TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Niemcy chcą zimowych opon też na osiach skrętnych
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.09.2019 13:00:45
Niemcy chcą zimowych opon też na osiach skrętnych

Od 1 lipca 2020 r. w Niemczech zaczynają obowiązywać nowe przepisy dotyczące opon zimowych w samochodach ciężarowych i autobusach. Ciężarówki i autobusy będą musiały mieć opony zimowe nie tylko na osiach napędowych, ale i na skrętnych.

Niemiecki wymóg obejmie autobusy kategorii M2 i M3 oraz samochody ciężarowe kategorii N2 i N3.

W przypadku kontroli nie będzie miało znaczenia to, czy opona jest nowa, używana, czy bieżnikowana. Istotne będzie jedynie to, czy opona oznaczona jest jako zimowa (symbol góry z płatkiem śniegu). Tylko tego typu opony będą traktowana jako opony zimowe.

Europa się zmienia

Generalnie europejskie przepisy dotyczące obowiązkowego zimowego wyposażenia pojazdów ciężarowych i autobusów cały czas podlegają modyfikacji. Continental, aby pomóc przewoźnikom zebrał regulacje dotyczące m.in. opon zimowych i stosowania łańcuchów w 39 krajach.

Wniosek na razie jest jeden - w sezonie zimowym 2019/2020 opony z tzw. symbolem alpejskim w wielu krajach zyskają większe znaczenie. Dlatego np. Continental rozszerza gamę swoich produktów z homologacją zimową. Wszystkie opony do samochodów ciężarowych oraz autobusów na oś prowadzącą i napędową w rozmiarach 17,5, 19,5 i 22,5 cala są teraz dostępne w wariantach ze znakiem 3PMSF (3-Peak Mountain with Snow Flake).

Europejskie przepisy dotyczące zimowego wyposażenia pojazdów ciężarowych i autobusów - zima 2019/2020:

Kraj

Przepisy dotyczące opon

Przepisy dotyczące łańcuchów

Dodatkowe informacje

Albania

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

W pojeździe muszą być przewożone łańcuchy na oś napędową. Stosowanie łańcuchów zgodnie ze znakami i warunkami drogowymi.

Opony z kolcami są zabronione.

Austria

Opony zimowe obowiązkowe od 1 listopada do 15 kwietnia. Brak stosowania się do wymogów wiąże się z ryzykiem zakazu dalszej jazdy i wysokich mandatów (od 35 do 5000

€). Pojazdy ciężarowe > 3,5 t DMC muszą mieć przynajmniej na jednej osi napędowej opony oznaczone symbolem M+S i/lub symbolem alpejskim (3PMSF) o minimalnej głębokości bieżnika 6 mm (diagonalne) lub 5 mm (radialne). Opony zimowe są obowiązkowe dla autobusów (kategorie M2, M3) od 1 listopada do 15 marca.

Od 1 listopada do 15 kwietnia należy przewozić w pojeździe łańcuchy na co najmniej dwie opony na oś napędową. Wyjątkiem są autobusy komunikacji publicznej. Do użytku na drogach pokrytych śniegiem i lodem.

Stosowanie opon

z kolcami jest zabronione w pojazdach > 3,5 t DMC.

Belgia

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych. Obowiązek symetrycznego montażu opon M+S oraz ogumienia zimowego.

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem i/lub lodem.

Opony z kolcami są zabronione.

Białoruś

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem

i lodem.

Użytkowanie opon

z kolcami jest dozwolone.

Bośnia i Hercegowina

Od 15 listopada do 15 kwietnia dostępne są dwie opcje, które są obowiązkowe do wyboru dla pojazdów posiadających więcej niż 8 siedzeń oraz dla pojazdów > 3,5 t DMC:

Opcja 1: Opony z profilem zimowym na osi napędowej, minimalna głębokość bieżnika 4 mm.

Opcja 2: Opony z profilem standardowym, minimalna głębokość bieżnika 4 mm, w przypadku warunków zimowych (np. opady śniegu, zamarzający deszcz) na osi napędowej należy zamontować łańcuchy.

