Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niemiecka premiera Scanii InterLink HD

infobus
27.06.2016 05:54
0 Komentarzy

10 czerwca na lokalnych targach”Lokhalle” w Getyndze niemieckie przedstawicielstwo Scanii zaprezentowałomodel Scania InterLink HD.

Liberalizacja niemieckiego rynkuprzewozów autobusowych dalekobieżnych w 2013 roku przełożyła się na zwiększone zapotrzebowaniena autokary.Tostworzyło nową niszę, że którą Scania chce wykorzystać i umocnić swoją obecnośćw Niemczech.Szwedzki producent oferujeoprócz InterLinka także model Scania OmniExpress oraz dwupokładowy autokarAstromega, który powstaje w kooperacji z firmą VanHool.Do tej pory prawie 200 dalekobieżnych autobusów produkcjiScanii już dostarczono do Niemiec.

Nowa Scania Interlink HD madocelowo zastąpić model OmniExpress, który wszedł na rynek w 2007 roku. Nowąpropozycję szwedzkiego producenta dla przewoźników autokarowych dziękimodułowej zabudowie nadwozia możnadostosować za do różnych potrzeb. Interlink może być skonfigurowany jakoautokar dalekobieżny autokar, z powodzeniem można stosować go także do przewozówlokalnych na średnich dystansach.

To jak już wspomnieliśmy gwarantuje modułowa zabudowa nadwozia, coskutkuje obecnością w ramach jednej rodziny pojazdów trzech wersji. To Low Decker (LD), Medium Decker (MD) i High Decker (HD),które są dostępne w następujących klasach homologacji to: LD i MD w II klasie iw III III HD.Interlink jest dostępny w kilku wersjach. Scaniaprzewidziała m.in. dwuosiowe pojazdy o długości 12 – 13 m oraz trójosiowe do 15.

Ponadto producent proponuje klasy siedzenia zezintegrowanymi dwu- lub trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa i oraz opcją dostosowaniaich do montażu fotelików dziecięcych w systemie Isofix.Dodatkowo na życzenie klienta każdyfotel można wyposażyć w gniazdo USB oraz wtyczkę 230 V.Dalsze cechy, które mają podkreślać komfort, jaki oferuje rodzinęInterLink obejmują m.in. możliwość zabudowy kuchni pokładowej i rozbudowanego systemrozrywki.Modele MD i HD są dodatkowodostępne z toaletą pokładową ulokowaną za ostatnią osią pojazdu.

A teraz krótko o napędzie InteLinka. Scania oferujegamę silników w przedziale mocy od 250 do 490 KM i zapewnia do 2550 Nm momentuobrotowego, w przypadku gdy klient wybierze najmocniejszą jednostkę napędową. Standardowosilniki są blokowane ze skrzyniami biegów Scania Opticruise, które sąwyposażone w zautomatyzowany system przełączania. Umożliwia on dziękidotknięciu odpowiedniego przycisku zadanie stabilnej jazdy na podjazdach izjazdach. Mato zapewnić komfortową i swobodną jazdę oraz przełożyć się namniejsze spalanie. Jako opcję Scania przewidziała automatyczną skrzynię biegówZF EcoLife. Warto jeszcze dodać, że InterLink jako jedyny autobus swojej klasiejest dostępny z silnikiem gazowym lub na bioetanol.

Komentarze