Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nocne autobusy wesprą całodzienne metro

infobus
20.05.2015 17:23
0 Komentarzy

Zarząd Transport for London ogłosił dzisiaj plan, który zakłada wprowadzenie aż 20 nowych tras autobusowych ? głównie nocnych , które mają pomóc mieszkańcom Londynu w korzystaniu z całodobowego metra. Dzięki nim pasażerowie dostaną się do poszczególnych stacji metra podczas godzin nocnych. Niektóre z dotychczasowych tras zostaną zmodyfikowane bądź zlikwidowane; na chwilę obecną prowadzone są rozmowy, mające na celu wskazanie, które z 117 nocnych autobusów kursujących obecnie po Londynie czekają zmiany. ??Wszystkie zmiany mają na celu rozwijanie i udoskonalenie naszych usług. Wprowadzenie większej liczby połączeń pozwoli także na powstanie nowych miejsc pracy, co jest dobrą wiadomością dla londyńczyków? – skomentował Mike Weston, dyrektor TfL. Równolegle szef londyńskiej komunikacji ogłosił start społecznych konsultacji w zakresie propornowanych zmian.
Przypomnijmy – od 12 września londyńczycy będą mogli cieszyć się całodobowymi przejazdami na pięciu liniach – Piccadilly, Victoria, Central, Jubilee oraz Northern. Od 2017 roku w piątek, sobotę i niedzielę 24 godziny na dobę będzie jeździć London Overground, a od 2021 roku Docklands Light Railway (DLR), Metropolitan, Circle, District oraz Hammersmith & City. Rząd zapowiedział, że przeznaczy 10 mld na usprawnienie londyńskiej infrastruktury. Oprócz metra, mają zostać ulepszone drogi oraz rozbudowane ścieżki rowerowe. Władze zapowiadają także zakup nowych autobusów.
Zarząd TfL od 2000 roku sukcesywnie inwestuje w nowe autobusy. Efekt? Wzrost pasażerów o 69% i wynik ponad 2,4 mld pasażerów przewiezionych w sakli roku, co stanowi połowę wszystkich przewozów autobusowych wykonanych w Anglii. Najnowszy plan na lata od 2015/16 do 2020/21 zakłada wydanie około 500 milionów funtów na poprawę autobusowej sieci i zakup ponad 500 nowych autobusów, które będą w stanie przewieźć dodatkowo 2,9 mln pasażerów i to każdego tygodnia. TfL trzyma w rezerwie także 200 milionów funtów, które zostaną przeznaczone na wspieranie niezawodność sieci autobusowej i wprowadzenie tras z priorytetem dla autobusów. Kolejne 25 milionów funtów ma być przeznaczone na sfinansowanie szkoleń dla kierowców, aby m.in. polepszyć obsługę pasażerów.

Komentarze