Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Najnowsze poznańskie Solarisy. Z rekuperacją i Brailem!

infobus
21.08.2018 14:00
0 Komentarzy

21 sierpnia na ulice Poznania wyjechało dziewięć pierwszychautobusów z zamówienia na łącznie 37 szt. Realizację dostaw rozpoczęłyprzegubowce, a dokładniej 9 szt. Nowych Urbino 18.

Przekazane we wtorek pojazdy przechodzą odbiory techniczne,a pierwszy z nich jeszcze dzisiaj wyjedzie na trasę nr 74. Zapoczątkowanie dostawoznacza, że wielkopolskie miasto wzbogaci się w tym roku jeszcze o:

  • 9 autobusów przegubowych, 18-metrowych Urbino 18 (do końcasierpnia)

  • 19 pojazdów o długości 12 metrów Urbino 12, które zamkną podkoniec roku cały kontrakt.

-„Poznań może się pochwalić jednym z najnowocześniejszychtaborów komunikacji miejskiej w Polsce. Na ulice wyjeżdża właśnie 37nowoczesnych niskopodłogowych, a przede wszystkim – niskoemisyjnych, autobusów.Za chwilę Miasto wzbogaci się o 50 tramwajów z rodziny Moderus Gamma. Wkolejnych latach poznaniacy będą mogli korzystać z 21 przyjaznych środowiskuautobusów o napędzie elektrycznym. Nowe pojazdy, a także systematyczne remontyi modernizacja infrastruktury komunikacyjnej, to konsekwentne stawianie na transportpubliczny. Żeby pasażerowie chętnie korzystali z komunikacji miejskiej, musibyć szybka, sprawna, bezpieczna i przyjazna środowisku – zapewnia JacekJaśkowiak, prezydent Poznania.

Poznańskie nowinki

Marka Solaris jest poznaniakom doskonale znana. Solarisy najnowszejgeneracji, które do seryjnej produkcjiweszły w połowie minionego roku, już na pierwszy rzut oka wyróżniają się swoimdesignem i liczbą dodatkowych udogodnień. Jest w nich bardziej przestronnaprzestrzeń pasażerska czy rozbudowanysystem informacji pasażerskiej. Zgodnie z przyjętymi standardami, pojazdy zostały wyposażone takżew system liczenia pasażerów oraz uchwyty do montowania i przewożenia rowerów. Wnowych autobusach są także porty USB, dzięki którym można naładować urządzenia mobilne, a odpewnego czasu takie ładowarki są już u poznańskim standardem.

– „Jestw tych autobusach wiele rozwiązań, które od pewnego czasu stały się jużstandardem w naszych kolejnych przetargach” – wskazuje Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK w Poznaniu. – „Klimatyzacja i system monitoringu, energooszczędne oświetlenie wtechnologii LED, dodatkowe miejsce dla wózka dziecięcego, miejsce do bezpiecznegoprzewozu rowerów, komplet zewnętrznych tablic informacyjnych w technologii LEDdla ich lepszej widoczności, wewnętrzna tablica informacyjna LCD. Na tablicach ledowych pojawią się wszystkie niezbędne informacje i będą one wyświetlane większą czcionką, by ludzie niedowidzący również mogli je odczytać. Na czole autobusu stojącego na pętli będzie wyświetlany też komunikat, ile minut zostało do odjazdu” – wyjaśnił

Wnajnowszych pojazdach znajdują się również absolutne nowości, których do tej pory niebyło w poznańskich autobusach. To:

  • systemrekuperacji, który sprawia, że autobusy będą energooszczędne

  • informacje walfabecie Braila, co jest ważną informacją dla osób niewidomych iniedowidzących

  • drzwi odskokowo przesuwne, co gwarantuje szybsze i łatwiejsze wejście iwyjście pasażerów.

Dodatkowym zobowiązaniem dla dostawcy autobusów będzieprzeprowadzenie szkoleń dla minimum 20 pracowników MPK Poznań w zakresie obsługi i wszelkiego typu napraw.

Kolej na elektryki

-„Jesteśmy w Polsce jednym z liderów, jeśli chodzi ostosowanie nowych, proekologicznych rozwiązań,  dlatego kierujemy naszezainteresowanie w stronę ekomobilności i zamierzamy zakupić zeroemisyjne autobusy elektryczne nowejgeneracji – zauważył prezes Tulibacki. -Zgodnie z ustawą o elektromobilności, do 2028 roku 30 procent wszystkich autobusów będzie musiało być zeroemisyjnych, w naszym przypadku to ok. 90 sztuk. Oczywiście, ta wymiana taboru będzie odbywać się etapami. W tej chwili autobusy hybrydowe czy elektryczne są jednak dużo droższe, kosztują ok. 3,1 mln złotych, podczas gdy +tradycyjny+ przegubowiec to koszt ok. 1,2-1,3 mln zł w zależności od wyposażenia” – wyjaśnił.

W tym kontekście warto dodać, że cały czas czekamy nadecyzję MPK Poznań w sprawie przetargu na zakup 21 autobusów elektrycznych,gdzie jedyną ofertę złożył Solaris. “Elektryki” o standardowej długości (6szt.) mają trafić do Poznania do końca lutego 2020 r., a przegubowce (16 szt.)- do 16 grudnia 2019 r. O tym kontrakcie pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

MPK Poznań obecnie dysponuje ok. 320 autobusami, dziennie na trasy wyjeżdża średnio 230-250 pojazdów.

.

Komentarze