TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nadchodzi Cummins ISL G Euro 6
Dariusz Więcławski - Opublikowano: 25.06.2013 21:42:46 2 komentarze
Nadchodzi Cummins ISL G Euro 6

Silnik Cummins ISL G Euro 6, zasilany gazem ziemnym, jest gotowy do uzyskania homologacji, co powinno nastąpić w październiku 2013 r. Ta 8,9-litrowa jednostka jest dostępna w regulacjach mocy od 250 do 320 KM i osiąga maksymalny moment obrotowy 1356 Nm. Silnik wykorzystuje kombinację systemu recyrkulacji spalin (EGR) ze stechiometrycznym spalaniem. Stosowany w jednostkach Cummins system EGR z chłodzeniem obniża temperaturę spalania oraz ogranicza emisję spalin oraz hałasu przez silnik. Stechiometryczne spalanie, podczas którego paliwo jest spalane całkowicie, zapewnia brak tlenu w gazach spalinowych. Dzięki temu możliwe jest zastosowanie wysokowydajnego, trójdrożnego katalizatora. Katalizator to całkowicie bezobsługowa, wydajna, prosta w budowie, działająca w trybie pasywnym jednostka zintegrowana z tłumikiem, która zapewnia kontrolę emisji spalin w sposób ciągły w całym zakresie warunków eksploatacyjnych. -„Inżynierowie Cumminsa pracują obecnie nad uzyskaniem homologacji dla silnika gazowego ISL G Euro 6, co powinno nastąpić w październiku.”–mówi John Burgess, dyrektor Działu Silników Gazowych w Cummins –„Umożliwi to producentom pojazdów dostarczenie na rynek taboru zgodnego z nowymi regulacjami. Oczekujemy, że jednostki ISL G przyniosą naszym klientom korzyści w postaci cichych i bardzo czystych ekologicznie autobusów, co przyczyni się do poprawy warunków dla przewoźnika, pasażerów oraz środowiska naturalnego.”

Dostosowanie dotychczasowego silnika Euro 5 do nowych norm Euro 6 wymagało tylko niewielkich zmian. Zastosowano m.in. zamknięty system odpowietrzania skrzyni korbowej (CCV) oraz uaktualniony system elektronicznego sterowania. Nowy system CCV dokonuje recyklingu gazów wytwarzanych w skrzyni korbowej, co umożliwia ograniczenie emisji gazów spalinowych, w tym przede wszystkim gazów cieplarnianych. Zmodernizowany moduł sterowania elektronicznego jest konieczny, aby móc wprowadzić system On-Board Diagnostics (OBD), konieczny do osiągnięcia norm emisji spalin Euro 6. Silnik może pracować zarówno na sprężonym (CNG), jak i skroplonym gazie ziemnym (LNG), a także na biometanie, który jest paliwem odnawialnym, produkowanym z biogazu lub gazu wysypiskowego, poddanego obróbce w celu uzyskania parametrów paliwa do pojazdów. -„Przy dostosowywaniu naszego silnika do norm Euro 6 natrafiliśmy na dodatkowy problem. Przepisy przewidują, że silniki powinny być wyposażone w system umożliwiający pomiar poziomu amoniaku w spalinach, co jest związane ze stosowaniem w silnikach Diesla wtrysku AdBlue w układzie wydechowym. Ponieważ jednak silniki gazowe są znacznie czystsze ekologicznie, nie wymagają one stosowania systemów SCR z wtryskiem AdBlue –wystarczający okazuje się trójdrożny katalizator. Dlatego Cummins współpracuje obecnie z władzami nad wyjaśnieniem tych przepisów, co powinno umożliwić otrzymanie homologacji przez silnik Cummins ISL G.”–kończy John Burgess.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
silnik
Cummins
  • abes – 25.06.2013

    kolejny raz unijni fachowcy wykazali się głupotą! wymagany wtrysk adblue w silniku gazowym - jakie debile muszą pisać te przepisy?

  • R – 26.06.2013

    i tak nie uraczymy tego silnika w Polsce bo wszędzie są wymagane silniki powyżej 9L ;)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....