Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Neobus wzmacnia flotę na Zakopane. Trzy nowe autokary!

infobus
27.10.2020 07:00
0 Komentarzy

28 października podkarpacki Neobus uruchomi trzy nowe linie, które będą obsługiwały nowe autobusy.

Pod kątem nowej siatki połączeń przewoźnik zakupił trzy fabrycznie nowe pojazdy marki VDL, co stanowi spore wydarzenie na autobusowym rynku w Polsce. Aktualnie niewiele firm decyduje się na zakup nowych autokarów, dlatego inwestycja Neobusu zasługuje na … osobny artykuł.

O nowych trasach w ofercie przewoźnika pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

Trzy razy Futura

Neobus sięgną po sprawdzone rozwiązanie i postawił ponownie na model VDL Futura FHD2-139/450 z silnikiem DAF MX-11 Euro 6 o pojemności 10,8 l i mocy 330 kW (450 KM) i 2300 Nm. Standardowo w tym autokarze montowana jest 12-stopniowa skrzynia biegów ZF Traxon plus tylna oś napędowa o przełożeniu 1: 2,71.

Przy długości 13.945 mm ten trzyosiowy autokar zabiera na pokład 61+1+1 pasażerów. Warto też dodać, że wszystkie trzy egzemplarze wyposażone zostały w opcjonalny system Predictive Powertrain Control  – czyli tempomat z GPSem. To powinno pozytywie odbić się na spalaniu.

-„Chcemy pokazać wszystkim naszym pasażerom, że mimo ciężkich czasów dla transportu dbamy o jak najwyższy poziom komfortu na naszych liniach. Dodatkowo te pojazdy spełniają najwyższe wymogi normy emisji spalin i tym samym nie przyczynią się do powstawania smogu w Zakopanem. Pewnie, gdyby wszyscy turyści korzystali z komunikacji autobusowej, a szczególnie z autokarów spełniających standard Euro 6, to powietrze w tym kurorcie byłoby znacznie lepsze” – mówi Marcin Czurczak, współwłaściciel Neobusu.

Liniowa optymalizacja

Przypomnijmy, że 28 października siatka połączeń Neobus poszerz się o trzy nowe linie:

  • N6: Warszawa – Zakopane z trasą: Warszawa (Dworzec Zachodni) – Radom (Dworzec Autobusowy) – Kielce (DworzecAutobusowy ) – Kraków (MDA) – Zakopane (Dworzec Autobusowy).

  • N7: Warszawa – Kraków – Rzeszów z trasą: Warszawa (Dworzec Zachodni) – Kielce (Dworzec Autobusowy) – Kraków (MDA) – Rzeszów (Dworzec Autobusowy).

  • N8: Rzeszów – Kraków – Zakopane z trasą: Rzeszów (Dworzec Autobusowy) – Kraków (MDA) – Zakopane (Dworzec Autobusowy).

Najważniejszą punktem nowej oferty jest wejście na jedną z najbardziej obleganych autobusowych tras w Polsce, czyli Zakopane – Warszawa. Tutaj cały czas autokarowym przewoźników sprzyja permanentny remont kolejowej linii i dlatego także Neobus chce teraz poszukać tutaj swojej szansy dla siebie. A ma dobry plan.

-„Cały czas uważamy, że powrót autokarów do macierzystej bazy jest podstawą sukcesu. Szczególnie w obecnych czasach, kiedy po trasie muszą być gruntowanie wysprzątane i zdezynfekowane – mówi Marcin Czurczak, współwłaściciel Neobusa. – Dlatego wprowadzamy trzy wzajemnie powiązane trasy, które będą realizować dwa autobusy z podwójną obsadą kierowców. Pierwszy z nich wyruszy od nas w kierunku Warszawy, drugi – w kierunku Zakopanego. Docelowo chcielibyśmy puszczać na nowe trasy piętrowe autobusy, ale zaczynamy od pojazdów jednopokładowych. Jeżeli nasz pomysł przyjmie się wśród pasażerów – będziemy zwiększać pojemność taboru i częstotliwość kursowania.”

Trochę techniki

Na koniec kilka danych technicznych VDL Futura FHD2-139/410:

  • Długość całkowita 13.945 mm

  • Szerokość całkowita 2.550 mm

  • Rozstaw między drugą i trzecią osią 1.500 mm

  • Zwis przedni 2.705 mm

  • Zwis tylny 3.210 mm

  • Wysokość wnętrza 1.940 mm

  • Średnica zawracania 21.440 mm

  • Max. masa całkowita 25.250 kg

  • Pojemność bagażnika 12,2 m3

Komentarze