TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Następne pięć super-trolejbusów dla PKT Gdynia: Chcemy więcej
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.03.2020 14:00:11
fot. PKT Gdynia

Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni szuka dostawcy pięciu pojazdów klasy MAXI. Wszystko wskazuje na to, że będą to maszyny, które będą musiały przynajmniej dorównać możliwością super-trolejbusów, które niedługo przewoźnikowi przekaże Solaris. Zaglądamy w SIWZ.

Warunki formalne postępowania opisaliśmy tutaj. Dostawy mają się zakończyć w ciągu maksymalnie 14 miesięcy od podpisania umowy. Dodajmy, że każdy trolejbus ma być objęty przynajmniej pięcioletnią gwarancją całopojazdową oraz siedmioletnią na trwałość baterii trakcyjnych. Oczywiście PKT dodatkowo punktuje wydłużenie tych okresów.

Wybór najlepszej oferty
PKT najlepszą ofertę będzie wybierać przy pomocy pięciu kryteriów. Dzięki cenie można wywalczyć do 60% punktów. 8% to ocena warunków gwarancji. Gdyńska spółka premiuje następujące okresy rękojmi:

  • gwarancję całopojazdową na min. 60 miesięcy - 2,5 pkt
  • gwarancję na trwałość konstrukcji na min. 180 miesięcy - 1,5 pkt
  • gwarancję na powłoki lakiernicze na min. 85 miesięcy - 1 pkt
  • gwarancję na baterie trakcyjne na min. 120 miesięcy - 2 pkt
  • gwarancję na most napędowy na min. 500 000 km - 1 pkt

Ocena techniczna może dać maksymalnie 18%. Najchętniej widziane są trolejbusy z:

  • konstrukcją nośną ze stali nierdzewnej, która gwarantuje min. 15 lat eksploatacji - 3 pkt poszyciami bocznymi ze stali nierdzewnej lub aluminium, które gwarantuje min. 15 lat eksploatacji - 3 pkt
  • pionowo dzielonymi poszyciami bocznymi z przykręcanych paneli - 5 pkt
  • dwuzaworowymi amortyzatorami - 3,5 pkt
  • progresywnymi miechami o zmiennej charakterystyce tłumienia - 3,5 pkt

Kolejne punkty to ważące 8% kryterium bezpieczeństwa. Można je zdobyć za trolejbusy z:

  • homologacją zgodną z warunkami Regulaminu nr 66 EKG ONZ - 4 pkt
  • homologacją zgodną z warunkami Regulaminu nr 29 EKG ONZ - 4 pkt

Pozostałe 6% jest do zdobycia za zaoferowanie pojazdów, które mają min. osiem foteli dostępnych z niskiej podłogi.

Jaka będzie kolejna "super-piątka"?
PKT interesują w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 - 13,5 m, szerokości do 2,55 i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy trolejbus ma umożliwiać podróż min. 75 pasażerom, w tym co najmniej 30 na miejscach siedzących. Z niskiej podłogi ma być dostępnych przynajmniej sześć foteli. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Każdy oczywiście będzie przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, z zasilaniem opartym na bateriach trakcyjnych, ładowanych z trolejbusowej sieci trakcyjnej podczas ruchu i postoju.

Pojazdy mają posiadać sterowanie impulsowe oparte na falowniku. PKT wymaga zastosowania silnika asynchronicznego o mocy ciągłej 170 - 190 kW i sprawności znamionowej nie mniejszej niż 85%. Zestrojenie układu napędowego ma zapewniać zarówno opóźnienie hamowania elektrodynamicznego jak i przyspieszenie rozruchu nie mniejsze niż 1,7 m/s2. Odbieraki prądu mają zapewniać pracę zarówno na sieci trakcyjnej o napięciu 600 i 750 V DC. Muszą one także posiadać system automatycznego opuszczania i podnoszenia.

Trolejbusy muszą zostać wyposażone w baterie litowo-tytanowe o pojemności całkowitej min. 85 kWh. Zasobniki muszą umożliwiać do pobrania moc nie mniejszą niż 250 kW w stanie naładowania od 30 % do 100 % oraz nie mniejszą niż 210 kW w stanie naładowania od 10 % do 30 %.

Trolejbusy muszą posiadać klimatyzację. Moc agregatów dla przestrzeni pasażerskiej określono na 15 - 30 kW. Kabina kierowcy ma być natomiast klimatyzowana urządzeniem o mocy 3 - 5 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez min. jeden wywietrznik dachowy oraz przynajmniej osiem okien uchylnych. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. PKT wymaga zamontowania zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. Tablice mają się świecić na biało. W środku znajdą się dwa rodzaje monitorów LCD. Będą to zarówno wyświetlacze o przekątnej ekranu 38", czyli nic innego jak "e-korale" oraz tablice 22". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całością ma sterować autokomputer z dotykowym interfejsem.

Podsumowując...
PKT interesują znów pojazdy, które swoimi możliwościami będą łączyły cechy zarówno trolejbusu i elektrobusu. Ponadto w Gdyni kolejny raz postawiono producentom poprzeczkę bardzo wysoko. PKT jasno zaznacza czego oczekuje i na jakich warunkach, a nierespektowanie tego przez wybranego dostawcę jest obwarowane bardzo wysokimi karami. Krótko mówiąc ma być jeszcze lepiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
trolejbus
elektrobus
PKT Gdynia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....