TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Niekończąca się historia. Ostrołęka znów nie kupi 5 elektrobusów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.12.2018 17:15:12
fot. MZK Ostrołęka

Znowu nici z elektrobusowych planów Ostrołęki. Dziś, 17 grudnia miasto unieważniło już trzeci przetarg na zakup 5 bateryjnych małych autobusów. Co ciekawe wcale nie chodziło fakt, że oferty SOR-a i Ursusa były powyżej budżetu.

Przypomnijmy, że Ostrołęka już dwa razy szukała firmy, która dostarczy jej 5 autobusów elektrycznych klasy MIDI. Za pierwszym razem miastu nie udało się zdobyć ani jednej oferty. Stąd styczniowa decyzja o unieważnieniu przetargu. Na powtórkę musieliśmy czekać prawie 8 miesięcy. Zaczęła się ona pod koniec lipca. Jednak i tym razem skończyło się znowu na braku zainteresowania ze strony producentów. Konieczne więc było trzecie postępowanie.

To zostało ogłoszone w drugiej połowie października. Urzędnicy zastosowali przyspieszoną procedurę przetargową. Miasto konsekwentnie interesował dalej wyłącznie segment MIDI. Jednak nie bez szans byli producenci, którzy nie mieli w swoim portfolio takich konstrukcji. Miasto zrobiło ukłon w ich stronę i wyraziło zgodę na przedłożenie wraz z ofertą raportu z testu SORT2 dla wersji dwunastometrowej oferowanego pojazdu z jednoczesnym poświadczeniem certyfikowanej jednostki uprawnionej do przeprowadzania tego rodzaju badań, iż zużycie energii dla pojazdu o długości 10 m, nie będzie większe niż otrzymane dla pojazdu 12 m.

Elektrobusy musiały mieć nadwozia o długości od 9,5 do 10,5 m, szerokości od 2,5 m do 2,55 m, wysokość maksymalną 3,4 m oraz niską podłogę na całej długości. Wysokość wejścia nie mogła przekraczać 330 mm. Standardowo w celu poprawy komfortu wsiadania do autobusu, przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoliłaby obniżyć wysokość wejścia od 60 do nawet 90 mm. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Jak więc widać wymagania niewiele się zmieniły w od momentu pierwszego przetargu. Dalej urzędnicy oczekiwali przekazania elektrobusów do 28 czerwca 2019 roku.

29 października minął termin składania ofert. Miasto na 5 małych "elektryków" przygotowało 11 070 000 PLN brutto. To oznacza, że zakup jednego oszacowano na poziomie maksymalnie 1 800 000 PLN netto. Dwie oferty, które tego dnia otwarto przewyższały te szacunki.

Najtańszy był SOR. Czeski producent zaoferował swoje elektrobusy typu EBN10,5 w cenie 11 463 600 PLN brutto. Dawało to cenę jednostkową w wysokości 1 864 000 PLN netto. Przy tych warunkach, szczególnie w zakresie terminu dostawy wymaganego przez Ostrołękę było to minimalne przekroczenie szacunków urzędników, które wręcz można było uznać ceną okazyjną.

Droższą ofertę przedstawił Ursus. Producent z Lublina był gotów wykonać zamówienie za 12 908 850 PLN brutto. Dało to cenę za jednego City Smile'a CS10LFE w wysokości 2 099 000 PLN netto. Tu z kolei było widać, że Ursus podwyższył cenę z tytułu szybkiej dostawy.

Po półtoramiesięcznej analizie poznaliśmy werdykt w Ostrołęce. Dziś miasto uznało, że nastąpiła istotna zmiana okoliczności, która powoduje, iż prowadzenie postępowania jest sprzeczne z interesem publicznym. Magistrat bardzo szczegółowo uzasadnił swoją decyzję. Można się z nią zapoznać tutaj.

Tym samym z planów, które zakładały pozyskanie 10 nowych pojazdów klasy MIDI dla MZK Ostrołęka na razie wykonana zostanie połowa. Flotę przewoźnika zasili pięć autobusów Temsa MD9LE. Udało się je kupić dopiero za czwartym razem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ostrołęka
UM
MZK Ostrołęka
SOR
Ursus
elektrobus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....