TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

NCBiR ogłosił MEGA-przetarg na elektrobusy!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 03.01.2018 11:28:14 31 komentarzy
NCBiR ogłosił MEGA-przetarg na elektrobusy!

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło dzisiaj zapowiadany od dawna gigantyczny przetarg na opracowanie, dostawę oraz wsparcie na etapie wdrożenia elektrobusów. Pojazdy trafią do 26 polskich miast, co tym samym będzie stanowiło główne koło zamachowe dla rozwoju polskiego sektora elektromobilności.

Głównym przedmiotem zamówienia jest opracowanie i dostawa typoszeregu innowacyjnych pojazdów bezemisyjnych. Mają do być autobusy klasy MIDI, MAXI i MEGA. Elektrobusy muszą być przystosowane do ładowania baterii prądem zmiennym przez gniazdo zgodne ze standardem IEC 60309, a także prądem zmiennym i stałym w najnowszej wersji standardu Combined Charging System (CCS). Dodatkowo pojazdy nie mogą posiadać ogrzewania, które byłoby opartych na piecach emitujących wskutek spalania gazy cieplarniane i cząstki stałe.

Postępowanie jest podzielone na trzy etapy. Do pierwszego, którym będzie faza B+R NCBiR zakwalifikuje maksymalnie 30 zainteresowanych podmiotów. Zostaną oni poddani preselekcji w oparciu o czynniki technologiczne, jakościowe oraz ekonomiczne. Z tego grona 7 firm zostanie wybranych do kolejnego etapu postępowania. Będą one zobligowane by przedstawić do oceny prototyp autobusu klasy MAXI o napędzie bateryjnym lub bazującym na ogniwach wodorowych.

W ostatniego etapu konkursu naukowcy z NCBiR wytypują maksymalnie 3 firmy. I tutaj poprzeczka pójdzie znacząco do góry. Producenci bowiem będą musieli się wykazać. Na tym etapie przedstawią do oceny zero emisyjny konstrukcje klasy MIDI, MAXI i MEGA. Co najważniejsze walka odbędzie się w warunkach regularnej eksploatacji.

Zamawiający dokonają zakupu: 5 Pojazdów pod warunkiem, że odpowiadają minimalnym poziomom wydajności i maksymalnym kosztom uzgodnionym między zamawiającym a wykonawcą oraz pojazdów w ilości maks. do 201 sztuk przy spełnieniu ww. warunków oraz dodatkowego warunku uzyskania przez zamawiających dofinansowania ze środków NFOŚiGW. Zamawiający mogą nabyć dodatkowo maksymalnie 876 pojazdów w ramach tzw. prawa opcji. Warunki i terminy wykonania prawa opcji, w tym warunki i terminy skorzystania z niego oraz ewentualna konieczność uzyskania zgody wykonawcy będą przedmiotem negocjacji. Szacunkowa wartość zamówień objętych postępowaniem to niebagatelna suma. NCBiR oszacował ją na 2308700000 PLN netto! Wszystkie dostawy mają zostać zakończone do 2023 roku.

Kto skorzysta?

Na tym gigantycznym przedsięwzięciu chce skorzystać 26 miast oraz ich spółek transportowych, a także jeden związek komunalny. W gronie tym znalazły się: Bydgoszcz, Częstochowa, Gdynia, Jaworzno, Kraków, Krosno, KZK GOP, Lublin, Łomża, Mielec, Nowy Sącz, Płock, Rzeszów, Siedlce, Sieradz, Sosnowiec, Starachowice, Szczecin, Tczew, Tomaszów Mazowiecki, Toruń, Tychy, Wejherowo, Wrocław, Zakliczyn i Żyrardów.

Grono beneficjentów jest spore. I to przede wszystkim powinno cieszyć. Ciężko bowiem o lepsze koło zamachowe dla polskiej gospodarki, a szczególnie jej elektromobilnego sektora, który jest oczkiem w głowie rządu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
NCBiR
e-bus
elektrobus
wodór
  • GOP – 03.01.2018

    Ursus nr1

  • reprox – 03.01.2018

    Ha, Ha! Ursus nie da rady-prywaciarz z AMZ Kutno, zwinie żagle. Kary umowne za nie terminowe dostawy zjedzą go żywcem...

