TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Niskopodłogowy MAZ 205 już na Śląsku
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 24.08.2011 23:19:34 32 komentarze
Niskopodłogowy MAZ 205 już na Śląsku

Od połowy sierpnia br. na linii KZK GOP nr 623 obsługiwanej przez firmę PPUH Kłosok Żory spotkać można pierwszego w Polsce fabrycznie nowego niskopodłogowego MAZ-a 205. Ten w 100% niskopodłogowy przegubowy model autobusu białoruskiej produkcji miał swoją premierę w 2009 roku (polska premiera miała miejsce rok później). W tym miejscu trzeba dodać, że dwa podobne egzemplarze od pewnego czasu można spotkać na innej linii nr 121 obsługiwanej przez firmę ASKA Żory, jednak są to potestowe egzemplarze pochodzące z rocznika 2009 (pierwszy można było spotkać m.in. na targach Transexpo w 2010 roku a drugi na tegorocznych targach SilesiaKomunikacja.

Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, pierwsze egzemplarze tego modelu MAZ-a pojawiły się właśnie na południu kraju na liniach obsługiwanych na zlecenie KZK GOP. Na taki stan rzeczy wpływ miało kilka czynników. Po pierwsze krótki termin realizacji dostawy (obecnie mało który producent jest w stanie wyprodukować autobus do 3 miesięcy), a po drugie bardzo atrakcyjna cena nieprzekraczająca netto 900 tys zł.

Autobusy MAZ 205 to dość intrygujące pojazdy z kilku względów.

Przede wszystkim posiadają one silniki umieszczone w pierwszym członie autobusu naprzeciw II drzwi, a co za tym idzie oś napędowa to oś środkowa, podobnie jak w doskonale wszystkim znanych autobusach Ikarus 280. Poza tym autobusy są dłuższe od dotychczas spotykanych na polskich ulicach, ponieważ posiadają długość 18750 mm. Dotychczas autobusy przegubowe sprzedawane na polskim rynku miały długość ok 18000 mm. W modelu 205 można spotkać polski akcent w postaci siedzeń pasażerskich produkcji STER oraz okna przesuwne pochodzące z firmy RAWAG.

MAZ 205 napędzany jest silnikiem Mercedes-Benz OM 926LA spełniającym normę czystości spalin EURO 5 / EEV. We wnętrzu każdego autobusu może podróżować około 175&pide;184 osoby. W odróżnieniu od dotychczas oferowanych na polskim rynku autobusów MAZ, nowe przegubowe egzemplarze eksploatowane na śląsku wyposażone są w regulowany pulpit produkcji VDO Siemens.

Na początku września br. do Polski powinien dojechać kolejny nowy MAZ 205 dla firmy PPUH KŁOSOK Żory. Czy będzie to ostatni taki autobus dostarczony jakiemuś polskiemu przewoźnikowi w 2011 roku, czas pokaże.  

Sprawdź też:
MAZ
KZK GOP
  • hm – 25.08.2011

    gratulacje... jak mozna kupic takie gowno? jakby polskich producentow bylo malo...

  • SŁAWEK OPOLE – 25.08.2011

    FAJNIE SIĘ PREZENTUJE ZOBACZYMY JAK BĘDZIE W PRAKTYCE

  • Filip – 25.08.2011

    takie 'coś' się kupowało w 1996 roku jakieś 15 lat temu, przypomina mi ten złom Jelcza M181MB, okrutnie przestarzała technologia i komponenty wykończenia tego MAZ-a jak na 2011r. No cóż ale czego można oczekiwać od białoruskiego producenta.. szkoda tylko że mamy w Polsce takie ambicje.

