TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Neoplan Starliner N516/3 SHDHC podbija niemiecki rynek
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 07.05.2003 17:24:04
Neoplan Starliner N516/3 SHDHC podbija niemiecki rynek

Dzięki Starlinerowi N516/3 SHDHC, Neoplan Bus GmbH znów wyznacza trendy w dziedzinie autokarów. Na targach IAA 2002, stuttgarcki producent jako pierwszy i jedyny pokazał pośrednią wersję gabarytową autokaru o długości 12,84 metra, wskazując w ten sposób metodę rozwiązania problemu przeciążania autokarów. Zainteresowanie klientów tą nową wersją luksusowego autokaru utrzymuje się na wysokim poziomie, co świadczy o tym, że pojazd przyjął się na rynku. W bardzo krótkim czasie sprzedano ponad 100 tego typu autobusów, z których blisko połowa została już dostarczona. Klaus D. Körber z firmy Der Moselaner postanowił poszerzyć swój park autobusowy o 4-gwiazdkowego Starlinera N516/3 SHDHC (liczba miejsc: 50+1+1). "Obchodzimy właśnie 50-lecie istnienia naszego przedsiębiorstwa, więc trzeba było to jakoś uczcić. Dlatego postanowiliśmy zakupić naszego pierwszego Starlinera." - powiedział Elke Kröber z firmy turystycznej Reisedienst Kröber & Co. KG. "To była decyzja całej rodziny. Przekonało nas zastosowanie sprawdzonych rozwiązań technicznych, chociaż nasze dzieci bardziej pociągała stylizacja. Starliner wygrał w przedbiegach." Mająca swoją siedzibę w Winningen nad Mosellą firma posiada obecnie park autobusów składający się wyłącznie z Neoplanów. Pierwszym zakupionym pojazdem był w 1957 roku Opel Blitz. Trzy lata później firma zakupiła swojego pierwszego Neoplana, który był jednocześnie pierwszym Neoplanem w Nadrenii-Palatynacie. W 1968 roku, tabor przedsiębiorstwa poszerzył się o 50-miejscowy model "Hamburg", a w 1972 roku Kröbers zakupił bardzo nowoczesny jak na owe czasy autokar wyposażony w lodówkę oraz podpokładową toaletę. Obecnie, najchętniej kupowanym przez firmę modelem jest Euroliner w różnych długościach: do Winningen trafił pierwszy wyprodukowany egzemplarz Erolinera N313. Najnowszy Starliner N516/3 SHDHC będzie niewątpliwie okrętem flagowym Reisedienst Kröber. Kolejne cztery sztuki N516SHDHC dostarczono Wetzlarer Verkehrsbetriebe Werner Gimmler, firmie będącej lojalnym klientem Neoplana od 1960 roku. Ostatni z zamówionych autobusów był jednocześnie 121. pojazdem zakupionym od Neoplana. W 1963 roku, Albrecht Auwärter opracował specjalnie dla tego przewoźnika rewolucyjny, trzydrzwiowy autobus liniowy, który przeszedł do historii jako "Wetzlar". Obecnie tabor firmy stanowi 88 autobusów, w tym 40 autobusów liniowych i 20 autokarów Neoplan. Starliner N516/3 SHDHC otwiera nowy rozdział w dziedzinie komfortu podróżowania. "Do Starlinera N516/3 SHDHC przekonało mnie to, że model ten pozwala uniknąć problemów związanych z dopuszczalną masą pojazdu, które pojawiały się przy autobusach dwuosiowych." - powiedział dyrektor naczelny Eberhard Spamer. Cztery nowe Starlinery wkrótce wyruszą na długodystansowe trasy, aby powtórzyć sukces swojego większego brata - Starlinera N516/3 SHDHL - który przejechał już 500 000 km w barwach Wetzlarer Verkehrsbetriebe Werner Gimmler. W hali dostaw Neoplan Bus GmbH nie ustają kolejne przekazania autokarów S516/3 SHDHC. Ta nowo opracowana wersja Starlinera o długości 12,84 metra stała się ulubionym pojazdem przewoźników turystycznych. Nie zmienił się wygląd pojazdu - jedyną zmianą jest właśnie długość pojazdu, dostosowana do wymagań rynku. Jak się okazało, rozwiązanie to przyniosło sukces: czterogwiazdkowa odmiana autokaru może przewozić w komfortowych warunkach 50 pasażerów, a dzięki trzeciej osi nie ma problemów z przekraczaniem dopuszczalnej masy. Zwiększony rozstaw 1 i 2 osi do 6,29 metra pozwolił natomiast zwiększyć pojemność bagażników podpokładowych do 12,3 m3.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Neoplan
Starliner
Niemcy
premiera

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....