TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Niezawodny jak Voith DIWA
VOITH TURBO - Opublikowano: 03.02.2014 20:11:48 1 komentarz
Niezawodny jak Voith DIWA
O tym, jak wytrzymałe są przekładnie automatyczne Voith DIWA, przekonuje doświadczenie wielkopolskiego przewoźnika - \'TPBUS\' z Tarnowa Podgórnego, którego podmiejski, niskowejściowy autobus MAN NL 202 osiągnął właśnie przebieg 1 597 921 km bez przestoju i kapitalnego remontu. Pojazd został wyprodukowany w 1998 r., jako jeden z pierwszych w nowo otwartej wówczas fabryce MAN w Sadach. Od tego czasu codziennie kursował na obsługiwanej przez TPBUS linii Poznań –Tarnowo Podgórne. Mający 31 miejsc siedzących i 60 stojących, trzydrzwiowy autobus zabierał średnio 47 pasażerów na kurs. Zależnie od trasy zatrzymywał się na 20-30 przystankach i dziennie pokonywał od 350 do 690 km. Jego układ napędowy został wyposażony w przekładnię automatyczną Voith DIWA.3E. Zaprojektowana specjalnie dla autobusów miejskich przekładnia zapewnia ekonomiczne i niezawodne funkcjonowanie w wymagającym ruchu z dużą liczbą zatrzymań pojazdu. Przekładnia DIWA.3 autobusu MAN, z prawie 1,6 mln km na liczniku, została wyremontowana po 14 latach. Do tego czasu nie uległa żadnej awarii i nie wymagała naprawy. Niewątpliwie przyczyniła się do tego staranna obsługa i regularne przeglądy przekładni dokonywane przez przewoźnikaW sprawie remontu TPBUS skontaktował się z firmą Voith. Prezes Waldemar Wereszczyński wyjaśnia: -„W kraju jest kilka warsztatów oferujących remonty przekładni. Zależało nam jednak na wyborze firmy, która zapewnia najwyższą jakość usług. Dlatego zdecydowaliśmy się na Voith.”W warsztacie Voith, mieszczącym się w Majkowie Dużym, przeprowadzono gruntowny remont przekładni, doprowadzając ją do stanu technicznego równoważnego nowej skrzyni. Następnie urządzenie zostało dokładnie sprawdzone na stanowisku testowym firmy. Pozytywny wynik zagwarantował niezawodne drugie życie przekładni. Od tamtego czasu autobus wrócił do przewoźnika, który dysponuje flotą 28 pojazdów i polega na serwisie Voith od 1998. -„Klienci często pytają o przebiegi naszych przekładni –mówi Mariusz Patecki z Voith Turbo sp. z o.o. –Oczywiście nie da się na to pytanie odpowiedzieć jednoznacznie, ponieważ wynik zależy m.in. od warunków eksploatacji pojazdu oraz od samego kierowcy. W tym przypadku, do wyjątkowo wysokiego przebiegu przyczynił się swą dbałością i zapobiegliwą jazdą pan Tomasz Nowacki. W Polsce nie jest rzadkością, że autobus osiąga przebieg ponad miliona kilometrów bez kapitalnego remontu przekładni. Jednak 1,6 mln km to imponujący wynik.”Na świecie ponad 250 000 autobusów miejskich jest wyposażonych w przekładnie DIWA, spośród których 5000 użytkowanych jest w Polsce. Cechą szczególną DIWA jest możliwość bezstopniowego ruszania i hamowania w całym zakresie prędkości, podczas gdy inne przekładnie potrzebują w tym celu dwóch lub trzech zmian biegów. Zapewnia to nie tylko znacznie mniejsze zużycie układu napędowego, lecz także zauważalne podniesienie komfortu jazdy dla pasażerów i kierowcy. Przekładnia doskonale sprawdza się w różnorodnych zastosowaniach: od wymagającej licznych zatrzymań komunikacji w dużych miastach poprzez systemy transportu publicznego o dużym natężeniu ruchu (Bus Rapid Transit) aż po trasy długodystansowe.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Voith
  • – 05.02.2014

    "Pojazd został wyprodukowany w 1998 r., jako jeden z pierwszych w nowo otwartej wówczas fabryce MAN w Sadach." Podpis do zdjęcia mówi o 7.04.1996r. To jak to w końcu jest?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....