TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowa odsłona MAZ-a 203 w Polsce
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 15.09.2009 15:09:45 19 komentarzy
Nowa odsłona MAZ-a 203 w Polsce

Mimo wakacji przedstawiciele białoruskiego producenta nie zwolnili tempa w prezentowaniu swoich produktów polskim przedsiębiorstwom komunikacji miejskiej. Na początku lipca w PKA Elbląg testowany był niskowejściowy MAZ 103, autobus najdłużej oferowany na naszym rynku przez MAZ. Zdaniem przedstawiciela firmy ARPI BUS (dilera MAZ-a w Polsce) –zebrał on bardzo pochlebne opinie. Był to pierwszy i jak na razie ostatni test tego modelu w naszym kraju. Przypomnijmy, że autobusu MAZ 103 w największej skali jest eksploatowany w Polsce przez KPKM Białystok (4 szt.).
Następcą wersji 103 jest całkowicie niskopodłogowy MAZ 203, który przeszedł w ostatnim czasie face-lifting, a dokładniej mówiąc –wymianę deski rozdzielczej i całego przodu wewnątrz autobusu (pas podokienny). W zgodnej opinii większości użytkowników i ekspertów –dotychczasowe deska była najmniej efektownym (mówiąc dyplomatycznie) elementem w tych autobusach. Teraz kabina kierowcy prezentuje się znaczniej lepiej. Warto podkreślić, że za ten projekt odpowiedzialna była leszczyńska firma Astromal, a wprowadzone zmiany wymusili polscy klienci. W efekcie wszystkie fabrycznie nowe autobusy MAZ 203 i 206 będą teraz wyposażane w nowe deski. Najprawdopodobniej również nowe elementy będą montowane we wszystkich pojazdach eksportowanych do innych krajów Unii Europejskiej. Kto wie, może również białoruscy i rosyjscy klienci MAZ-a przekonają się do nowej stylistyki. Cieszy nas to, że stajemy się pewnego rodzaju kreatorami obowiązujących trendów w produkcji autobusów i jesteśmy dla wschodnich producentów ważnym poligonem doświadczalnym przed wejściem na zachodnie rynki.

W sierpniu br. MAZ 203 –już w nowej stylistyce –był testowany w Luboniu w firmie TRANSLUB, a we wrześniu jeździł w ROKBUS-ie w Rokietnicy. –Jeżeli będzie zainteresowanie to MAZ 203 traf na testy do pozostałych gmin wokół Poznania”–zapowiada przedstawiciel ARPI BUS. W tym rejonie największą flotę tego typu autobusów (2 szt.) ma Warbus, który obsługuje linie do Murowanej Gośliny. Natomiast w całym kraju najwięcej tego typu pojazdów eksploatuje MPK Kielce (18 szt.)
W okresie wakacyjnym na polskich drogach był również aktywny najmniejszy autobus z oferty MAZ w Polsce –model 206 klasy midi. Po sprzedaży poprzedniego egzemplarza testowego do Sieradza, kolejny pojazd tego typu wjechał do naszego kraju w sierpniu br. i został przetestowany w Dębicy i Jarosławiu. Następnie trafił do Krosna. –„Możliwe, że w najbliższym czasie będzie dalej testowany na Podkarpaciu. Ponadto duże zainteresowanie tym autobusem wykazują przewoźnicy z Podlasia oraz Polesia”–informuje przedstawiciel ARPI BUS.

Sprawdź też:
MAZ
deska rozdzielcza
Astromal
  • maciek – 15.09.2009

    nie jest źle jest już dużo lepiej. teraz tylko zmienić fotele i będzie zupełnie dobrze. Maz to przeprojektowany neoplan. ważne aby zawieszenie było ok bo drogi u nas jak w Rosji ( no prawie ) polityka nie ma tu nic do rzeczy

  • kynek – 15.09.2009

    Maćku to lepsze stanowisko pracy było już w upadłym jelczu, to na zdjęciach ta jakaś tragedia.

  • sedes – 15.09.2009

    nie, no teraz deska jak marzenie

  • leo – 16.09.2009

    kynek ma racje. Te mazy to pewnie jeszcze wieksze padlo od jelcza. Nowymi jelczami sie najezdzilem i w porownaniu z markami zachodnimi jest to dno i dwie tony mułu. Mogą zmieniac pulpit, detale, szczegóły a i tak na końcu bedzie to tylko Maz.

  • Mirek.N – 16.09.2009

    Deska jak wyciosana, to już 20 letni MAN ma lepszą. Gdzie tu ergonomia stanowiska, tu kierowca do deski musi się dostosować, a powinno być chyba odwrotnie, ale może mam za duże wymagania.

  • MIG – 16.09.2009

    Pomimo wszystko - nie zaufam tej marce. Chciałbym porównać ceny MAZa 203 i Solbusa SM12. Wolałbym tego drugiego. Nie mówiąc o nowym SanCity!

  • paweł – 16.09.2009

    ciekawy jestem jak testy zderzeniowe tego wynalazku

  • mirss – 16.09.2009

    Wymienić kierownice i będzie ok

  • Maciek – 17.09.2009

    Czemu tak dziwnie jest umieszczony przełącznik świateł awaryjnych?

  • Paweł – 17.09.2009

    Oddział Warbusa w Murowanej Goślinie już nie posiada MAZów 203. Deska rozdzielcza wygląda teraz zdecydowanie lepiej.

  • znawca – 17.09.2009

    Większego złomu nie widziałem.Tragedia na kółkach.

  • Combino – 17.09.2009

    No,to poczekajmy teraz i zobaczmy,jak nowa deska spodoba sie kierowcom nowych lubelskich trolejbusow MAZ...

  • mirss – 18.09.2009

    Miałem przyjemność tym jeżdzić i powiem że nie jest taki zły

  • x – 18.09.2009

    I ja tez takie zdania słyszałem, że się jeździ lepiej niż Solarisami, Jelczami itd.

  • Shadow238 – 20.09.2009

    Nie porównujmy tego badziewia do Solarisa, bo to dwie różne marki różniące się pod każdym względem! A deska beznadziejna nic nie poprawili- rozmieszczenie przycisków beznadziejne, to już lepiej wyglądałby tam pulpit VDO.

  • x – 21.09.2009

    A będę porównywał, bo tak kierowcy, z którymi rozmawiałem porównywali. Owszem, nie będę się upierał, bo jakość materiałów z jakich jest zrobiony MAZ odbiega znacznie od reszty producentów i to widać gołym okiem.

  • 007 – 22.09.2009

    Nie gadajcie o Solarisach, bo wystarczy zobaczyć jaką padlinę przysłali do Lublina. A Mazom trzeba dać przynajmniej szansę...poza tym w Lublinie montowany są trolejbus tylko na pudle Maza, reszta to same polskie lub zachodnie komponenty.

  • Grzesiek – 22.09.2009

    Żenada!!!!Jeszcze niczego bardziej paskudnego nie widziałem w autobusie-nie mogli zastosować tak jak wszyscy normalni deskę FAP-VDO?Może na Białorusi to jest szał ale u nas nie przejdzie.

  • Individoom – 13.06.2010

    Jaka deska była zamówiona - taka i stoi! Pewnie szkoda kasy było na Siemens...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...