TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

DLA, Marco Polo, Michalczewski i Warbus w walce o Leśnicę
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.05.2016 15:12:57 12 komentarzy
fot. Marcin, flickr.com

Do 5 maja Urząd Miejski we Wrocławiu czekał na oferty w przetargu na trzyletnią obsługę linii autobusowych nr 117, 123, 137, 138, 917, 923, 937 i 938. Magistrat otrzymał oferty, z czego dwie można uznać za niespodzianki.

Warunki zamówienia opisaliśmy tutaj. Wybrany operator będzie miał za zadanie realizować je przynajmniej dziewięcioma autobusami liniowymi oraz dwoma rezerwowymi. Pierwsze muszą spełniać przynajmniej normę Euro4, natomiast pozostałe minimum Euro3. Siedem typu A ma mieć długość przynajmniej 7 m i zapewniać podróż minimum 45 pasażerom, w tym chociaż 15 na miejscach siedzących. Do tego wymagano dwóch pojazdów typu Bo długości nadwozia przynajmniej 9 m, które powinny umożliwiać podróż przynajmniej 60 osobom, z czego minimum 20 na miejscach siedzących.

Szacowana praca eksploatacyjna przez cały okres obowiązywania umowy w podstawowym zakresie ma wynieść ok. 2,1 mln wzkm. Urzędnicy przewidzieli jednak możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego. Szacunkowa wartość kontraktu podstawowego to 14 009 722,22 zł netto. Daje to średnią stawkę jednostkową w wysokości 6,67 zł/wzkm netto. Kryteria oceny ofert są dwa. Cena to maksymalnie 85% punktów, natomiast pozostałe 15% to wiek autobusów, które zostały wskazane w propozycjach.

Czterech do brydża

Pierwszą ofertę przedstawił podwykonawca wrocławskiego MPK, czyli radomska spółka Michalczewski. Firma zaproponowała 5,60 zł/wzkm netto za kursy autobusami typu A oraz 6,17 zł netto za tabor B. Łączna wartość oferty to 11 984 912,30 zł netto. Przewoźnik zobowiązał się wprowadzić do ruchu siedem autobusów z 2015 r. oraz po jednym z 2008 i 2013 r.

Drugą propozycję przedstawiło konsorcjum, które już kilka lat jest znane wrocławianom. To Bus Marco Polo, Slavia oraz najprawdopodobniej Polkar. Oferowane stawki to odpowiednio 6,65 zł/wzkm netto za autobusy typu A oraz 6,76 zł netto za typ B. Łączna wartość tej propozycji to 14 008 404,90 zł netto. "Linie leśnickie" partnerzy mają zamiar obsłużyć 10 fabrycznie nowymi pojazdami oraz jednym z siedmioletnim.

Kolejną i jednocześnie najtańszą ofertę przedstawił stołeczny Warbus. Spółka bez względu na typ autobusów zaoferowała jedną stawkę. To 5,59 zł/wzkm netto co łącznie daje 11 739 000 zł. Od przewoźnika dostaliśmy zapewnienie, że pakiet miałby być obsługiwany nowymi fabrycznie jedenastoma egzemplarzami Iveco Crossway 10,8LE. Jednak z innego źródła dysponujemy informacją jakoby nie odzwierciedlały tego dane z fragmentów oferty, które byłyby podstawą do rozdzielania punktów przez zamawiającego w kryterium wieku pojazdów. Wobec tego rozstrzygnięcie komisji przetargowej powinno w jakimś zakresie rozwiać te wątpliwości.

Ostatnią propozycję przedstawiło konsorcjum, które tworzą Dolnośląskie Linie Autobusowe oraz SeviBus. I w tym przypadku wskazano jedną stawkę za wzkm. To 5,99 zł netto co daje łączną wartość oferty w wysokości 12 579 000 zł netto. Partnerzy umowę chcą zrealizować również przy wykorzystaniu tylko nowych autobusów.

Czekamy zatem na finał i musimy przyznać jedną rzecz. Przetargi na obsługę linii autobusowych robią się coraz bardziej nieprzewidywalne. To jednak bardzo pozytywna wiadomość.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Michalczewski
Bus Marco Polo
Slavia
Polkar
Warbus
DLA
Sevibus
  • Tomek – 13.05.2016

    Nie Polbus a Polkar.

  • Gengaj – 13.05.2016

    I nie żadna Slavia tylko nazwa tej patologicznej firemki to Bus Marco Polo Wratislavia 1992

  • ja – 14.05.2016

    Oferta ofertą, ale zawsze można dać pojazdy lepsze (nowsze lub większe) spełniające jednocześnie pozostałe wymagania zamawiającego.Tyle odnośnie niezgodności oferty Warbusa.

  • szofer – 14.05.2016

    Michalczewskiego rozpaczliwych prób ratowania biznesu ciąg dalszy...

  • Jacek – 15.05.2016

    @szofer, żebyś Ty chociaż wierzył w to co piszesz.

  • szofer – 15.05.2016

    Michalczewski podobno wygrał ten przetarg...

  • me – 15.05.2016

    Do przyjezdnych: Ktokolwiek by nie wygrał, współczuję "współpracy" z WTR:)Nastawcie się na kary za wszystko, tu nie będzie tak jak w innych częściach Polski...

  • pasażerKMWrocław – 16.05.2016

    Oby tylko nie wygrały spółki związane z Markiem W czy ten Syf co jeździ teraz Lesnicy . A będzie dobrze w naszym Wrocławiu . I Tyle na ten . Bo za rok Długołęka a tam mieszka Marek W to wiadomo znowu stawiony przetarg pod Syf jak to zawsze robił ten Pan

  • me – 16.05.2016

    @pasażerKMWrocław, żebyś Ty wiedział o czym chłopie piszesz...

  • PasażerKMWrocław – 17.05.2016

    WIEM ME JAK BY NIE BYLO TRAKO I GOWNA Z NIM ZWIAZANEGO BYLO BY W TYM MIESCIE UCZCIWIE WSZYSTKIE PRZETARGI PISZE MAREK W , To wygral pierwszy przetarg we w WROCŁAWIU DLA kto wtedy byl udziałowcem Marek W . Po rozstaniu panów z DLA . Marek W idzie do Polbusa zrobic im rozklady itp kto jest wtedy szefem Polbusa panowie co potem założą z Markiem W Se[y]vibusa wiec kto wygra przetarg w Długoletnie ten na linie 9## po Dla 2009 Syfbus bo udzialy ma Mareczek a kto pomaga w pisaniu przetargu w tej gminie Trako . Wiec jak lizusem Mareczka to go ucaluj wiesz gdzie me

  • Polbusiarz – 17.05.2016

    @PasażerKMWrocław, nie wiem co paliłeś pisząc, ale musiało tego być dużo :P

  • Yu – 17.05.2016

    We Wro to DLA chce wozić nowymi autobusami ale w Lubinie to prócz ledwie 15 nowych tams wpychaja mazy i sory... i tu i tu DLA przegranym

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....