TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Niemieckie Ministerstwo Transportu pozytywnie o LNG
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.11.2017 17:35:19 5 komentarzy
Niemieckie Ministerstwo Transportu pozytywnie o LNG

Prezentujemy wyniki badań opublikowanych przez niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej. Okazuje się, że Solbus miał rację stawiając na to paliwo.

Skąd pomysł na badania? Wyznaczony przez Niemcy ambitny cel redukcji emisji gazów cieplarnianych o maksymalnie 95% do 2050 roku musi doprowadzić do ewolucji długodystansowego transportu towarowego. W opublikowanym niedawno opracowaniu niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) wskazuje skroplony gaz ziemny (LNG) jako najlepsze rozwiązanie dla transportu długodystansowego w krótkiej perspektywie oraz w ciągu najbliższych 10-15 lat.

Niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI) opublikowało "Inicjatywę na rzecz przyjaznego dla środowiska transportu drogowego" ("Initiative klimafreundlicher Strassengüterverkehr"), której celem jest osiągnięcie przez ten kraj w ramach działań na rzecz klimatu redukcji łącznej emisji gazów cieplarnianych o 95% do 2050 roku oraz redukcji emisji pochodzących z transportu o 42% do 2030 roku, w odniesieniu do wartości z 1990 roku. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało niemal całkowitej dekarbonizacji branży transportowej.

BMVI Roadmap skupia się na samochodach ciężarowych i rozważa opłacalność zastosowania gazu ziemnego, wodorowych ogniw paliwowych oraz paliw płynnych na bazie energii elektrycznej jako rozwiązań mających na celu osiągnięcie zrównoważonego transportu. Według raportu skroplony gaz ziemny (LNG) jest najlepszym rozwiązaniem dla transportu długodystansowego w krótkiej perspektywie.

Opracowanie wskazuje na LNG jako jedyną na masowym rynku alternatywę dla oleju napędowego do momentu wprowadzenia systemów ogniw paliwowych zasilanych wodorem około roku 2030, po których na rynek wejdą paliwa płynne na bazie energii elektrycznej. Po niedawnym przedłużeniu ulgi podatkowej na gaz ziemny do 2026 roku – zwiększającym jeszcze bardziej bezpieczeństwo inwestycji – omawiane studium stanowi logiczny krok naprzód i zapowiada spójne działania na rzecz zmiany w tym sektorze. Zgodnie z prognozami zawartymi w studium BMVI, do roku 2030 zostanie sprzedanych 50 tysięcy ciężarówek dalekobieżnych z napędem alternatywnym, z czego tysiąc będzie objętych programem motywacyjnym, który ma zostać ogłoszony wkrótce.

Iveco już to ma

Studium BMVI jest zbieżne z wizją przyszłości tego sektora reprezentowaną przez firmę IVECO. Koncern uważał i uważa, że gaz ziemny to kolejny krok na drodze do zrównoważonego transportu. W ciągu ostatnich 20 lat firma IVECO stała się pionierem alternatywnych napędów – na gaz ziemny, elektrycznego i hybrydowego – i jest dziś uważana za lidera w tym sektorze. Zwieńczeniem oferty ciężkich pojazdów – istotnym z punktu widzenia publikacji BMVI – jest Stralis NP, pierwsza ciężarówka na gaz ziemny stworzona specjalnie do operacji długodystansowych, o zasięgu do 1600 km zapewnianym przez dwa zbiorniki LNG o pojemności 400 kg oraz wyjątkową wydajność silnika. Dzięki stworzonej przez IVECO technologii wykorzystania gazu ziemnego ciężarówka ta może jeździć na sprężony lub skroplony gaz ziemny, dysponując mocą znamionową, komfortem, technologią przekładni i wydłużonym zasięgiem odpowiednimi dla wymogów długodystansowych misji transportowych.

Redukcję emisji CO2 można zwiększyć jeszcze bardziej dzięki wykorzystaniu gazu odnawialnego (nawet -95% przy zastosowaniu biometanu). Korzyści płynące z zastosowania technologii firmy IVECO wykorzystującej gaz ziemny wykraczają poza redukcję emisji CO2 przez pojazd: poziom emisji cząstek stałych jest pomijalny, a emisja tlenków azotu – znacznie niższa (-60% w porównaniu z zastosowaniem pojazdu na olej napędowy na długiej trasie). Pojazd jest też znacznie cichszy, dzięki redukcji poziomu hałasu o 50%. Otwiera to dodatkowe perspektywy biznesowe w obszarach miejskich, w których występują ograniczenia ruchu pojazdów.

Po sprzedaniu ponad 22 tys. pojazdów, firma IVECO jest absolutnym liderem rynku i technologii w branży pojazdów użytkowych na gaz ziemny.

Raport "Initiative klimafreundlicher Strassengüterverkehr“ można pobrać TUTAJ



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CNG
LNG
Iveco
  • brawo – 28.11.2017

    W Niemczech LNG a u nas elektrodebiloność

  • zxcvbnm – 28.11.2017

    Co z tego?Warszawa kupuje 130 elektrowozów, które służą do realizacji bezsensownego celu jakim jest jeżdżenie po Trakcie Królewskim, a Solbus z LNG już upadł.

  • JAN – 28.11.2017

    TYLKO TAM NIEMIEC SOLBUSA TANKUJE

  • IVECO – 28.11.2017

    Jak tak czytam te zachwyty nad Iveco CNG to płakać mi się chce jak można zakłamać Internet fałszem:( silniki CNG należą do najgorszych z możliwych a osiągniecie 300 tyś bez remontu to cud :(

  • IVECO – 29.11.2017

    Zapomniałem napisać że silniki IVECO CNG żeby czasem ktoś nie pomyślał ze wszystkie silniki CNG

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....