Nie tylko Volvo w Chile. Scania i 355 autobusów

infobus
30.06.2020 07:00
0 Komentarzy

Trwa sukcesywna wymiana taboru w autobusowym systemie w Santiago.

Oprócz marki Volvo, o której chilijskim kontrakcie pisaliśmyw InfoBusie TUTAJ, silną pozycję ma tam Scania. która najnowszy kontraktzrealizuje z brazylijską firmą nadwoziową Caio Induscar. Podwozia produkowane sąw brazylijskim zakładzie Scania w São Bernardo do Campo docierają najpierw dooddalonego o 250 km zakładu Caio Induscar w Botucatu, a następnie transportowanesą przez Andy (10-15 dni) do Santiago.

355 autobusów

Scania rozpoczęła dostawę 355 autobusów na bazie swoich podwoziz zabudową Caio, które zasilą system transportu publicznego w stolicy Chile.Operator Express Uno odbierze pierwsze autobusy w czerwcu, a ostatnie – wewrześniu.

Wszystkie spełniają normę emisji spalin Euro 6, co oznacza 10-krotniemniejszą emisją zanieczyszczeń w porównaniu do Euro 5 i aż 40-krotnie mniejszaw porównaniu do autobusów Euro 3, które stanowią znaczną część miejskiej flotyautobusowej.

MAXI i MEGA

W skład dostawy nowych pojazdów z nadwoziem Caio Induscarwchodzi:

  • 220 autobusów o długości 12,5 m i pojemności 99 pasażerów,

  • 135 autobusów przegubowych o długości 18,6 m i pojemności159 pasażerów.

Ponadto Scania zapewni Express Uno całodobową usługę naprawi konserwacji w trzech warsztatach operatora. Umowa obejmuje też szkolenie dlakierowców autobusów oraz monitoring online całej floty przy użyciu systemuScania Fleet Management. Celem tych działań jest utrzymanie sprawnościeksploatacyjnej pojazdów na poziomie 99 procent.

Nowe pojazdy wyposażono w gniazdka do ładowania telefonówkomórkowych, routery Wi-Fi, kamery bezpieczeństwa i zamkniętą, klimatyzowanąkabinę kierowcy z panelem bezpieczeństwa.

-„Scania przyczynia się do odnowienia floty autobusowejtransportu publicznego Red Metropolitana de Movilidad, a tym samym do poprawywydajności i budowy bardziej zrównoważonego miasta – komentuje Pascal Zappone,dyrektor generalny Scania Chile.

Komentarze