TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Neoplan chce wrócić do Polski. Zaczyna od testów
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.09.2017 17:59:18 1 komentarz
Neoplan chce wrócić do Polski. Zaczyna od testów

5 września 2017 r., na torze Jastrząb pod Radomiem, grupa ok. 30. polskich przewoźników autokarowych miała okazję sprawdzić, jak w ekstremalnych warunkach spisują się dwa autobusy turystyczne marki Neoplan.

Jak powiedział nam Krzysztof Gawroński, dyrektor sprzedaży autobusów w MAN Truck & Bus Polska - nasz kraj zasługuje na Neoplana i dlatego firma postanowiła przypomnieć się z tą zasłużoną marką polskim przewoźnikom. A że najlepiej pamięta się rzeczy, z którymi bezpośrednio człowiek ma do czynienia, spółka zorganizowała we wrześniu spotkanie pod Radomiem, połączone z jazdami próbnymi na Ośrodku Doskonalenia Jazdy firmy Michalczewski pod Radomiem. I to był naprawdę dobry pomysł. Pojazdy świetnie spisywały się na torze, a przewoźnicy mieli prawdziwą frajdę z jazdy. Razem daje to dobry początek.

Czteropak Neoplana

Na pewno na decyzje o reaktywowanie marki miały doskonałe wyniki, jakie notuje w ostatnim okresie polskim rynek autokarów. W okresie styczeń-lipiec 2017 r. polscy przewoźnicy zakupili 348 autobusów turystycznych (+31 szt. / +8,9% w porównaniu z analogicznym okresem 2016 r). Przypomnijmy, że w całym 2016 r. w Polsce zarejestrowano łącznie 347 szt. autokarów - czyli o jeden mniej niż teraz. Wówczas było to poziom o 98 szt. wyższy (+39,4%) niż w 2015 r. Takie rezultaty oznaczają, że jesteśmy teraz świadkami najlepszych wyników w historii turystycznej kategorii. I Neoplan chce być częścią tej historii.

W Polsce będą oferowane cztery modele niemieckiej marki, czyli:

  • Jetliner - międzymiastowy model o długościach 12,2 m i 13,05 m na dwóch osiach;

  • Tourliner - turystyczny autobus o długościach 12,1 m i 13,3 m (premiera Busworld 2017) na dwóch osiach;

  • Cityliner - turystyczny autobus klasy VIP o długościach 12,99 m i 13,99 m na trzech osiach;

  • Skyliner - turystyczny autobus piętrowy klasy VIP o długości 14 m na trzech osiach;

Co ciekawe - z tej prezentacji wychodzi, że nie będzie już oferowany (wraz z wejściem normy ECE R66.02) trzyosiowy model Starliner, który w zasadzie był jednym z popularniejszy modeli Neoplana w ostatnim okresie w Polsce. M.in. tak właśnie pojazdem (należącym do Fun Clubu) jeszcze niedawno jeździli zawodnicy Lecha Poznań. Cóż, może jeszcze kiedyś przyjedzie czas na jego reaktywację. Teraz zastąpi go w ofercie Cityliner.

Czy to się uda?

O tym czy Neoplan wróci do Polski zadecyduje przede wszystkim polityka cenowa MAN Truck & Bus Polska. Jeżeli firma poprzestanie na dotychczasowej strategii, czyli grze tylko w oparciu o model Lion`s Coach (który w październiku zaprezentuje się w kompletnie nowej odsłonie) to nic z tego nie będzie. Natomiast gdyby dokonać podziału tej oferty na klasę ekonomiczną oraz VIP (czyli podobnie jak grupie Daimler Buses - Mercedes-Benz / Setra) i mocno postawić akcent tylko na topowe modele (przede wszystkim na piętrowego Skylinera) to niewykluczone, że Neoplan znalazłby swoją niszę na rynku. Inaczej ciężko mówić o sukcesie. Wyniki nie przyjdą same tylko dlatego, że autokar ma logo Neoplana i sieć serwisową MAN (o czym dobitnie przekonano się przez ostatnie lata). Tourliner nie wygra też rywalizacji z budżetowymi modelami Tourismo, Futura, Lions Coach czy V9700. W tej sytuacji Neoplan musi wrócić do korzeni, stać się trendsettrem i jednocześnie oferować najwyższą jakość. Wtedy przyjdzie sukces. Przynajmniej teoretycznie.

