TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nadjeżdża Mercedes-Benz Tourismo K
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 13.09.2013 20:05:26 2 komentarze
Nadjeżdża Mercedes-Benz Tourismo K

Wraz z wejściem silników Euro 6 Mercedes-Benz wprowadzi także do swojej ofert zupełnie nowy autobus. –Mercedes-Benz Tourismo K o długości 10,32 m, szerokości 2,55 m i pojemności 41 miejsc pasażerskich (w wersji ***). Jego masa dopuszczalna masa całkowita to 18 t. To może być prawdziwy bestseller. –„Ten 10-metrowy model, który jest jak najbardziej pełnoprawnym członkiem rodziny Tourismo. Pierwsza jego prezentacja będzie miała miejsce już w październiku w Kortrijk, ale na pewno postaramy się jak najszybciej sprowadzić egzemplarz pokazowy do Polski –mówi Tomasz Talarek, dyrektor marki Mercedes-Benz w EvoBus Polska. Krótsze Tourismo wypełni przestrzeń pomiędzy modelami Tourino o pojemności 34 miejsc siedzących i Tourismo, które może standardowo zabrać na swój pokład 49 pasażerów. Teraz pojawi się tutaj intersująca alternatywa w postaci „K”. Ten pojazd ma mieć bardzo uniwersalny charakter –od klubowego ustawiania foteli przewozów VIP-ów po maksymalne zwiększenie pojemności –w tym o miejsca stojące –do przewozów międzymiastowych. Na pewno dzięki swojej zwrotności będzie on doskonałym rozwiązaniem do przewozu mniejszych grup w terenach górzystych. Dzięki możliwości skręcenia kół przednich aż do kąta 58 stopni promień skrętu małego Tourismo wynosi zaledwie 17,2 m, czyli nieznacznie więcej niż minibusów.

Jego prawdziwie turystyczny charakter podkreśla elegancko zaokrąglona przednia szyba, zewnętrzne lusterka na wysięgnikach. To samo odnosi się do klasycznej szerokości pojazdu - 2,55 m, co zapewnia dużą swobodę na pokładzie odpowiednią ilość miejsca dla pasażerów. Pojazd ten ma prawie identyczne wyposażenie jak jego więksi bracia –a wszystko to dzięki modułowej konstrukcji. Oznacza to, że nowy Tourismo K nie tylko pasuje do potrzeb autobusowego rynku, ale także łatwo dzięki sprawdzonej i technologii i kompatybilności części łatwo zaadoptuje się do flot, gdzie eksploatowane są pojazdy marki Mercedes-Benz. Dzięki wykorzystywaniu tych samych części co cała rodzina Tourismo nie będzie także kłopotu z jego późniejszym serwisem. Kolejny plus to identyczny kokpit jak w „dużym”Tourismo, co na pewno docenią kierowcy, którzy nie będą musieli zmieniać tutaj swoich nawyków. Dzięki wysokości podłogi na poziomie 1060 mm, pojemność bagażnika Tourismo K wynosi 4,2 m3. Nie jest to olbrzymia przestrzeń, ale za to łatwo dostępna (poprzez dwoje klap po każdej stronie) dzięki zabudowaniu drugich drzwi na tylnym zwisie. 

Przestrzeń pasażerska o wysokości 2010 mm może maksymalnie pomieść 41 foteli Travel Star Eco. Na indywidualnie zamówienia Mercedes może zastosować tutaj luksusowe siedzenia Luxline (np. w wersji VIP o pojemności 32+1), albo fotele przystosowane do obsługi linii międzymiastowych. Również w opcji pojazd można wyposażyć w WC i kuchenny aneks, które są wtedy zabudowywane w tylnej części autokaru.

Sercem małego autokaru jest 6-cylindrowy silnik Mercedes-Benz OM 936 Euro 6 o pojemności 7,7 l i mocy 260 kW (354 KM) z momentem obrotowym 1400 Nm.To jednostka szeroko stosowana w autobusach miejskich i międzymiastowych Mercedesa, natomiast jego starsi otrzymają większy silnik Mercedes-Benz OM 470. We wszystkich wersjach rzędowy silnik jest zamontowany pionowo z tyłu.Moc OM 936 sprawia, że Tourismo K nadaje się do operowania na długich dystansach, gdzie połączenie odpowiedniej mocy i sprawności na niskich obrotach daje w efekcie niskie zużycie paliwa i niski poziom hałasu. Potwierdzeniem tych aspiracji jest standardowo montowany tutaj duży zbiornik paliwa o pojemności 340 litrów. Silnik współpracuje albo z 6-biegową manualną skrzynią biegów Mercedesaz wygodną dźwignią zmiany biegów typu joystick, albo z 8-stopniową, zautomatyzowaną skrzynią Mercedes-Benz GO 250-8 Powershift. Kierowca ma tutaj standardowo do dyspozycji wszystkie systemy znane z poprzednich wersji Tourismo, czyli m.in. hamulce tarczowe, EBS, ESP (ABS+ASR), Brake Assist i lekki wodny retarder.

Podsumowując: wejście Tourismo K rozszerza gamę modeli w tej rodzinie aż do 7 typów. To: Tourismo K (10,32 m), Tourismo (12,14 m), Tourismo M/2 (12,96 m), Tourismo M (6x2*4 - 12,96 m) i Tourismo L (6x2*4 - 13,99 m). Do tego dochodzi wersja RH z dwoma, dwuosiowymi modelami: Tourismo RH (12,14 m) i Tourismo RH M (12,98 m). Dla wielu polskich przewoźnik eksploatujących rozmaite autokary o pojemności 30-40 miejsc , nowa oferta Mercedesa to klasyczny strzał w „dziesiątkę”. Rynek od dawna czekał na taki właśnie autokar, mając jeszcze w pamięci krótsze wersje O303 czy O404. Teraz w ofertach producentów brakuje w takiego autobusu do obsługi mniejszych grup, gdzie liczy się wysoki komfort i możliwość przewozu większego bagażu. Wszelkie dostępne wersje, czy to na podwoziach Sprinter czy Vario nie spełniają tych wymogów. Dlatego moim naszym, jeżeli tylko cena krótszego Tourismo będzie przystępna, na polskim rynku znajdzie się wielu chętnych na ten mały, wielki autokar.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Mercedes
Tourismo
  • kazimierz_dolna-grupa – 14.09.2013

    Tyle bledow... Czy ktos to czyta przed publikacja?

  • tom – 14.09.2013

    To autobus bardziej RH niż RHD. Niestety przez to ma dość małe bagażniki i nie wiem czy sprawdzi się w przewozach typowo turystycznych. No cóż to miejsce zostawili dla Setry 411 (511?) niestety.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....