TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowa generacja Mercedesa Citaro
Dariusz Więcławski - Opublikowano: 12.06.2006 12:03:49 21 komentarzy
Nowa generacja Mercedesa Citaro

  

Jedna z najpopularniejszych konstrukcji autobusów miejskich w Europie –Mercedes Citaro –doczekała się zapowiadanej, gruntownej modernizacji. Rodzina autobusów, którą po raz pierwszy zaprezentowano podczas Kongresu UITP w Stuttgarcie w 1997 r., weszła do produkcji rok później. Do dziś sprzedano blisko 15 000 sztuk tych pojazdów i można je spotkać w całej Europie. Latem 2006 r. do produkcji wejdzie druga generacja tej popularnej rodziny autobusów, w której wprowadzono zarówno zmiany stylistyczne, jak i techniczne, a także poszerzono o trzy warianty niskowejściowe.

Najbardziej specyficznym elementem stylistycznym Citaro zawsze była przednia ścian a. Tak jest i w nowym modelu, którego sylwetka została upodobniona do prezentowanego już jesienią 2005 r. wersji niskowejściowej. Zmienił się kształt przetłoczeń pomiędzy reflektorami oraz krawędzie kierunkowskazów, które –w przeciwieństwie do poprzedniej wersji –wygięto ku górze. Specjalny, pomalowany na czarno panel pod przednią szybą daje wrażenie płynnego przejścia szyby w pas podokienny. Z tyłu zwraca uwagę nowa, duża szyba w kształcie litery V, sięgająca aż po dach oraz nowe lampy tylne. Wśród zmian wprowadzonych wewnątrz należy zwrócić uwagę na nowy kształt paneli nadokiennych, wykonanych z aluminium, które zdają się zlewać w jedną całość z podsufitką.

Na stanowisku kierowcy zachowano znany i sprawdzony pulpit VDO. Zmiany objęły inną szybę przednią o lepszych właściwościach termoizolacyjnych oraz większą liczbę schowków dla kierowcy.

Podstawą układu napędowego Citaro nowej generacji stanowią jednostki Euro 4, pracujące w technologii BlueTec. Podobnie, jak w poprzedniej wersji, w nowym modelu stosowane są dwa 6-cylindrowe silniki: OM 906 hLA o pojemności 6,4 dm3 oraz OM457 hLA o pojemności 12,0 dm3. Pierwsza z nich dostępna jest w jednej wersji, osiągającej 210 kW (286 KM) mocy oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 1120 Nm w zakresie 1200-1600 obr./min. Większa jednostka ma dwie odmiany, osiągające odpowiednio 220 kW (299 KM) lub 260 kW (354 KM) mocy oraz maksymalny moment obrotowy 1250 Nm lub 1600 Nm przy 1100 obr./min.

Duże zmiany zaszły natomiast w układzie jezdnym. Dzięki zastosowaniu nowej konstrukcji osi przedniej z niezależnym zawieszeniem, autobus lepiej się prowadzi i zapewnia wyższy komfort jazdy, w czym swój udział ma zapewne zastosowanie nowych miechów pneumatycznych o większym skoku. Kierowcy docenią z kolei zmodernizowany układ kierowniczy, zapewniający lepszą zwrotność.

Tak jak w przypadku poprzednika, nowe Citaro dostępne jest w 3 wariantach miejskich (12-metrowej, 15-metrowej Citaro L i przegubowej, 18-metrowej Citaro G) oraz 3 międzymiastowych (Ü–12 metrów, MÜ–13 metrów i LÜ–15 metrów). Ofertę uzupełniają –zaprezentowane w październiku 2005 r. –autobusy niskowejściowe w wersji miejskiej (12-metrowy Citaro LE) oraz międzymiastowej (12-metrowy Citaro LE-Üi 13-metrowy Citaro LE-MÜ).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes
Citaro
autobus
silnik
ściana
model
  • – 12.06.2006

    Dopiero latem? W takim razie Łódź i Częstochowa dostaną jeszcze stare wersje? Wie ktoś może na kiedy przewidziano tam dostawy?

  • Ja – 12.06.2006

    Czestochowa wybrala Connecto :/

  • – 12.06.2006

    ^ Wybrali Conecto tylko w wersji przegubowej, solówki to mają być Citara.

  • – 12.06.2006

    Przepiękny autobus bardzo mi się podoba

  • wroc – 12.06.2006

    to fakt, EvoBus dostrczy kolejny (po Łodzi) "zestaw" - 10 Citaro i 8 Conecto. Cena to 17,03 mln zł,. Konkurowal tylko Solaris (same Urbino) i jego oferta była o 1,5 mln zł droższa, czyli jakies 18,6 mln zl. termin dostawy to 112 dni, czyli ok 4 miesiace - ale powinny być do konca wrzesnia br., podobno rowniez znaczna czesc kontraktu dla Lodzi wtedy tez sie pojawi. Mercedes musi znacznie przyspieszyc dostawy z Euro 3 - jezeli wygra Warszawe (100 szt) to wyczerpie caly kontyngent na okres przejsciowy (01.10.2006-01.10.2007). Jak go przekroczy moze sprzedac ok 30% sumy pojazdow dostrczonych w ciagu 12 miesiecy wstecz od 01.10.2006 czyli biorac pod uwage tylko dostawy dla Bydgoszczy i Bialegostoku - niewiele. Dlatego tureckie Hosdere produkuje autobusy juz na trzy zmiany....

  • B105 – 12.06.2006

    Dol @wroc.Moze i pracuja na trzy zmiany,ale faktem jest,ze conecto zakontraktowane dla płocka przyjechały 5mcy po terminie dostawy,który zapisany był w przetargu...

