TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nieuczciwy przetarg w Szczecinie? Odwołanie Arrivy
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.12.2018 16:00:40
Nieuczciwy przetarg w Szczecinie? Arriva protestuje

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie prowadzi przetarg na obsługę 18 linii autobusowych i usługi tele-busa przez cały 2019 r. Od jego warunków odwołała się Arriva. Spółka zwraca uwagę, że moment ogłoszenia postępowania i start przewozów eliminują jakąkolwiek konkurencję dla obecnego operatora tego zlecenia, czyli PKS Szczecin.

Szczeciński przetarg został został ogłoszony w ostatnich dniach listopada. ZDiTM chce w nim wyłonić firmę, która od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 r. będzie świadczyła na rzecz miasta dwie usługi przewozowe. Pierwszą jest obsługa dziennych linii autobusowych 52, 70, 81, 83, 88, 105, 108, 121, 122, 123, 124 oraz nocnych 522, 523, 530, 531, 532, 535, 536. W ramach tej części zamówienia operator ma wykonać pracę eksploatacyjną w wymiarze 2 333 036 wzkm (+- 10%). Drugim elementem umowy jest usługa transportu na żądanie, czyli tele-busa. W ciągu roku określono dyspozycyjność przewoźnika na 20 352 wozogodziny, również z założeniem odchyłki w granicach +- 10%.

Do wykonania zlecenia przewoźnik musi podstawić przynajmniej 50 autobusów, których średni wiek początkowo miał nie przekraczać 17 lat. Jednak po jednym z pytań do SIWZ średnią obniżono do maksymalnie 12 lat. Pojazdy muszą spełniać następujące wymagania:

  • autobusy MIKRO i MINI (6 sztuk) o pojemności w granicach 21 do 29 osób, długości minimalnej 6 m i minimalnej ilości miejsc siedzących 13
  • autobusy MIDI (17 sztuk) o pojemności w granicach od 46 osób, długości minimalnej 9 metrów i minimalnej ilości miejsc siedzących 21
  • autobusy MAXI (10 sztuk) o pojemności w granicach od 80 do 130 osób, wysoko- i niskopodłogowe, o długości minimalnej 11 metrów i minimalnej ilości miejsc siedzących 29
  • autobusy MEGA (17 sztuk) o pojemności 120 - 130 osób, wysoko i niskopodłogowe: autobusy solowe o długości minimalnej 14,5 m i minimalnej ilości miejsc siedzących 35 lub autobusy przegubowe o długości minimalnej 16,5 m i minimalnej ilości miejsc siedzących 35

Prowadzić je mają kierowcy zatrudnieni na podstawie umów o pracę. Dodatkowo pojazdy muszą być garażowane na spełniającej pewne warunki zajezdni.

Kryteria oceny ofert są cztery. Cena za obsługę lini to 55% punktów, do 5% można wywalczyć dzięki cenie za usługę tele-busa. Po 20% można wywalczyć za wprowadzenie do obsługi wyłącznie autobusów niskopodłogowych oraz o średniej wieku nie przekraczającej sześciu lat. Otwarcie ofert miało się odbyć jutro, 13 grudnia. Jednak ten termin jest już nieaktualny.

Odwołanie Arrivy
Od warunków SIWZ odwołała się Arriva. Argumentacja przewoźnika jest bardzo podobna do uwag, które zgłoszono do ubiegłorocznego przetargu. Nie jest znana dokładna data zawarcia umowy między przewoźnikiem, a organizatorem, co zdaniem Arrivy oznacza, że wykonawca składając ofertę nie ma wiedzy na temat długości czasu niezbędnego do przygotowania się w celu realizacji zamówienia.

A przygotowań jest całkiem sporo by objąć tak duży pakiet. Trzeba bowiem zatrudnić prawie 100 kierowców, co nie jest takie proste i szybkie przy obecnych brakach w tej grupie zawodowej. Wreszcie konieczne jest pozyskanie 49 autobusów oraz terenu pod bazę, które będzie spełniała wymagania miasta. Arriva dodatkowo wskazuje, że ZDiTM powinien przy tej skali zamówienia rozważyć czy roczny okres obowiązywania umowy nie jest zbyt krótki.

Swoją skargę spółka konkluduje żądaniem wprowadzenie do SIWZ zapisu, który będzie gwarantował zwycięzcy postępowania przynajmniej cztery miesiące na przygotowanie się do objęcia przewozów.

Szczecińska praktyka
Od kilku lat szczeciński ZDiTM kontraktuje w formie przetargów roczne przewozy na kilku liniach miejskich, większości podmiejskich oraz nocnych. Regułą było, że za każdym razem zlecenia trafiały do PKS Szczecin. Czy jest to dobre? W świetle ubiegłorocznych uwag Arrivy i tegorocznego odwołania dotychczasowe zwyczaje szczecińskich urzędników są kontrowersyjne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZDiTM Szczecin
Arriva
PKS Szczecin
  • Grabiec Dominik – 12.12.2018

    I bardzo dobrze że Arriva się odwołała. Może to w końcu skłoni osoby odpowiedzialne za organizowanie komunikacji miejskiej w Szczecinie do refleksji...

  • Robert Spychala – 12.12.2018

    ARRIVA walczy w Szczecinie a w Warszawie wygrała w KIO i cały czas umowa nie podpisana na autobusy CNG.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....