  • Jacek – 03.01.2018

    Solaris jako electric bus of the year 2017 to chyba oczywiste i oszczędzi miliony

  • Max – 03.01.2018

    Ursus wygrał jak dotąd najwiekszy w Europie przetarg na elektryki do Zielonej Góry, tu w grę wchodzi ok. 1000 autobusów, polska od lat marka. brawo Ursus

  • alojzy – 03.01.2018

    3 firmy: solaris, ursus, autosan7 firm: + mann +volvo ... 30 firm ??

  • inwestor – 03.01.2018

    woow będzie się działo, ja mam już 50 tys. akcji w portfelu a niebawem dojdzie 20 tys. przy tej cenie ~ 4 zł to jak za darmo... URSUS rules!

  • ZARA – 03.01.2018

    podziela tort, to kasa panstwowa i kazdy cos dostanie ale oczywiscie najwiecej ursus

  • elektormobilek – 03.01.2018

    nie po to państwo sobie kupiło Autosana (PGZ) żeby jakieś prywaciarze zarabiali. W d... mają elektromobilność i ekonomię. Chodzi o propagandę. Stanowiska dla kolesi, medale i premie dla działaczy, a nazwiska do historii. Przestańcie się podniecać... Podatnik (czyli my) jest na końcu drabiny pokarmowej. Dowód - są gotowe autobusy, są gotowe projekty - a program mówi o prototypach? Kto zapłaci za testy, homologacje, badania? Czekają na "nowe", a nowe już są....

  • T131 – 03.01.2018

    Elektromobilek bardzo dobrze to napisał. Mnie od początku dziwi czemu NCBiR chce wykładać kasę na prototypy nowego autobusu skoro przecież już takowe istnieją i są to pojazdy produkowane w Polsce - a więc Solaris Urbino, Ursus/AMZ, baaa nawet Volvo nadal produkuje autobusy elektryczne w Polsce pod Wrocławiem. Autobusy są już sprawdzone, mają homologację, badania - wszystko jest, wystarczy zamawiać u producentów. Mimo tego, zakupy tych pojazdów nie są specjalnie wielkie. Największym użytkownikiem już niedługo będzie warszawskie MZA - już mają 20 autobusów elektrycznych, kolejny 10 już się produkuje (będą w tym roku) - to jest łącznie 30 pojazdów już zamówionych. A kolejne 130 elektrobusów będzie dopiero zamówione... ale najpierw musi być przetarg - jeśli to się uda po Warszawie będzie kursowało łącznie 160 autobusów elektrycznych. Urzędnicy z nowej Metropolii Śląsko-Zagłębiowskiej obiecują, że zamówią 300 takich pojazdów - ale od razu zaznaczają, że liczba zamówionych elektrobusów jest uzależniona od wielkości dotacji. Im będzie większa dotacja, tym więcej takich prototypów zamówią, ale z drugiej strony im mniej kasy dostaną, tym mniej pojazdów kupią. Na tą chwilę jedynie PKM Jaworzno kupiło ponad 20 elektryków, a PKM Katowice dopiero jest w trakcie przetargu na 10 szt. autobusów elektrycznych - łącznie. Inni krajowi przewoźnicy są w trakcie przetargów - ale liczba zamówionych autobusów nie jest jakoś imponująca...... tymczasem panowie politycy mówią o "1000 takich pojazdów w całym kraju". To jest wielka ściema dla telewizji i publiczności, tymczasem przewoźnicy nie są zainteresowani kupowaniem prototypów, w większości przetargów jednym z wielu warunków jest konieczność udowodnienia dostawy gotowych pojazdów dla innych przewoźników. :-)

  • WDŻ – 03.01.2018

    @inwestor - czy za takie wpisy płacą akcjami..?

  • ARG – 03.01.2018

    Ta kasa to dla mnie projekt typu "gazela" w Częstochowie czyli wydane jakieś 50 baniek bez sensu. A tylko kłopot "gorący" stoi do dziś.

