami itd.

  • Shadow238 – 20.09.2009

    Nie porównujmy tego badziewia do Solarisa, bo to dwie różne marki różniące się pod każdym względem! A deska beznadziejna nic nie poprawili- rozmieszczenie przycisków beznadziejne, to już lepiej wyglądałby tam pulpit VDO.

  • x – 21.09.2009

    A będę porównywał, bo tak kierowcy, z którymi rozmawiałem porównywali. Owszem, nie będę się upierał, bo jakość materiałów z jakich jest zrobiony MAZ odbiega znacznie od reszty producentów i to widać gołym okiem.

  • 007 – 22.09.2009

    Nie gadajcie o Solarisach, bo wystarczy zobaczyć jaką padlinę przysłali do Lublina. A Mazom trzeba dać przynajmniej szansę...poza tym w Lublinie montowany są trolejbus tylko na pudle Maza, reszta to same polskie lub zachodnie komponenty.

  • Grzesiek – 22.09.2009

    Żenada!!!!Jeszcze niczego bardziej paskudnego nie widziałem w autobusie-nie mogli zastosować tak jak wszyscy normalni deskę FAP-VDO?Może na Białorusi to jest szał ale u nas nie przejdzie.

  • Individoom – 13.06.2010

    Jaka deska była zamówiona - taka i stoi! Pewnie szkoda kasy było na Siemens...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....