Podwyższony standard Tourlinera

Na Torze Jastrząb przedstawiciele przewoźników i biur podróży mogli sprawdzić na torze dwa autokary marki Neoplan: 12-metrowego Tourlinera i piętrowego Skylinera. Ten pierwszy to klasyczny autokar o długościach 12-metrów, który dzięki swojej stylistyce ma podwyższone aspiracje. Także w zakresie ceny. Po premierze nowej generacji na targach IAA 2016, Tourliner zyskał ledowe światła do jazdy dziennej w kształcie pierścieni, lepszy współczynnik właściwości aerodynamicznych (+20%), płaską podłogą umożliwiająca elastyczne ukształtowanie wnętrza dla różnych zastosowań, a przede wszystkim nowy silnik D2676 LOH z zoptymalizowanym układem przenoszenia napędu i nowym układem MAN EfficientCruise z systemem EfficientRoll. Do tego w ramach liftingu dostosowano jego konstrukcję do normy ECE R66.02. NA Busworld 2017 roku swoją premierę będzie miała 13-metrowa wersja modelu z dwiema osiami. Tourlinera udoskonalono także pod względem bezpieczeństwa. Podobnie jak we wszystkich autobusach turystycznych Neoplan, również wtym modelu dostępny jest szereg systemów asystujących, wtym asystent hamowania awaryjnego EBA, atakże wyposażony wfunkcję utrzymywania bezpiecznej odległości od poprzedzającego pojazdu tempomat ACC,system kontroli ciśnienia woponach TPM czy asystent wspomagania koncentracji MAN AttentionGuard.

Jego wysokość Skyliner

Nowy Skyliner zadebiutował na targach w Kortrijk w 2013 r., a w Polsce - na targach Warsaw Bus 2017 r. Neoplan Skyliner to dwupiętrowy autokar o pojemności maksymalnej do 90 miejsc siedzących (w wwersji międzymiastowej), z przestronnym pokładem dolnym i panoramicznym pokładem górnym. Przednia część podwozia Skylinera została na wzór modeli Starliner i Cityliner wyposażona w konstrukcję absorbującą energię podczas czołowego zderzenia. Dwupiętrowy autokar dysponuje wszystkimi systemami wspomagania pracy kierowcy, dostępnymi w aktualnej ofercie MAN: za bezpieczne hamowanie odpowiadają elektroniczny system hamowania EBS i system ABS oraz asystent hamowania (BA). Regulacja poślizgu napędowego (ASR), system ElectronicStability Program (ESP) ze zintegrowanym systemem Roll-Over-Prevention poprzez sterowane hamowanie pojedynczymi kołami lub automatyczną redukcję momentu silnika zapewniają utrzymanie się autobusu na torze jazdy nawet w krytycznych sytuacjach. Systemy Maximum Speed Control (MSC), AdaptivCruise Control (ACC) i Lane Guard System (LGS) wspomagają z kolei kierowcę w realizacji jego odpowiedzialnego zadania i mogą znacznie zmniejszyć ryzyko wypadku. I wreszcie system kontroli ciśnienia w oponach.

Podwozie nowego Skylinera wytycza trendy w swojej klasie, jeśli chodzi o dynamikę, komfort i zwrotność. Z przodu zastosowane zostało znane indywidualne zawieszenie, a z tyłu montowane są osie napędowe o wysokiej sprawności Hypoid (i = 3,36) oraz elektrohydraulicznie kierowane osie nadążne EHLA. Rozstaw osi wynosi 6700 + 1470 mm, koło skrętu 23,3 m. Dopuszczalna masa całkowita trzyosiowego autobusu to blisko 26 000 kg, a pusty Skyliner w zależności od konfiguracji pojazdu - waży od 18 000 do 18 500 kg. Za odpowiedni napęd odpowiada nowoczesny i ekonomiczny silnik, czyli sześciocylindrowa jednostka MAN D26 o mocy 500 KM (368 kW) i maksymalnym momencie obrotowym 2300 Nm, który jest osiągany w zakresie od 1000 do 1400 obr./min. Silnik współpracujące z zautomatyzowaną, 12-biegową skrzynia biegów MAN TipMatic. Na koniec dodajmy, że autokary z serii Skyliner może przerobić - pod kątem specjalnych potrzeb w MAN Bus Modification Center w Plauen, które oferuje szeroką paletę dodatkowych opcji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MAN
Neoplan
test
  • FunClub – 09.09.2017

    Ha ha dyrektorzy z funclubu na pierwszym planie standardowo przy takich okazjach na sportowo. Dobrze, że nie w kapciach i krótkich gaciach. ;D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....