  • T131 – 03.01.2018

    Stare przysłowie mówi - "w mętnej wodzie łatwiej się ryby łowi" ;)Zakliczyn i Żyrardów na pewno kupią 1000 takich autobusów. A tak swoją drogą to ciekawy jestem kto w Żyrardowie kupi owe autobusy elektryczne, skoro komunikację miejską obsługuje PKS Grodzisk Mazowiecki ;)PS. @Max - MZK Zielona Góra zamówiła w Ursusie 47 autobusów elektrycznych (CS12LFE)... bynajmniej nie jest to liczba 1000 sztuk ;)

  • realista – 03.01.2018

    Po co te wygłupy jak można od razu wybrać Ursusa?

  • baju baju w polskim raju – 03.01.2018

    Obiecanki cacanki a glupiemu radosc...

  • buahahahah – 04.01.2018

    Widzimy, że wysyp traktorzystów za dwa grosze trwa w najlepsze.

  • wiesio – 04.01.2018

    ja to rozumiem tak i mam nadzieje ze tak to będzie wyglądać owszem autobusy elektryczne już są czy Solaris czy Ursus czy Volvo ale idea jest taka że mają to być autobusy na polskich komponentach jeśli mp. Solaris sprzedaje coś komercyjnie to spróbuj go przekonać do zmiany sprawdzonego niemieckiego dostawcy na polskiego niesprawdzonego, jeśli całe ryzyko testowania i serwisowania jest po jego stronie. A jeśli nazwie się to prototyp i podzieli odpowiedzialność to jest szansa że będzie to w większej części polski autobus. Przy okazji chcą też wspomóc autosana, który własnego projektu jeszcze nie ma, a tak może go dostać za darmo.

  • Rzeszów – 04.01.2018

    Autosan ma już projekt autobusu elektrycznego który już realizuje ;) Ciekawi mnie co z tego wyjdzie i kto ugryzie tort;) Generalnie jeśli chodzi o Ursusa to dostawa do Zielonki zawazy o wszystkim,prawdopodobnie jest to być albo paść dla nich :)

  • Mobilek – 04.01.2018

    @wiesio - pamiętaj, że wszystko kosztuje i nie ma nic za darmo. Nawet w projektach rządowych. A co do polskich komponentów - przedsięwzięcie nie do zrealizowania. Baterie - nie ma ich w Polsce. Projekt, wdrożenie, homologacja, produkcja kosztuje -skąd kas i czas na to? Lepiej wziąć gotowe. Gwarancja, serwis, częsci zamienne, wiedza (doświadczenie) kosztuje - Autosan (i inni) tego nie mają i jeszcze długo nie będą mieli - bo to kosztuje - skąd kasa? Cały ten pomysł nowych polskich elektrobusów, to wydmuszka z prostego powodu - brak czasu i kasy

  • introligator – 04.01.2018

    solaris vs volvo vs man vs mercedes

  • niziołek – 04.01.2018

    Ci co kupują akcje ursusa niech się lepiej ogarną... to startuje jako jeden projekt, więc nie ma opcji że ursus sam to ogranie....

  • CNG FAN – 04.01.2018

    Jakim cudem mozna stworzyc w ciagu roku calkowicie Polski elektryczny autobus. Mozna zmodyfikowac Solarisa lub Ursusa ale nie z polskich komponentow bo poprostu ich jeszcze nie ma (akumulatory silniki elektronika )

  • Dombia – 04.01.2018

    Czytałem w prasie, że pojawi się marka URSALIS

  • Ws3 – 05.01.2018

    Cały ten projekt elektromobilności to przekręt dekady.Gdzie jest CBA?Tak to bywa , jak politycy, którzy nie uważali na lekcjach fizyki w szkole biorą się za zawracanie Wisły kijem.

  • wiesio – 05.01.2018

    @mobilek akurat czasu to jeszcze trochę mamy z dnia na dzień nie wymieni się autobusów na elektryczne a udział polskich firm może być większy niż w dieslach zamiast na przykład ABB może zarobi medcom czy ekoenergetyka itd.solaris i tak by sobie poradził, ale ursus czy autosan jeśli gdzieś maja zbierać doświadczenie to tylko w Polsce. Pomysł jest dobry, ale nie wiadomo jaka będzie realizacja