Od 15 listopada do 15 kwietnia w pojeździe muszą być przewożone łańcuchy.

W pojeździe musi być przewożona łopata i worek z piaskiem o masie 25-50 kg. Opony z kolcami są zabronione.


Bułgaria

Od 15 listopada do 1 marca używane opony letnie lub zimowe muszą mieć co najmniej 4 mm głębokości bieżnika.

Od 1 listopada do 31 marca w pojeździe muszą być przewożone łańcuchy. Ich wykorzystanie jest obowiązkowe na

górskich drogach oznaczonych odpowiednimi znakami.

Opony z kolcami są zabronione. Brak odpowiedniego wyposażenia zimowego może spowodować odmowę zgody na wjazd do kraju lub zakaz prowadzenia pojazdu.

Chorwacja

Opony zimowe obowiązkowe od 15 listopada do 15 kwietnia. Opony M+S obowiązkowe na osi napędowej wszystkich pojazdów > 3,5 t DMC.

W niektórych warunkach na osi napędowej konieczne jest stosowanie łańcuchów (jeśli pojazd jest wyposażony w opony SU). Łańcuchy są obowiązkowe w niektórych regionach (Lika/Gorski Kotar).

Opony z kolcami są zabronione. Pojazdy użytkowe muszą mieć na wyposażeniu łopatę.

Czarnogóra

Opony oznaczone symbolem M+S lub opony zimowe obowiązkowe od listopada do kwietnia na określonych drogach, wyznaczonych przez ministerstwo porządku publicznego. Wymagana głębokość bieżnika 4 mm.

W pojeździe muszą być przewożone łańcuchy na oś napędową. Stosowanie łańcuchów zgodnie ze znakami i warunkami drogowymi.

Opony z kolcami są zabronione. Autobusy

i pojazdy ciężarowe muszą być wyposażone w łopatę do śniegu.

Czechy

Opony zimowe są obowiązkowe od 1 listopada do 31 marca, w zależności od warunków drogowych w zimie oraz w miejscach oznaczonych znakiem "wyposażenie zimowe".

Opony M+S obowiązkowe na osi napędowej pojazdów > 3,5 t DMC. Minimalna głębokość bieżnika 6 mm.

Możliwe stosowanie różnych znaków drogowych. Łańcuchy są obowiązkowe w miejscach oznaczonych stosownymi znakami drogowymi, co najmniej na 2 kołach osi napędowej pojazdów o 3 lub więcej osiach.

Opony z kolcami są zabronione.

Dania

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Łańcuchy śniegowe dozwolone od 1 listopada do 15 kwietnia.

Opony z kolcami dozwolone od 1 listopada do 15 kwietnia. Jeżeli są stosowane w tym okresie, opony z kolcami powinny być zamontowane na wszystkich kołach.

Estonia

Opony zimowe obowiązkowe dla pojazdów < 3,5 t DMC (opony radialne o minimalnej głębokości bieżnika 3 mm) od 1 grudnia do 1 marca (również od października do kwietnia, w zależności od warunków pogodowych). Dla cięższych pojazdów opony zimowe nie są wymagane, ale wymagana głębokość bieżnika to 3 mm.

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem

i lodem.

Opony z kolcami są dozwolone od 15 października do 31 marca.

Finlandia

Pojazdy > 3,5 t DMC w okresie od grudnia do lutego na osi napędowej muszą mieć opony o głębokości bieżnika min. 5 mm a na pozostałych osiach 3 mm. Opony zimowe, rozumiane jako M+S obowiązkowe

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem

i lodem.

Opony z kolcami są dozwolone od 1 listopada do 31 marca w zależności od warunków drogowych w zimie. Nie ma testu najazdowego dla opon kolcowanych.


są na osiach prowadzącej i napędowej.

Francja

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych. Wyjątki – zgodnie ze znakami drogowymi. Wyposażenie zimowe jest obowiązkowe dla pojazdów poruszających się po drogach oznaczonych znakiem B26.

Stosowanie łańcuchów – zgodnie ze znakami drogowymi.

