TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nici ze sprzedaży Ursus Bus. Za 34 miliony
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.04.2019 11:30:30 1 komentarz
Nici ze sprzedaży Ursus Bus

Wygasła wstępna umowa sprzedaży wszystkich posiadanych przez Ursus akcji spółki zależnej Ursus Bus za 34-34,5 mln zł, podał Ursus.

Jak informuje lubelska spółka: -"Nie ziściły się warunki wskazane w umowie sprzedaży akcji spółki zależnej od emitenta, tj. Ursus Bus z siedzibą w Lublinie, która została zawarta w dniu 28 grudnia 2018 r. przez Ursus w restrukturyzacji ze spółką PG Energy Capital Management z siedzibą w Warszawie (kupujący)" - czytamy w komunikacie.

Tym samym ww. warunkowa umowa sprzedaży wygasła bez zobowiązania do jakichkolwiek świadczeń stron, w tym świadczeń odszkodowawczych i zwrotu jakichkolwiek kosztów, podkreślono w materiale.

Warunki sprzedaży

Umowa z 28 grudnia 2018 r. miała wejść w życie pod warunkiem spełnienia się do 31 marca 2019 r. wszystkich poniższych warunków:

- przedłożenie przez Ursus prawomocnego postanowienia sędziego komisarza o wyrażeniu zgody na sprzedaż akcji na warunkach określonych w zawartej warunkowej umowie sprzedaży, wydanego w ramach przyspieszonego postępowania układowego;

- otrzymanie zgody mBanku na zawarcie umowy przejęcia długu, na podstawie której kupujący przejmie całe zadłużenie Ursusa wobec banku (czym zostanie rozliczona cena akcji);

- złożenie oświadczenia woli przez bank o zwolnieniu wszystkich zabezpieczeń ustanowionych na rzecz banku;

- pozyskanie przez kupującego finansowania działalności Ursus Bus w kwocie nie niższej niż 40 mln zł, wymieniono w materiale.

Problemy spółki-matki

Przypomnijmy, że w listopadzie sąd wydał Ursusowi w listopadzie zgodę na otwarcie przyspieszonego postępowania układowego. Będzie ono realizowane przez najbliższe pięć lat.

Plan zakłada działania, które maja oddłużyć spółkę poprzez m.in.: sprzedaż aktywów, zwiększenie przychodów oraz optymalizację kosztów działania i zwiększenie marżowości. Spłata zobowiązań ma się zacząć trzynaście miesięcy od rozpoczęcia wykonywania układu.

Ursus nie podał jeszcze danych za czwarty kwartał 2018. Straty trwają już jednak bardzo długo, bo od czwartego kwartału 2017. W drugim i trzecim kwartale przekraczały 20 mln zł. Wszystko przez problemy w sprzedaży ciągników. Od stycznia do końca września Ursus znalazł nabywców na zaledwie 276 sztuk, czyli o 53 proc. mniej niż rok wcześniej.

Te problemy mają także swoje odbicie na autobusowej działalności spółki, realizowanej przez firmę Ursus Bus. W tym roku spółka może pochwalić się jednym sukcesem - w Szczecinie, jak i kilkoma wpadkami - m.in. w Katowicach i Miechowie. Po odstąpieniu przez NCBiR od podpisania umowy z Ursusem na budowę pojazdu dostawczego w ramach projektu INNMOTO, pod znakiem zapytania stanął wybór oferty lubelskiego producenta w prestiżowym i strategicznym programie e-Bus.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Ursus
  • Aurelia – 02.04.2019

    Chyba sytuacja Ursusa jest gorsza niż się wydaje. Jak tak dalej pójdzie to nie znajdą nabywcy nawet po cenie złomu... I znowu pozostanie historia po historycznej marce. Zielona Góra pewnie już się wybiera na pielgrzymkę do Częstochowy. Odebrali te autobusy czy jeszcze nie?

  • Jarek Sposób – 30.05.2019

    Będzie ciężko bo obecnie nikt tam nie pracuje, nawet w Ursus busnie ma nikogo z kat. D. Oficjalnie Ursus Bus nie posiada żadnego majątku, tak mi powiedział komornik. Skoro nie ma wykwalifikowanych pracowników, specjalistycznego sprzętu ani kapitału to czego nie ogłosi upadłości? Niewiadomo... Wiadomo natomiast ze od stycznia tego roku nie rozliczył się z pracownikami i firmami podwykonawczymi... Jednym słowem bankrut!!!

  • Paweł Pawlak – 30.05.2019

    Ta firma problemy miała od dawna. -Problemy z narzędziami - brak podstawowych środków czystości - spóźnienie się z wypłatami, a od stycznia żaden pracownik nie dostał wynagrodzenia.

  • Daniel Waryszak – 30.05.2019

    Kto się zajmie serwisem dla Warszawy Szczecinka czy innych miast???

  • Maniek Marian – 30.05.2019

    A i odzyskać wynagrodzenia od tego bankruta będzie ciężko

  • Michał Sawa – 30.05.2019

    Kto to kupi jak tam jedyne co można kupić to długi. Byli pracownicy mają nie opłacone pensję od Lutego, część zaległości finansowych wobec pracownikach sięga listopada. Od lutego chyba nie wyjechał żaden autobus z fabryki.

  • Jarek Sposób – 30.05.2019

    A pamiętacie jak nasi koledzy z Ukrainy radzili sobie z brakiem papieru w toaletach? 😁 W ruch szło wszystko, skarpetki, czysciwo ze szmat, nawet tektura karbowana!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....