TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowa Futura po raz pierwszy w Polsce
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 27.10.2010 18:03:36 5 komentarzy

Podczas tradycyjnego, jesiennego spotkania w ramach Otwartych Drzwi (22-23.10) świętowaliśmy 10-lecie działalności spółki VDL Polska oraz premierę najnowszego autobusu turystycznego VDL –New Futura. Rangę wydarzenia podnieśli przybyli z Holandii ważni goście z Remi Henkemans, szefem VDL Bus &Coach na czele. Jego zdaniem polski rynek jest bardzo perspektywiczny, a liczba eksploatowanych tutaj autokarów marki Bova budzi podziw. Jeżeli chodzi o nowe autobusy VDL to notujemy najlepsze wyniki w regionie i pod tym względem zdecydowanie wyprzedzamy Czechów czy Słowaków. Polska to też dla VDL wschodnia granica działalności w Europie –firma jak na razie w ogóle nie planuje uruchamiać przedstawicielstwa na terenie byłych republik radzieckich. Podczas popołudniowego, krótkiego wystąpienia Remi Henkemans pogratulował polskiej spółce odniesionych sukcesów i życzył kolejnych długich lat w rodzinie VDL.

Tradycyjnie podczas Otwartych Drzwi zdecydowanie największym zainteresowaniem cieszyła się wyprzedaż części zamiennych, które znikały jak „ciepłe bułeczki”. Ponadto na zewnątrz zaprezentowano kilkanaście autobusów używanych z oferty firmy VDL CBC, której siedziba (PUH Miliam) mieści się aktualnie w nowej lokalizacji –koło Rzepina. Głównie mogliśmy zobaczyć rozmaite wersje z rodziny VDL Bova Futura oraz autokary innych marek, jak: Mercedes-Benz Tourismo (z 2001 r. za 239.000 zł netto), MAN Lion`s Coach L (z 2005 r. za 465 000 zł netto) czy Van Hool Alicron (z 2004 r. za 87 500 EUR). Ceny modeli VDL zaczynały się od poziomu 120 500 zł netto (Bova Futura FLD z 1998 r.) poprzez 385 500 zł netto (Bova Futura FHD13.380 z 2005 r. lub podobnie Magiq z 2004 r. za 87 500 EUR) po pułap 505 900 zł netto za VDL Bova Futura FHD 127.365 z 2007 r. Na zewnętrznym parkingu mogliśmy również bliżej przyjrzeć się propozycji VDL w zakresie transportu międzymiastowego –modelowi Lexio, który obecnie produkowany jest w serbskich zakładach IKABUS (VDL posiada 80% udziału w tym zakładzie). To pierwsza fabryka koncernu poza Beneluksem. Gamę nowych modeli na „świeżym powietrzu”uzupełniał autokar VDL Berkhof Axial 70, którego niedawno dwa egzemplarze zakupiła firma Almatur Opole.

Nowa Futra w Polsce

A w środku hali –zgodnie z tradycją –firma VDL Bus &Coach Polska przygotowała niespodziankę. W tym roku była to premiera nowego autokaru New Futura, który po raz pierwszy został pokazany światowej publiczności podczas wrześniowych targów IAA 2010 w Hanowerze. W Straszkowie mogliśmy podziwiać trzyosiowy model FHD2-139 o długości 13,965 mm i pojemności 59 miejsc. Pierwszy tego typu autobus został już sprzedany w Polsce, a jego nabywcą jest firma PPH PAI J&J Sobolewscy ze Skwierzyny. Katalogowa cena wersji trzyosiowej, 14-metrowej to ok. 265 000 euro. W jego układzie napędowym zastosowano silnik DAF MX 300 Euro 5/EEV o mocy 300 kW (410 KM) i pojemności 12,9 l, współpracujący z automatyczną skrzynią biegów ZF AS Tronic 12AS2001. Dodajmy, że w wersji 3-osiowej można zastosować jeszcze mocniejszy silnik –DAF MX 340 o mocy 340 kW (460 KM) i pojemności 12,9 l, natomiast w układzie przeniesienia napędu standardowo oferowana jest manualna skrzynia biegów Mercedesa –GO-210SGS (z retarderem Voith). Jeżeli chodzi o wersje 2-osiowe to tutaj w standardzie mamy silnik DAF PR265 Euro 5/EEV o mocy 265 kW (361 KM) i pojemności 9,2 l, współpracujący ze skrzynią MB GO-170 SGS (z retarderem Voith). W opcji mamy do wyboru zarówno automatyczne skrzynie ZF AS Tronic 12AS2001 lub ZF HP604C, jak i mocniejszy silnik DAF MX 300. O szczegółach nowej konstrukcji VDL pisaliśmy już przy okazji premiery na IAA 2010 w Hanowerze tutaj i tutaj. Poniżej przedstawiamy podstawowe dane całej rodziny New Futura. Na zakończenie opisu tegorocznych Drzwi Otwartych warto wspomnieć, że podczas spotkania zaprezentował się dodatkowo Zakład Elektroniczny Atrom z Ostrowa Wlkp., który oferuje systemy elektronicznej rejestracji trasy pojazdu GPS.

Tabela 1. Specyfikacja techniczna rodziny New Futura

 

FHD2-122

FHD2-129

FHD2-131

FHD2-139

FHD2-148

Długość całkowita:

12.215 mm

12.895 mm

13.165 mm

13.965 mm

14.865 mm

Szerokość całkowita:

2.550 mm

2.550 mm

2.550 mm

2.550 mm

2.550 mm

Wysokość całkowita:

3.700 mm

3.700 mm

3.700 mm

3.700 mm

3.700 mm

Rozstaw osi:

6.150 mm

6.830 mm

6.150 mm

6.530 mm

7.430 mm

Rozstaw między drugą i trzecią osią:

 

 

1.500 mm

1.500 mm

1.500 mm

Zwis przedni:

2.700 mm

2.700 mm

2.700 mm

2.700 mm

2.700 mm

Zwis tylny:

3.365 mm

3.365 mm

2.815 mm

3.235 mm

3.235 mm

Wysokość wnętrza:

1.920 mm

1.920 mm

1.920 mm

1.920 mm

1.920 mm

Średnica zawracania:

20.188 mm

22.036 mm

20.190 mm

21.064 mm

23.000 mm

Max. masa całkowita:                 

18.000 kg

18.000 kg

24.450 kg

24.450 kg

24.450 kg

Pojemność bagażnika:

ok. 10m3

ok. 12 m3

ok. 11 m3

ok. 12 m3

ok. 14 m3

 

 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
VDL
Bova
Van Hool
  • znawca – 29.10.2010

    żadna rewelacja - oglądałem w hannoverze. A te przednie światła? Masakra jakaś. Trzeba będzie szczoteczką do zębów czyścić te zakamarki.

  • marian – 31.10.2010

    robi wrażke

  • józek – 03.11.2010

    Ty maniek - a co to ta wrażka?

  • – 03.11.2010

    wrażenie!!!!

  • wsa – 03.11.2010

    no to czym oprócz przedniego fibra i przednich świateł się różni od poprzednika że taką wrażkę zrobił?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....