  • chris – 25.08.2011

    Tu nie ma nic do ambicji, gdyby KZK GOP dawał odpowiedni termin do przygotowania taboru to może większość oferentów zainwestowałaby w Polską markę

  • mwk – 25.08.2011

    prawie nie ma miejsc siedzących bez stopni - na niskiej podłodze, kiepsko z miejscem dla wózków/niepełnosprawnych, trochę starowato to wygląda... to na dachu to klimatyzacja, czy coś od silnika? i te pomarańczowe lampki na dachu z przodu a'la Kamaz albo USA :)

  • baks – 25.08.2011

    W końcu, 2 lata po premierze powstały pierwsze seryjne egzemplarze. Wygląda na to, że MAZa 205 spotka ten sam los co trolejbus BKM 321, czyli przez pierwsze 10 lat niewielka produkcja praktycznie wyłącznie dla odbiorców zagranicznych, a dopiero po 10-12 latach znaczne zamówienia z rynku wewnętrznego.

  • Piotr – 25.08.2011

    Silniki w pierwszym członie pojawiały się u producentów z krajów BeNeLux'u, choć by Van Hool, ale tak wielką "szafę" to widzę po raz pierwszy.

  • sphinx – 25.08.2011

    Uwagę zwraca niewielka liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi.

  • sphinx – 25.08.2011

    To coś na dachu maskuje elementy układu napędowego. Nie ma tam klimatyzacji.

  • MTA – 25.08.2011

    nie ma tego złego... jeśli ten MAZ, jest równie prosty w serwisie co Ikarus 280, to paradoksalnie takie wozidło może zawstydzić "niedozdarciowatością" wiele nowoczesnych wozów... Pamiętajmy, że MAZ produkuje blachy na rosyjskie warunki utrzymania zimowego - a to tak, jakby przez kilka miesięcy wóz był poddawany nieustannemu piaskowaniu... Jedyne co razi, to ta szafa w pierwszym członie... dość mocno rozwala przestrzeń pasażerską @sphinx - właśnie zastanawiałem się, czemu tylko na pierwszym członie jest "klima", dzięki za wyjaśnienie

  • Dyzma – 25.08.2011

    Wujaszek Łukaszenka się cieszy, że Lachy ichnie autobusy kupują, zupełnie jakby własnych nie mieli... Żal pupę ściska panowie...

  • Jarko – 25.08.2011

    może MPK Kielce uda się wkrótce sprzedać 18 Mazów

  • marcin – 25.08.2011

    wlasciciele firm ktorzy kupuja bialoruskie produkty powinni sie wstydzic ..

  • baks – 25.08.2011

    @MTA: To, że autobus produkowany jest w Rosji czy na Białorusi nie oznacza automatycznie jakiejś ponadprzeciętnej odporności na korozję. Tym bardziej, że ex-radzieccy producenci nie wykorzystują stali nierdzewnej, ani nie przeprowadzają procesu kataforezy. Co najwyżej posmarują konstrukcję jakimś środkiem chemicznym.

  • MB – 26.08.2011

    Mogą jeszcze dawać grubsze elementy konstrukcji nadwozia, co powiększa masę i zużycie paliwa.

  • Piotrek – 27.08.2011

    To niech wam jeszcze bardziej ściska żal tylną część ciała. Mało wam, że sralisów jest już wszędzie jak psów? I że pośrednio dzięki nim zlikwidowano tramwaje w Gliwicach?

  • kielczanin – 27.08.2011

    @Jarko - MPK Kielce ma ich dość łącznie z mieszkańcami i jak coś zrobią to je sprzedadzą

  • Asesino – 27.08.2011

    @ piotrek. hahaha fajna logika. Czyli dzieki Jelczom zlikwidowano tramwaje w Wałbrzuchu, Jeleniej Górze czy Bielsko-Białej. A więc NIENAWIDŹMY JELCZÓW!!!

  • wq.. – 27.08.2011

    Chyba najbardziej optymalną konstrukcją autobusu niskopodłogowego jest taka w której silnik jest typu leżącego i umieszczony zupełnie z tyłu. Wówczas nad takim silnikiem spokojnie może usiąść 5 osób i rozwiązanie takie nie jest szpecące. A te obecnie stosowane rozwiązania z silnikami wieżowymi umieszczonymi z tyłu w "kiosku" to skąd się wzięły ? ...kto to wymyślił ?

