Najważniejszy symbol Gdyni? Trolejbusy!
Gdyńska sieć trolejbusowa okazała się największą dumą miastaw minionym 30-leciu.
Tak przynajmniej wynika z plebiscytu „Supermiasta”,zorganizowanego przez Gazetę Wyborczą właśnie z okazji trzydziestej rocznicypierwszych w historii III RP wyborów do rad gmin. Rezultat głosowaniapoznaliśmy 8 maja. Przypomnijmy, że to kolejne miasto, które wybrałokomunikację za najważniejsze wydarzenie – o wyborze Zielonej Góry pisaliśmy w InfoBusieTUTAJ. Bardzo dobrze!
Idea konkursu
Plebiscyt „Supermiasta” przeprowadzony był w kilkunastumiastach w całej Polsce. W zabawie udział wzięła również Gdynia. Dziennikarzelokalnego wydania Gazety Wyborczej wskazali najciekawsze ich zdaniem inicjatywyostatniego 30-lecia, a mieszkańcy i sympatycy miasta mogli oddawać na nie swojegłosy.
-„Z całą pewnością przez ostatnie trzydzieści lat wiele sięw Gdyni zmieniło. Rozwój miasta to w dużej mierze również zasługa świadomychmieszkańców, którzy chcą żyć w pięknym i nowoczesnym miejscu. W Gdyni możemybyć dumni nie tylko z konkretnych inwestycji, przyjaznej środowisku siecitrolejbusowej, instytucji kultury czy wyjątkowych w skali kraju wydarzeńsportowych i rozrywkowych, ale także ze zbudowanej przez lata silnej wspólnotymieszkańców, opartej na poczuciu tożsamości i miłości do Gdyni – mówi WojciechSzczurek, prezydent Gdyni.
Z wynikiem 22% …
Dla wielu wybór z pewnością nie był łatwy. Ostateczniejednak – z wynikiem 22% wszystkich głosów – laureatem plebiscytu została siećgdyńskich trolejbusów. Lublin, Tychy i właśnie Gdynia to jedyne miasta wPolsce, w których spotkać można pojazdy tego typu. Gdyńska sieć jest jednaknajwiększa, a swoim zasięgiem obejmuje również sąsiedni Sopot. Przyjazne dlaśrodowiska trajtki to charakterystyczny i nieodłączny element naszego miasta. Wciągu ostatnich lat sieć trolejbusowa znacznie się rozwinęła. Zbudowanonowoczesną zajezdnię i wymieniono tabor, w którym pojawiły się pojazdy łączące zasilanieelektryczne z napędem na baterie. Dzięki temu trolejbusy mogą dojechać wmiejsca bez sieci trakcyjnej. Skorzystały z tego takie dzielnice jak WielkiKack czy Demptowo, do których dojeżdżają obecnie linie 29 i 34. W niedalekiejprzyszłości, za sprawą inwestycji prowadzonej na ul. Janka Wiśniewskiego,trolejbusami dojedziemy także na północ miasta.
-„Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej.Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfortswoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniunowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszejdługofalowej strategii rozwoju – wyjaśnia Katarzyna Gruszecka-Spychała,wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Pozostałymi propozycjami w plebiscycie były: połączeniepromowe ze Szwecją (prom do Karlskrony), Gdyńskie Forum Sportu, TrasaKwiatkowskiego, Gdynia filmowa, Muzeum Emigracji, zloty żaglowców i imprezyżeglarskie, Open'er Festival i architektura gdyńskiego modernizmu.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze