Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Najnowocześniejsza autobusowa e-zajezdnia w Europie [FILM]

infobus
03.05.2019 17:50
0 Komentarzy

24 kwietnia, w Hamburgu, ruszyła pierwsza w Niemczech zajezdnia całkowicie przystosowana do obsługi autobusów z napędem elektrycznym. W Alsterdorf będzie stacjonować 240 pojazdów. 

Zajezdnia – wizytówka

Zdaniem hamburskiego magistratu, nowa zajezdnia autobusowawyznacza nowe standardy dla całej Europie. Na ponad 45 000 m2 w Alsterdorf pomiędzystacjami U1, S-Bahn i obwodnicą towarową wybudowano najnowocześniejszązajezdnię autobusową w Niemczech i być może w całej Europie.

Wszystkie autobusy garażują pod sześcioma wiatami i są zasilanesprężonym powietrzem oraz energią elektryczną.

Budynek administracyjny z pomieszczeniami socjalnymi dlamaksymalnie 600 kierowców autobusów znajduje się przy wejściu do lokalu. Stacjonującatutaj flota docelowo będzie obsługiwana przez 60 pracowników serwisowych wramach 14 stanowisk obsługowych. Do tego dochodzą dwa warsztaty pomocnicze imyjnia, która oczywiście jest przyjazna dla środowiska dzięki recyklingowi deszczówki.Dachy wszystkich budynków i wiat są zielone, całość jest otoczonadźwiękoszczelną, zieloną ścianą.

Moc zajezdni zapewni nowa podstacja połączona z sieciąelektroenergetyczną. Napięcie 110 kV jest tutaj przekształcane do 20 kV. Wprzyszłość wystarczy to do zasilania 240 elektrycznych autobusów elektrycznych.Łączne obciążenie wynosi 25 MW, co odpowiada zaopatrzeniu w energię małegomiasteczka z 40 000 mieszkańców.

Położenie i zarządzanie

Co ważne, zajezdnia autobusowa ma strategiczne położenie.Znajduje się w pobliżu głównych obszarów ruchu – przy liniach autobusowych 5,6, 7, 17, 20, 23, 25, 26, 28 i 109. Wdrożony i nowoczesny system zarządzaniaEHV optymalizuje operacje w zajezdni nie tylko w zakresie ładowania autobusów, aletakże w zakresie lokalizacji pojazdów i ich koordynacji z rozkładami jazdy orazlistami pracowników.

Z myślą o przyszłości obszar zajezdni autobusowej Alsterdorfjest również przystosowany do przechowywania wodoru do tankowania autobusów. Jak to wygląda w rzeczywistości – zobaczcie na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=0arOchZwgk0}

Zielona energia

-„Przyszłość Hamburga to przyjazna dla środowiska i wygodnakomunikacja miejska. Rozszerzamy jej ofertę i od 2020 roku będziemy kupować wyłączniebezemisyjne autobusy. Nowa zajezdnia autobusowa jest też ważnym warunkiem do nadrzędnegocelu, aby nasze miasto stało się neutralne pod względem emisji CO2 i dlatego wszystkienasze autobusy i pociągi są zasilane w 100% zieloną energią elektryczną.”

Aktualnie Hamburger Hochbahn posiada 9 autobusówelektrycznych, w tym:

  • 2 szt. Urbino 18 electric

  • 3 szt. nUrbino 12 electric

  • 2 szt. nUrbino 12 electric

  • 2 szt. Mercedes-Benz eCitaro

Cztery ostatnie pojazdy pochodzą z najnowszego zamówienia Hochbahnna łącznie 30 szt. w tym 10 szt. Urbino 12 electric i 20 szt. eCitaro. Kolejnych26 e-busów pojawi się w dalszej części tego roku. 

Równolegle Hochbahn pracuje nad przetargiem na pierwsze elektryczneautobusy przegubowe. Zgodnie z planem umowa zostanie na te pojazdy zostanie przyznanana początku 2020 roku. W 2030 r., czyli w ciągu zaledwie jednej dekady, manastąpić całkowita konwersja autobusów z silnikami na diesla na napędelektryczny. Wówczas ostatni autobus z silnikiem wysokoprężnym zostaniewycofany z eksploatacji.

Komentarze