  • Mobilek – 05.01.2018

    @wiesio - czyli uważasz, że w dwa lata da się zrobić dobre baterie, prototyp autobusu, homologację, sieć serwisową (proces autoryzacji, szkolenia) magazyn i system dostaw, DOŚWIADCZENIE i wyprodukować 1000 elektrobusów? Jeśli Twoja odpowiedź jest "tak", to podaj mi proszę koszty takiej operacji i źródło finansowania...Do tego sprawa prądu - Prezes państwowej spółki energetycznej twierdził, że nie ma w naszym kraju możliwości wyprodukowania takiej ilości prądu, pomijając budowę infrastruktury do jej dystrybucji. PiS zmienił prezesa i nowy mówi co innego. Ale to już opowieść na inną okazję

  • wiesio – 05.01.2018

    @mobilek - solaris robi rocznie 1400 autobusów, więc ta liczba 1000 wcale nie jest jakąś kosmiczną wartością. Nie mniej jednak nie sadzę żeby za 2 lata było w Polsce 1000 elektrobusów, ale proces się zacznie. Może będzie na przykład 200 czy 400. w samej Zielonej Górze powinno być 50. W dwa lata da się zrobić prototyp autobusu bo nie robią tego od zera, serwis też powstanie. bateria będzie montowana! w Polsce.prąd to osobna sprawa tam są wieloletnie zaniedbania, ale to będzie jakiś impuls żeby coś poprawić. Większość energii potrzebna do ładowania w nocy co trochę pomaga.

  • Mobilek – 05.01.2018

    zaczynamy już grać do tej samej brami. Jest gotowy produkt - np. Solaris, Volvo... Są też mniejsi (z całym szacunkiem), więc po co (propagandowa) zabawa w 1000 nowych polskich autobusów? Odpowiedź zawarłem w pytaniu. Co do Solarisa - 1000 diesli to nie to samo, co 1000 elektryków. Inni dostawcy komponentów (osie, zespoły napędowe, baterie) czyli cała logistyka dostaw - oni też muszą mieć czas i pieniądze.PYTANIE - po co prototypy (cała zabawa z wielkimi kosztami), jak są gotowe rozwiązania, które bez ryzyka związanego z prototypami należy rozwijać? Kto wymyśla koło na nowo? I o to mi właśnie chodzi. Pozdrawiam

  • wiesio – 05.01.2018

    jest w tym sporo propagandy, 1000 elektrobusów jest jak 3 mln mieszkań przez obecne kłopoty PESY program luxtorpeda nie jest już medialny, a w temacie autobusów mamy się czym pochwalić, a może być jeszcze lepiej jest to coś jak partnerstwo innowacyjne, wsparcie polskich producentów poprzez "zmuszenie" miast do zakupu polskich autobusów. Na zachodzie funkcjonowało to przez dziesięciolecia Alstom, Siemens itd. itp. Sam pomysł nie jest zły, czas pokaże jakie będzie wykonanie

  • krakowiak – 06.01.2018

    Ale tu narzekaczy, aż przykro się robi.

  • Fan polskiej motoryzacji – 07.01.2018

    W Polsce mamy 3 producentów autobusów posiadających zakłady produkcyjne i centrale w Polsce. Silniki, skrzynie biegów, osie napędowe wszyscy kupują za granicą. Pozostali to tylko montownie z centralą za granicą. Produkują w Polsce, ale jak rąk do pracy zabraknie to się wyniosą. Więc pozostaje 3 producentów: jeden nie potrafi nawet oferty dostarczyć na czas, drugi nie potrafi dostarczyć gotowego produktu na czas, trzeci ma produkt o uznanej międzynarodowej renomie z tytułem Bus of the Year. Państwo polskie wyważa zatem otwarte drzwi, chce od podstaw zbudować, dostępny produkt. Może zamiast projektować od podstaw, dopracować już dostępne konstrukcje? Centralne planowanie gospodarki już kiedyś było...

  • Ekolog – 07.01.2018

    Dlaczego nikt nie powie, że prąd w Polsce pochodzi z węgla, którego spalanie emituje zanieczyszczenia tak samo jak motoryzacja, blokuje się rozwój ekologicznych źródeł energii z farm wiatrowych. Latem wprowadza się ograniczenia w poborze prądu dla dużych odbiorców przemysłowych bo system elektroenergetyczny w Polsce jest niewydolny. Ciekawe skąd będzie prąd do tej elektromobilności? Naprawdę ekologicznie będzie jak zabraknie prądu i wszyscy pójdą pieszo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...