Pojazdy < 3,5 t DMC: opony z kolcami dozwolone od soboty poprzedzającej 11 listopada do ostatniej niedzieli marca, maks.

prędkość 90 km/h. Pojazdy z oponami kolcowanymi muszą być oznaczone stosowną naklejką.

Stosowanie opon

z kolcami jest zabronione w pojazdach > 3,5 t DMC.

Hiszpania

Na drogach górskich (15/TV-87): autobusy na oponach 3PMSF na wszystkich osiach z bieżnikiem minimalnym 4 mm. W pojazdach o DMC 3,5 t - 7,5 t zbierających odpady, przewożących żywność, pomoc drogowa, opony zimowe na wszystkich osiach z bieżnikiem 4 mm. Zakaz poruszania się innych pojazdów.

Stosowanie łańcuchów jest dozwolone na górskich drogach

(15/TV-87): w pojazdach o DMC 3,5 t - 7,5 t oraz autobusach, jeżeli nie są wyposażone w opony zimowe.

Opony z kolcami

o długości do 2 mm są dozwolone na drogach pokrytych śniegiem.

Holandia

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Łańcuchy śniegowe są zabronione na drogach publicznych.

Opony z kolcami są zabronione.

Irlandia

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem

i lodem.

Opony z kolcami dozwolone, maksymalna prędkości 96/112 km/h (drogi krajowe/autostrady).

Islandia

Póki co brak regulacji, które są planowane w przyszłości.

Kosowo

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

W pojeździe muszą być przewożone łańcuchy na oś napędową. Stosowanie łańcuchów zgodnie ze znakami i warunkami drogowymi.

Opony z kolcami są zabronione. Autobusy

i pojazdy ciężarowe muszą być wyposażone w łopatę do śniegu.

Lichtenstein

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych. Jeśli jednak w pojeździe zamontowane są niewłaściwe opony, może to powodować ograniczenie ochrony ubezpieczeniowej. Wyposażenie pojazdu musi odpowiadać warunkom pogodowym.

Stosowanie łańcuchów śniegowych jest dozwolone. Nie są konieczne na obszarach nizinnych. W górach

o konieczności stosowania łańcuchów informują znaki drogowe.

Pojazdy > 7,5 t DMC: Opony z kolcami dozwolone od 1 listopada do 30 kwietnia, maks. prędkość 80 km/h. Opony z kolcami powinny być zamontowane na wszystkich kołach.

Pojazdy z oponami kolcowanymi muszą być oznaczone stosowną naklejką.

Litwa

Opony zimowe obowiązkowe dla pojazdów < 3,5 t DMC od 1 listopada do1 kwietnia. Dla cięższych pojazdów opony zimowe nie są wymagane, ale minimalna głębokość bieżnika 1,6 mm.

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem

i lodem.

Opony z kolcami dozwolone od 1 listopada do 1 kwietnia.


Luksemburg

Wszystkie osie napędowe pojazdów ciężarowych i autobusów muszą być wyposażone w opony zimowe

(z oznaczeniem M+S) podczas jazdy w warunkach zimowych (śnieg, lód, czarny lód).

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem

i lodem.

Opony z kolcami są zabronione.

Łotwa

Opony zimowe (M+S) obowiązkowe dla pojazdów < 3,5 t DMC od 1 grudnia do 1 marca. Minimalna głębokość bieżnika 4 mm. Dla cięższych pojazdów opony zimowe nie są wymagane, ale minimalna głębokość bieżnika 4 mm.

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem

i lodem.

Opony z kolcami dozwolone od 1

października do 30 kwietnia, dla pojazdów > 3,5 t DMC.

Macedonia

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Łańcuchy śniegowe muszą być przewożone w pojeździe od 15 października do 15 marca, jeśli jest on wyposażony wyłącznie w opony standardowe.

Autokary i pojazdy ciężarowe muszą być wyposażone w łopaty śniegowe. Opony

z kolcami są zabronione.

