TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowa generacja autobusów lotniskowych Neoplan
Dariusz Więcłąwski 16.10.2007 - Opublikowano: 17.10.2007 09:57:44
Nowa generacja autobusów lotniskowych Neoplan

Autobusy lotniskowe Neoplana można znaleźć w 155 lotniskach w 75 krajach na całym świecie. Pierwsze autobusy tego typu opuściły fabrykę Neoplana w 1953 r., a dziś roczna sprzedaż wynosi pomiędzy 60 a 80 autobusów. Łącznie, na całym świecie eksploatowanych jest obecnie ponad 1200 autobusów lotniskowych Neoplana. Podczas targów Inter Airport Europe 2007 w Monachium, Neoplan zaprezentował nową generację swoich autobusów lotniskowych, wyposażonych w silniki MAN Euro 4 wykonane w technologii Pure Diesel.

Choć nadwozie zmodernizowanej rodziny otrzymało nieco inne kształty, podstawowe elementy stylistyczne pozostały podobne, jak u poprzednika, jak np. pochylone do przodu słupki B oraz tylna ściana pochylona w odwrotnym kierunku, co przywodzi skojarzenia z windą lotniskową, czy zabudowane nadkola, dające wrażenie, że autobus unosi się nad ziemią. Ponadto, autobusy wyróżnia duża powierzchnia przeszklona, zarówno na ścianach bocznych, jak i przedniej i tylnej. Przednia ściana autobusu, a zwłaszcza lampy przednie zostały dostosowane do obowiązującej obecnie linii stylistycznej Neoplana.

Autobusy lotniskowe serii N9xxx napędza przedni, 6-cylindrowy silnik MAN wyposażony w układ wtrysku typu common-rail, rozwijający moc 177 kW (240 KM). Jednostka posiada filtr cząstek stałych typu PM KAT i pracuje w technologii MAN Pure Diesel. Napęd jest następnie przenoszony na oś napędzaną przez automatyczną skrzynię biegów Voith z retarderem. Podobnie, jak w nowoczesnych autobusach miejskich, tablica rozdzielcza jest opracowana zgodnie z wytycznymi VDV, co zapewnia kierowcy wysoki komfort pracy. Ciekawostką jest zastosowanie niezależnie zawieszonej tylnej osi, co wynika z umieszczenia tutaj –w przeciwieństwie do autobusów miejskich –części niskopodłogowej. Autobusy lotniskowe Neoplana są obecnie produkowane wyłącznie przez partnera Neoplana, słoweńską firmę Tovarna Vozil Maribor (TVM), zgodnie ze standardami produkcji i jakości Neoplan VIP-Class. Łącznie, na rodzinę N9xxx składa się pięć różnych modeli.

 

Dane techniczne autobusu Neoplan N9122L

Długość x szerokość x wysokość (mm)

14 720 x 3 170 x 3000 (z klimatyzatorem)

Silnik

MAN D0836 LOH52 Euro 4, moc maks. 177 kW (240 KM) przy 2300 obr./min.

Skrzynia biegów

Voith D851.3E, automatyczna, 3-stopniowa z retarderem

Pojemność pasażerska

136 stojących + 6 siedzących

Układ klimatyzacyjny

Carrier Sütrak AC 738, pojedyncza sprężarka, napędzana paskiem


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Neoplan
lotnisko
MAN
Neoman
EURO4
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....