TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Największy kontrakt na autobusy dla Autosana
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.08.2020 11:00:57
Największy kontrakt na autobusy dla Autosana

W dniu 4 sierpnia 2020 r. Miejskie Zakłady Autobusowe z Warszawy rozstrzygnęły zadanie nr II na dostawę 90 sztuk autobusów przegubowych zasilanych LNG.

Zamawiający potrzebował nieco więcej czasu na analizę ofert z tego zadania, o czym świadczy chociażby fakt, że w dniu dzisiejszym podpisywana była Umowa na dostawę 70 autobusów CNG z zadania nr I.

Budżet MZA na autobusy LNG wynosi 183.179.070 PLN brutto / 148.926.607 PLN netto, co daje jednostkową cenę w wysokości 1.654.740 tys. PLN netto.

Przypomnijmy, że w zadaniu nr II wpłynęły dwie oferty:

Autosan z ofertą w wysokości 165.717.900,00 PLN brutto / 134.730.000 PLN netto, co daje jednostkową cenę autobusu na licencji Solbus SM18 na poziomie 1.497.000,00 PLN netto;

Solaris z droższą ofertą na sumę 184.071.960,00 PLN brutto / 149.652.000,00 netto, co daje jednostkową cenę nU18LNG na poziomie 1.662.800,00 PLN netto.

Dostawy przegubowców na ciekły gaz do Warszawy mają się rozpocząć w ciągu 80 tygodni od podpisania umowy. Jednak pierwsza piątka nie może być dostarczona przed 3 grudnia 2021 r., a kolejna tydzień później. Pozostałe autobusy mają zostać dostarczane po 14 stycznia 2022 r. w transach po pięć sztuk tygodniowo.

Zamawiający oceniał następujące kryteria:

  • 83% cena oferty,


  • 7% to ocena techniczna, gdzie premiowane były: silnik o mocy powyżej 240 kW mocy - 1 pkt maksymalny moment obrotowy powyżej 1600 Nm - 1 pkt ten sam producent autobusu i silnika - 0,5 pkt zbiornik zdolny do magazynowanie min. 400 kg LNG - 1 pkt trzyczęściowa szyba przednia - 1 pkt pionowo dzielone poszycia boczne - 1 pkt brak konieczności zabezpieczenia antykorozyjnego profili nadwozia w toku eksploatacji - 0,5 pkt centralny filtr klimatyzacji, osobne agregaty na przestrzeń pasażerską oraz kabinę kierowcy - 0,5 pkt 13 lat gwarancji na system gaśniczy komory silnika - 0,5 pkt

  • 10% to ekologia, w tym jak najniższe zużycie LNG oraz dwutlenku węgla - 7 pkt; zastosowanie systemu rekuperacji oraz magazynowania prądu odzyskanego z niej - 2 pkt i zastosowanie pieca grzewczego zasilanego LNG - 1 pkt.

Ostatecznie dzięki dużo niższej cenie Autosan otrzymał 97,55 pkt, natomiast Solaris 89,53 pkt.

W chwili obecnej MZA Warszawa eksploatuje 35 sztuk autobusów przegubowych zasilanych LNG, a wyprodukowanych w 2015 roku przez nieistniejącego już producenta Solbus z Solca Kujawskiego.

Warto dodać, że dzisiejsze rozstrzygnięcie to największy jednorazowy kontrakt na dostawę autobusów zdobyty przez Autosan od wielu lat. W ostatnim czasie największym zdobytym zamówieniem było to dla ZTM Rzeszów na dostawę od 40 do 60 sztuk autobusów miejskich zasilanych sprężonym gazem ziemnym. Ostatecznie ZTM zdecydował się skorzystać z opcji i zamówić łącznie 60 sztuk autobusów gazowych.

Nie można przemilczeć faktu, że dotychczas Autosan w swojej długiej historii wyprodukował tylko jedną sztukę autobusu w wersji przegubowej. Miał on swoją premierę w 2010 roku podczas targów TRANSEXPO Kielce. Autobus po serii testów i prezentacji trafił ostatecznie w 2013 roku do Śląskiego przewoźnika, gdzie znajduje się do dziś, zmieniając w 2017 roku właściciela. Raz na czas można go spotkać w regularnej komunikacji.

Drugi rozpoczęty egzemplarz autobusu przegubowego Sancity 18 LF w facie polakierowanego szkieletu znajduje się w sanockiej fabryce. Teraz Autosan będzie musiał powrócić do prac nad prototypem, jednak w wersji z innym zespołem napędowym. Zgodnie ze złożonymi papierami, Sancity 18 LF będzie bazował na dokumentacji technicznej Solbusa SM18 LNG.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
LNG
MZA Warszawa
Autosan
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....