Niemcy

Wymagane wyposażenie zimowe zależne od aktualnych warunków: pojazdy < 3,5 t DMC muszą być wyposażone w opony zimowe (3PMSF) na wszystkich kołach od 1 stycznia 2018. Pojazdy > 3,5 t DMC muszą być wyposażone w opony zimowe (3PMSF) na osiach napędowych. Ramy czasowe nie są określone. Dotyczy to opon wyprodukowanych po 1 stycznia 2018. Dla opon wyprodukowanych przed 1 stycznia 2018 oznaczone

M+S do 30 września 2024. Od 1 lipca 2020 opony zimowe 3PMSF obowiązkowe również dla osi prowadzącej.

Najpóźniej od 1 lipca 2020 obowiązkowe będą także opony oznaczone symbolem alpejskim (3PMSF) dla przedniej osi skrętnej. W warunkach zimowych odnosi się to także do opon wyprodukowanych

po 1 stycznia 2018 roku. Opony M+S produkowane do 1 stycznia 2018 są przyjęte jako właściwe zimowe wyposażenie do 30 września 2024.

Stosowanie łańcuchów – zgodnie ze znakami drogowymi. Opony

z kolcami są zabronione. Wyjątek: Droga prowadząca przez

"Kleines Deutsches Eck".

Kary: 60 € za nieodpowiednie opony, 80 € za spowodowanie przeszkód w ruchu z powodu nieodpowiednich opon, 100

€ za spowodowanie niebezpiecznej sytuacji

z powodu nieodpowiednich opon, 120 €

a spowodowanie wypadku z powodu nieodpowiednich opon. Plus 1 punkt a każde wykroczenie. (System Flensburg)

Norwegia

Pojazdy >3.5 t GVW obowiązkowe minimum 5 mm głębokości bieżnika w okresie od 1 listopada do pierwszego poniedziałku po Wielkanocy (południowa Norwegia) oraz od 16 października do 30 kwietnia włącznie (północna Norwegia). Opony z oznaczeniem M+S i/lub z symbolem alpejskim (3PMSF) obowiązkowe na wszystkich kołach od 15 listopada do 31 marca.

Pojazdy > 3,5 t DMC muszą mieć na wyposażeniu łańcuchy w okresie, w którym dozwolone jest korzystanie z opon

z kolcami. Ciągnik

z przyczepą musi mieć na wyposażeniu 7 łańcuchów.

Opony z kolcami (średnia długość 1,7 mm) są dozwolone od 1

listopada do pierwszej niedzieli po Wielkanocy. W regionach Nordland, Troms oraz Finnmark od 16 października do 30 kwietnia.

Pojazdy ciężarowe

i przyczepy – opony

z kolcami na tej samej osi.


W przypadku opon bliźniaczych, kolce na jednej z nich są wystarczające.

W Trondheim i Oslo korzystanie z opon

z kolcami wiąże się obowiązkiem uiszczenia opłaty:

bilety dzienne można nabyć w automatach znajdujących się przy głównych drogach albo przez telefon lub

SMS (z norweskiego, szwedzkiego lub duńskiego numeru). Bilety miesięczne i roczne ważne na terenie Trondheim można nabyć w Miejskim Biurze Parkingowym Trondheim w Erling, Skakkes Gate 40, 7012 Trondheim. Bilety dzienne kosztują około 3,90 euro, miesięczne około 52 euro zaś roczne około 155 euro (ceny są dwukrotnie wyższe dla pojazdów > 3,5 t DMC). Brak stosowania się do powyższych wymagań karany jest grzywną w wysokości 97 euro.

Polska

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem

i lodem. Miejsca,

w których stosowanie łańcuchów jest obowiązkowe, są oznaczone odpowiednimi znakami drogowymi.

Opony z kolcami są zabronione.

Portugalia

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Stosowanie łańcuchów jest dozwolone tymczasowo w miejscach oznaczonych odpowiednimi znakami drogowymi (wyłącznie

w najwyżej położonych regionach).

Opony z kolcami są zabronione.

Rosja

Przewidywane jest wejście w życie nowego rozporządzenia technicznego. W grudniu, styczniu oraz lutym pojazdy osobowe, lekkie pojazdy użytkowe, pojazdy ciężarowe oraz autobusy muszą być wyposażone w opony z symbolem

M+S lub 3PMSF (płatka śniegu na tle

Łańcuchy śniegowe są zalecane, lecz nie są obowiązkowe.

