TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nagroda DEKRA 2008 dla autobusu hybrydowego Mercedes-Benz
Dariusz Więcławski - Opublikowano: 19.02.2008 10:30:35
Nagroda DEKRA 2008 dla autobusu hybrydowego Mercedes-Benz

Autobus miejski Mercedes-Benz Citaro G BlueTec, wyposażony w hybrydowy układ napędowy, otrzymał podczas Światowego Forum Mobilności Nagrodę DEKRA 2008 w dziedzinie ochrony środowiska.

Nagroda ta jest zorientowana na ideę zrównoważonego rozwoju i jest przyznawana projektom, metodom działania i inicjatywom, które wnoszą dalekosiężny, innowacyjny wkład w ochronę środowiska. Andreasowi Renschlerowi, członkowi zarządu Daimler AG odpowiedzialnemu za działy ciężarówek i autobusów, nagrodę wręczył Clemens Klinke, prezes zarządu DEKRA Automobil GmbH, komentując to słowami: „Przyznajemy nagrodę DEKRA 2008 w dziedzinie ochrony środowiska za tę technologię napędu autobusów, stanowi ona bowiem innowacyjny, trwały wkład w poprawę jakości życia społeczności miejskich.”Z kolei Andreas Renschler powiedział: „Autobus z napędem hybrydowym jest częścią naszej inicjatywy „Tworzenie Transportu Przyszłości”, mającej na celu dbanie o czystość środowiska naturalnego.

Dzięki sprzedaży do tej pory 2600 autobusów hybrydowych Orion w USA i Fuso w Japonii, koncern Daimler jest światowym liderem w produkcji tego typu pojazdów. Z nowym Citaro wyposażonym w napęd hybrydowy możemy teraz zaoferować ten nowoczesny rodzaj napędu także na wymagającym, europejskim rynku.”Autobus Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid wyposażony jest w bardzo nowoczesny, seryjny hybrydowy układ napędowy, korzystający z silników elektrycznych umieszczonych w piastach kół. Na krótkich dystansach, autobus może poruszać się praktycznie bez emisji jakichkolwiek spalin. Silnik Diesla nie ma funkcji układu napędowego, a jedynie zasila generator, który wytwarza tyle prądu, ile w danej chwili potrzeba. W związku z tym, silnik Diesla nie ma żadnego mechanicznego połączenia z napędzanymi osiami. Wytworzony prąd elektryczny jest gromadzony w bezobsługowych akumulatorach litowo-jonowych, które zamontowane zostały na dachu Citaro.

Akumulatory zasila nie tylko prąd wytworzony w generatorze, ale także energia odzyskana podczas hamowania (dzięki tzw. rekuperacji). Prąd trafia następnie do piast kół CItaro Hybrid, gdzie zasila łącznie 4 silniki elektryczne o mocy 80 kW każdy, umieszczone przy osi środkowej i tylnej. Energia odzyskana w czasie hamowania jest wykorzystywana do zasilania autobusu zarówno postoju, jak i ruszania. Podczas podjeżdżania do przystanku, zatrzymania oraz odjeżdżania z przystanku, autobus może korzystać wyłącznie z energii elektrycznej, dzięki czemu nie wytwarza wówczas żadnych spalin. Przekłada się to także znacznie mniejszy hałas i niższe zużycie paliwa. Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid wkrótce rozpocznie jazdy próbne w przedsiębiorstwach komunikacyjnych. Wiąże się to z kolejnym, ambitnym celem: budowy autobusu hybrydowego, którego eksploatacja jest opłacalna dla przewoźnika.

Pomimo niższego o blisko 30% poziomu zużycia paliwa w stosunku do konwencjonalnego silnika Diesla, układy hybrydowe nie przekroczyły jeszcze progu opłacalności, ze względu na ograniczoną skalę produkcji. Oprócz dalszych prób prowadzonych przez producentów, czynnikiem decydującym o powodzeniu autobusów z napędem hybrydowym będzie uznanie przez społeczeństwo ekologicznej wartości dodanej, jaką wnoszą takie koncepcje oraz wspieranie ich wdrażania przez władze. Potwierdzeniem tego może być sukces alternatywnych napędów w USA i Japonii, gdzie tego typu projekty są dotowane. Jednak w Europie, przewoźnicy komunikacyjni nie mogą jak dotąd korzystać z takiego wsparcia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes
autobus hybrydowy
Niemcy
nagroda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....