  • IRISBUS – 12.06.2006

    Solaris produkuje krócej ,a już ma trzecią generację

  • wroc – 12.06.2006

    @b105 tak slyszalem o tym, nie wiem czy zostaly wyegzekwowane jakies kary umowne przez Plock, ale pewnie tak. W tej sytuacji moze być znacznie gorzej, bo jak sie spoznia a warszawa kupi conecto to potem moze byc problem z ich sprzedaza. Realnie patrzac to oni musza zrealizowac Czestochowe i Lodz do 1 pazdziernika, a potem - jak wygraja w wawie - zrealizowac dostawe 100 szt. w okresie przejsciowym i liczyc jeszcze na jakis pojedynczy strzal na kilka sztuk Conecto.

  • asma – 12.06.2006

    wnetrze nie powala

  • MAARIO – 12.06.2006

    do IRISBUS: trzecia generacja solarisa jest mocno naciągana,troche zmian,inne światła itd. to niewiele. Po Citaro widać wyraźnie zmiany,nawet mi się podoba

  • rafik – 12.06.2006

    Co wy się znacie, na zdjęciach jest Autosan C120 , który pod szyldem mercedesa był testowany, i to Autosan zlecił produkcje tego cacka mercedesowi :] A tak już poważnie..., dlaczego w Polsce taki Autosan nie jest wstanie wyklepać takiego autobusu? Z zaprojektowaniem nie powinno być problemu. Wykonać też by się dało. Tylko chyba władze Autosanu mają gdzieś wszystko. Bo i po co się starać iść z jakimś duchem czasu jak i tak gminy szkoły i pksy kupią...,

  • tatntus – 13.06.2006

    @rafik: odpowiedź jest prosta. Można zrobic taki autobus, tylko po co, skoro nikt tego nie kupi? A przecież środki zainwestowane w opracowanie nowego modelu muszą się zwrócic. Sytuacja firmy zależy przede wszystkim od liczby sprzedanych autobusów. A dla naszych PKSów nawet Tramp okazuje się zbyt drogi. Nasz klient nasz Pan - dla niego Autosan wznowił produkcję H9-21... Narazie sytuacja wydaje się zmierzac w takim kierunku, że Lidery i Gemini będą szły na eksport, a w Polsce będzie się sprzedawac H9-21 i A0909, albo co najwyżej Solinę... Pozdro

  • poi – 13.06.2006

    maęciach jest Autosan C120 , który pod szyldem mercedesa był testowany, i to Autosan zlecił produkcje tego cacka mercedesowi :] A tak już poważnie..., dlaczego w Polsce taki Autosan nie jest wstanie wyklepać takiego autobusu? Z zaprojektowaniem nie powinno być problemu. Wykonać też by się dało. Tylko chyba władze Autosanu mają gdzieś wszystko. Bo i po co się starać iść z jakimś duchem czasu jak i tak gminy szkoły i pksy kupią..., tatntus2006-06-13 10:16:54 @rafik: odpowiedź jest prosta. Można zrobic taki autobus, tylko po co, skoro nikt tego nie kupi? A przecież środki zainwestowane w opracowanie nowego modelu muszą się zwrócic. Sytuacja firmy zależy przede wszystkim od liczby sprzedanych autobusów. A dla naszych PKSów nawet Tramp okazuje się zbyt drogi. Nasz klient nasz Pan - dla niego Autosan wznowił produkcję H9-21... Narazie sytuacja wydaje się zmierzac w takim kierunku, że Lidery i Gemini będą szły na eksport, a w Polsce będzie się sprzedawac H9-21 i A0909, albo co najwyżej Solinę... Pozdro

  • huko – 14.06.2006

    ale lipnie wygląda, poszli w kierunku mana tylko zatrzymali się w środku projektowania...

  • złomiarz – 15.06.2006

    nie zauważacei ze te nowe busy wygladaja prawie identycznie,merole,liony,volviaki,vecto-wnetrze,układ poreczy i wyglad zewnetrzny który rózni się w sumie kilkoma detalami,wielka szyba przednia itp.na tym tle trzeba powiedzieć ze solaris prezentuje się całkiem ciekawie :) szkoda że solbus wysmazył takie szkaradztwo w postaci SN11,mam nadzieje ze nie będzie to jezdzic u mnie w miescie,kto to projektował??

  • kszyszek – 15.06.2006

    Ja jednak mam nadzieję, że Częstochowa dostanie już odnowioną wersję. Skoro produkcja ma się zacząć w wakacje, to powinny do Cze-wy przyjść już odnowione. Wyboru Conecto przez Częstochowę nie będę komentował...

  • herbi – 17.06.2006

    W lipcu sie zaczyna przetarg nas 20 nieskopodlogowych przegłubowych autobusów w Bydgoszczy i chciałbym te nowe citaro ujrzeć u siebie w bydzi....

  • kszyszek – 17.06.2006

    Chcieć, chciałbyś, ale Citaro G w Bydgoszczy nibyłby zbyt dobrym wyborem. Najlepiej, gdyby wygrał u was Solaris Urbino 18 lub MAN Lion's City G. Citaro w taborze nie macie, a Conecto to zupełnie inny model. Wspólnych części z Citaro ma bardzo niewiele.

  • – 17.06.2006

    ^ Solarisów akurat również nie mają ;)

  • – 18.06.2006

    w bydgoszczy jezdza mercedesy i z tego co wiem nie spisuja sie najlepiej

  • Krzysztof W – 28.08.2008

    Jak dla mnie lipa te nowe autobusy, podstawowe wady, tylko trzy wejścia w volvo przegubowym jest ich aż 4, brak otwieranych okienek u góry szyby, dodatkowo spotęguje gorąc w autobusie. Wystrój ładny , ale czy to pomoże w upalne dni ? raczej nie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....