Stosowanie opon

z kolcami jest zabronione w miesiącach letnich (czerwiec, lipiec, sierpień).


trzech szczytów) na wszystkich osiach. Minimalna głębokość bieżnika 4 mm.

Rumunia

W zimowych warunkach drogowych osie napędowe wszystkich pojazdów

> 3,5 t DMC oraz pojazdów przewożących ludzi (o liczbie miejsc wyższej niż 9) muszą być wyposażone w opony zimowe lub noszące oznaczenie M+S.

Pojazdy > 3,5 t DMS muszą mieć na wyposażeniu łańcuchy, które należy montować w miejscach oznaczonych odpowiednimi znakami drogowymi.

Pojazdy > 3,5 t DMC muszą mieć na wyposażeniu łopatę

i piach. Opony z kolcami są zabronione.

Serbia

Opony oznaczone symbolem M+S lub opony zimowe obowiązkowe od listopada do kwietnia. Minimalna głębokość bieżnika 4 mm.

Stosowanie łańcuchów zgodnie ze znakami i warunkami drogowymi.

W pojeździe muszą być przewożone łańcuchy na oś napędową. Stosowanie łańcuchów zgodnie ze znakami i warunkami drogowymi.

Opony z kolcami są zabronione. Autobusy

i pojazdy ciężarowe muszą być wyposażone w łopatę do śniegu.

Słowacja

Opony zimowe / M+S obowiązkowe dla ciężarówek > 3,5 t DMC od 15 listopada do 31 marca na osi napędowej (min. głębokość bieżnika 3 mm).

Łańcuchy śniegowe są obowiązkowym wyposażeniem pojazdu.

Opony z kolcami są zabronione.

Słowenia

Od 15 listopada do 15 kwietnia dostępne są dwie opcje, które są obowiązkowe do wyboru dla pojazdów > 3,5 t DMC:

opcja 1: opony zimowe przynajmniej na osi napędowej (minimalna głębokość bieżnika 3 mm)

opcja 2: opony standardowe, ale

w pojeździe muszą być przewożone łańcuchy, które należy zamontować na kołach na osi napędowej

w przypadku wystąpienia warunków zimowych.

Łańcuchy śniegowe są obowiązkowym wyposażeniem pojazdów

> 3,5 t DMC jeśli nie posiadają one opon zimowych.

Opony z kolcami są zabronione.

Szwajcaria

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych, przy zimowych warunkach drogowych mogą obowiązywać regulacje lokalne (np. drogi prowadzące przez przełęcze alpejskie). Jeżeli

w wypadku, do którego doszło w warunkach zimowych,

uczestniczył pojazd wyposażony w ogumienie standardowe, jego

kierowca może być pociągnięty do odpowiedzialności. Tylko opony 3PMSF uznawane są za odpowiednie do warunków zimowych. Minimalna głębokość bieżnika opon zimowych 1,6 mm, 4 mm to rekomendowana wartość.

Władze mogą ogłosić obowiązek stosowania łańcuchów śniegowych (pojazdy z napędem na cztery koła mogą być

z niego wyłączone) Stosowanie łańcuchów zgodnie z właściwymi znakami drogowymi oraz warunkami drogowymi.

Opony z kolcami są dozwolone dla pojazdów < 7,5 t DMC od 1 listopada do 30 kwietnia, na drogach pokrytych śniegiem.

Prędkość maksymalna 80 km/h. Pojazdy z oponami kolcowanymi muszą być oznaczone naklejką

z ograniczeniem prędkości do 80 km/h.

Szwecja

W warunkach zimowych minimalna głębokość bieżnika wynosi 5 mm dla wszystkich opon poza ogumieniem przyczepy. W zależności od warunków pogodowych, od 1 grudnia do 31 marca, pojazdy GVW < 3.5 t muszą być wyposażone w opony

Zaleca się przewożenie w pojeździe łańcuchów śniegowych.