  • maciek – 28.08.2011

    Kupił sobie auto jakie chciał i jego teraz problem jak się będzie spisywał!!przynajmniej cenę miał korzystna, Autosan droższy a poziomem jakości nie odbiega daleko od tego Maza!

  • sphinx – 28.08.2011

    Jechałeś kiedyś Autosanem? Jedyne produkcyjne egzemplarze Sancity LF znajdują się w Lublinie i są naprawdę solidnie zmontowane, zupełne przeciwieństwo testerów.

  • Asesino – 28.08.2011

    @wq.. wieże zrobiono po to, żeby ostatnie wejście było bez stopni. I to odbija się na delikatności zawieszenia ostatniej osi i przestronności pojazdu. Rzeczywiście najbardziej optymalny układ to ten z np. O405N

  • x – 28.08.2011

    @Assesino: dodam, że na sterowności pojazdu, związanego ze środkiem ciężkości, tłumieniu hałasu i wydzielaniu ciepła wewnątrz pojazdu. Co do MAZa - z jednej strony nie jest "pchaczem" i potrzeba mniej energii i pewnie prostszej budowy połączenia członów, z drugiej zaś strony łatwiej go złamać.

  • karol – 28.08.2011

    SU jest pchaczem i musi miec energię żeby popchać autobus. maz ma silnik w 1. częsci jest lepszy bo on napędza przód, jednoczesnie ciągnąc tył. wniosek: lepiej ciągnąć niż posuwać. ( zbereźne myśli nie maja nic do rzeczy) :-)))

  • sphinx – 29.08.2011

    Pchając czy ciągnąć trzeba mieć energię żeby wprawić w ruch kilkanaście ton. Pchacze mają kilka niepodważalnych zalet np. dużo lepsze rozplanowanie wnętrza czy stabilniejsze prowadzenie (lepszy rozkład mas, stabilniejszy drugi człon - mniej podatny na poślizgi i zapewniający wyższy komfort jazdy).

  • kierowca MPK – 30.08.2011

    Tak Tak autosan to dobry autobus tylko jakoś z jazdą ma problemy http://www.kurierlubelski.pl/stronaglowna/444525,ztm-lublin-nowe-autosany-ciagle-sie-psuja,id,t.html

  • sphinx – 30.08.2011

    Podczas montowania kasowników "specjaliści" z R&G poszarpali magistralę CAN, a tą przewodzone są sygnały sterujące całym autobusem, w tym silnikiem, stacyjką...

  • w temacie – 31.08.2011

    @sphinx ale o tym się już nie mówi. Mówi się tylko że Autosan jest be. Po co być obiektywnym i napisać dlaczego wozy się psują? Najlepiej zrzucić winę na producenta autobusu.

  • @kierowca MPK – 31.08.2011

    Artykuł do którego podałeś link jest niestety stronniczy.

  • nick – 31.08.2011

    Fakty są takie, że autosany przyjechały mocno spóźnione w stosunku do ustalonych terminów dostaw i nie jeżdżą. Z tą jakością wykonania rzekomo odbiegającą od testerów też można polemizować, wystarczy poczytać posty na lubelskim forum komunikacyjnym tych nielicznych szczęśliwców, którzy zdołali na nie trafić, zanim awaryjnie zjechały.

  • sphinx – 31.08.2011

    1. Spóźnienie było mniejsze niż np. Otokarów w Tarnowie. Po Autosanie jadą, o turkach cisza... 2. Plastiki są solidnie i dobrze zmontowane, skrzypią tylko okna działowe, ale to drobiazg który można szybko poprawić. 3. Podobne rzeczy (kasowniki, wyświetlacze) defektują też w Citaro, również one zjeżdżają awaryjnie - czekam na równie zajadłą jazdę po Mercedesie, że odwala chłam w tych swoich niemczech.

  • Kuba – 31.08.2011

    Dzisiaj w jednym z Marolków padły kasowniki i drzwi więc zaliczył awaryjny zjazd. W innym padła klima. Ciekawe czy dziennikarze tak rzetelnie opiszą także wszyskie usterki Merców.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...