TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nadchodzi nowy Mercedes-Benz Citaro!
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 14.04.2011 19:07:30 13 komentarzy
Nadchodzi nowy Mercedes-Benz Citaro!

Po sprzedaniu rekordowej liczby ponad 30 000 niskopodłogowych autobusów miejskich Mercedes-Benz, koncern Daimler Buses przedstawia jego następcę z wieloma innowacyjnymi rozwiązaniami i to zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Dzisiaj otrzymaliśmy pierwsze informacje prasowe dt. zmodernizowanej konstrukcji oraz oficjalne zdjęcie. Mamy nadzieję, że w kolejnych tygodniach poznany dalsze szczegóły techniczne tego popularnego także w naszym kraju autobusu. A oto podstawowe zadania, jakie postawili przed sobą konstruktorzy Mercedesa:

- znaczna poprawa w zakresie bezpieczeństwa (m.in. poprzez wprowadzenie Elektronicznego Programu Stabilizacji ESP);

- nowy, bardziej atrakcyjny design;

Projekt nowego Citaro z jednej strony nie pozostawia wątpliwości, że mamy do czynienia z kontynuacją dotychczasowej miejskiej rodziny Mercedesa, zaś z drugiej wprowadza kilka nowych rozwiązań stylistycznych. Wśród nich na wyróżnienie zasługują m.in.:

- zmodernizowana stylistyka przedniej ściany z nowymi reflektorami przednimi;

- jaśniejsze kolory, co sprawia, że wnętrze nowego Citaro wydaje się jeszcze przyjemniejszej i bardziej przestronne;

- lżejsza stylistyka ścian bocznych m.in. poprzez inne wykończenie dolnej krawędzi okien i rozbijające monotonię podkreślenia nadkoli;

- nowy, lekko podniesiony kokpit kierowcy –spełniający wymagania Stowarzyszenia Niemieckich Przewoźników Miejskich (VDV) z bardziej czytelną i ergonomiczną deską rozdzielczą.

Koncepcja podniesionego bezpieczeństwa w nowymi Citaro to przede wszystkim wdrożenie nowych standardów. Jednym z nich jest system ESP –powszechnie znany już z samochodów osobowych, ciężarówek i autobusów turystycznych. Teraz po raz pierwszy znalazł zastosowanie także w autobusach miejskich. Citaro jest bodaj pierwszym pojazdem w tym segmencie, który został seryjnie wyposażony w ESP. Koncern będzie stosował ten zabezpieczający przed wpadnięciem w poślizg układ w standardzie i to zarówno w wersji niskopodłogowej –Citaro, jak i niskowejściowej (Low Entry) –Citaro LE. Kolejne nowości to specjalna wersja klatki pochłaniającej energię podczas czołowego zderzenia, która chroni także kierowcę. To miejska odmiana systemu Front Collision Guard (FCG), stosowanego do tej pory m.in. w luksusowych autokarach. Kolejny plus w zakresie bezpieczeństwa to jeszcze bardziej sztywna konstrukcja nadwozia.

Aktualnie nowe Citaro wyposażane jest w ekonomiczne i przyjazne dla środowiska silniki Mercedes-Benz BlueTec , spełniających normę Euro-5 i EEV. Na pewno niemieccy konstruktorzy przygotowali system napędowy Citaro do nadchodzących silników Euro 6, które będą wymagane już od 2013 r. O nowych jednostkach napędowych Daimlera pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Jak na razie nowe Citaro spełnia obowiązujące. I na koniec kalendarz wprowadzenia nowego Citaro do oferty Mercedesa. Jego pierwsza publiczna prezentacja będzie miała miejsce w maju, a następnie pod koniec 2011 r. planowane jest rozpoczęcie jego produkcji seryjnej.

O popularności „starego”Citaro i to w momencie opracowywania jego następcy –świadczy fakt przyznania niemieckiej konstrukcji kolejnych nagród. Jedną z nich jest tytuł „Bester Bus“, który przyznało tej konstrukcji ponad 1000 czytelników magazynu „Busfahrer“. To już czwarty tytuł z rzędu przyznany Citaro w ramach tego konkursu, który prowadzony jest od 2007 r. Pod uwagę wzięto m.in. następujące kryteria: wygląd, design, atrakcyjność, innowacyjność, bezpieczeństwo, jakość, miejsce pracy kierowcy, właściwości jazdy i udogodnienia dla pasażerów. Łącznie można było głosować na 21 europejskich producentów, z tego 12 pojazdów w kategorii turystycznej i 9 pojazdów w kategorii miejskiej. W opinii niemieckich czytelników Mercedes-Benz Citaro EEV nie miał sobie równych. Co warto podkreślić trzecie miejsce zajął mega-bus Mercedes-Benz CapaCity. Nagrodę na ręce Michaela Goepfartha, dyrektora marki Mercedes-Benz w EvoBus GmbH przekazała redaktor naczelna magazynu, Anne-Katrin Wieser podczas Światowego Kongresu UITP w Dubaju.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Mercedes
Citaro
EEV
Euro 5
  • sphinx – 14.04.2011

    Niby to się nie liczy, ale ... brzydal! Głównie przednie reflektory.

  • . – 14.04.2011

    Albo mi się wydaje, albo to coś, wygląda jak jakaś kiepska plastikowa chińska podróba Szaitaro.

  • ... – 14.04.2011

    wygląda jak po tureckim liftingu...

  • MTA – 14.04.2011

    potwierdzam opinie kolegów - autobus na "mordce" znacznie zbrzydł - po prostu przekombinowali i tyle. Citaro jest jak klasa S - tutaj awangarda nie jest pożądana...

  • pk – 14.04.2011

    Na pewno znacznie się upodobnił do siostrzanych modeli Setry.

  • XWJ – 15.04.2011

    MTA -> Ale nowe Citaro jak i S klasa to już nie ten Mercedes, co dawniej. Resztki "prawdziwej mercesowości" pozostały już tylko w modelu C klasy.

  • Meteor – 15.04.2011

    Popieram przedmówców (przedwpisowców ??). Obecne Citaro o wiele ładniejsze. Przekombinowali delikatnie pisząc. A nagroda w niemieckim magazynie i to czwarta z rzędu - no nie czarujmy się, że szkopy by zagłosowały na coś innego niż swoje, więc akurat to nie ma większego znaczenia. Do tego ta cyfra - ponad 1000 czytelników :D W naszym Traker Busie podejrzewam że więcej osób by głosowało na zwyciężcę ;)

  • zonk – 15.04.2011

    Taki jakiś... dziwny. Nie wygląda w ogóle jak mercedes, bardziej jakby to Citroën zabrał się za autobusy.

  • krz – 15.04.2011

    Tak na prawdę to kolejny facelifting, zmienili wygląd i nic poza tym to dalej to samo Citaro. Mam nadzieję, że nowe Urbino to nie będzie tylko nowa przednia ściana.

  • Asesino – 15.04.2011

    Właśnie dlatego boję się 4 generacji Solarisa...

  • dobry – 16.04.2011

    Ciekawe dlaczego Evobus nie startuje w przetargach w Polsce z setrą w ofercie zamiast citaro/conecto. Ktoś się orientuje czy miejskie setry są tańsze niż citaro?

  • Asesino – 16.04.2011

    Nie ma czegoś takiego jak miejskie Setry. Co najwyżej przeznaczone do komunikacji lokalnej / podmiejskiej.

  • k – 06.05.2011

    @dobry: Może dlatego, że autobusy przegubowe są na tej samej platformie, co Citaro, a jako wersja oszczędnościowa oferowane jest Conecto LF składane w Turcji?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....