Opony z kolcami dozwolone od 1

października do 15 kwietnia. W zależności od warunków pogodowych, okres ten może ulec przedłużeniu. Maks. 50


oznaczone 3PMSF lub opony

z kolcami. Pojazdy > 3.5 t GVW muszą być wyposażone w 3PMSF, POR lub opony z kolcami na prowadzącej i napędowej osi,

w innych osiach opony M+S są także dozwolone. Do 30 listopada 2024 dozwolone jest użycie opon

z oznaczeniem M+S (specjalnie zaprojektowane na warunki drogowe w zimie) na wszystkich osiach.

Przyczepy < 3.5 t GVW, opony M+S (specjalnie zaprojektowane na warunki drogowe w zimie) są dozwolone do 30 listopada 2028.

kolców na metr obwodu opony dla ogumienia wyprodukowanego po

1 lipca 2013 r. Na niektórych odcinkach dróg mogą obowiązywać wyjątki.

Turcja

Używanie opon zimowych jest obowiązkowe przez okres 4 miesięcy począwszy od 1 grudnia do 1 kwietnia. Władze lokalne decydują czy mają egzekwować przepisy dotyczące opon zimowych, a może ogłaszać średnie temperatury.

Wszelkiego rodzaju opony, które podlegają wymianie muszą być zastąpione oponami zimowymi. We wszystkich rodzajach ciężarówek, ciągników siodłowych, autobusów oraz lekkich pojazdów ciężarowych, vanów i taksówek obowiązkowe jest dopasowanie opon zimowych na osi napędowej. W wyznaczonym terminie opony zimowe powinny zawierać symbol M+S i 3PMSF lub oba symbole na bocznych ścianach opony.

Głębokość bieżnika i wzór na oponach bieżnikowanych powinien odpowiadać oponom zimowym, nawet jeśli zawierają symbol M+S. Opony zimowe powinny mieć minimum 4 mm głębokości bieżnika w ciężarówkach, ciągnikach siodłowych i autobusach oraz 1.6 mm w lekkich pojazdach ciężarowych, vanach i samochodach.

Posiadanie lub korzystanie z łańcuchów nie zwalnia z obowiązku posiadania opon zimowych.

Tylko opony kolcowane do użytku na lodzie mogą zastąpić opony zimowe. Głębokość bieżnika należy mierzyć od środka bieżnika.

Ukraina

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem

i lodem.

Opony z kolcami dozwolone.

Węgry

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem

i lodem. Stosowanie łańcuchów śniegowych może być obowiązkowe w określonych warunkach pogodowych (prędkość maksymalna

Opony z kolcami są zabronione.


50 km/h). W warunkach zimowych pojazdy zagraniczne mogą nie być wpuszczone na teren kraju jeżeli nie mają na wyposażeniu łańcuchów.

Wielka Brytania

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych.

Łańcuchy dozwolone wyłącznie na drogach pokrytych śniegiem

i lodem.

Opony z kolcami dozwolone, ale tylko na ośnieżnych i oblodzonych drogach, jeśli nie powodują uszkodzeń nawierzchni.

W przeciwnym razie możliwość wystąpienia z regresem o zwrot kosztów naprawy nawierzchni.

Włochy

Brak ogólnych przepisów dotyczących opon zimowych. Wyjątki – zgodnie ze znakami drogowymi.

Urządzenia antypoślizgowe (np. łańcuchy) muszą być przewożone w pojeździe.

Rozporządzenie zimowe RU/158 dotyczy wyłącznie pojazdów następujących kategorii: M1, N1 oraz O1. W przypadku wystąpienia śniegu lokalna policja może zakazać ruchu na wybranych odcinkach autostrad.

Nie posiadamy informacji o przepisach dotyczących stosowania opon zimowych / łańcuchów śniegowych przez pojazdy ciężarowe w takich krajach jak Cypr, Grecja oraz Malta. Szczegółowe regulacje dotyczące stosowania łańcuchów śniegowych i opon z kolcami należy potwierdzić

w kodeksach drogowych poszczególnych krajów.

Choć dołożyliśmy wszelkich starań, aby informacje zawarte w niniejszej publikacji były jak najdokładniejsze, nie możemy zagwarantować ich całkowitej poprawności oraz kompletności.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
opona
autokar
Niemcy
Continental
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....