TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Na TRAKO o autonomicznych autobusach. Trapeze!
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.09.2017 15:46:05 3 komentarze
Na TRAKO o autonomicznych autobusach. Trapeze!

Grupa Trapeze - doskonale znana w Polsce w zakresie informacji pasażerskiej i systemów biletowych, jako światowy lider systemów transportu publicznego rozpoczyna promowanie autonomicznego transportu w Polsce.

Centrala firmy jest w posiadaniu autonomicznego busa, który nazwany został Trapizio i już pracuje nad jego wdrożeniem w system transportu miejskiego w Neuhausen. Podczas Trako Trapeze Poland przedstawi pierwsze informacje na ten temat. Celem jest wprowadzenie rozwiązań i odpowiedniej integracji, by pojazdy mogły bezpiecznie poruszać się po drogach, maksymalnie wykorzystały swój potencjał oraz być zdalnie monitorowane i kontrolowane z poziomu systemu dyspozytorskiego będącego w ofercie firmy. Ponadto firma planuje prezentację autonomicznego busa w Polsce, niewykluczone, że nastąpi ona jeszcze w tym roku. Byłby to pierwszy taki test w naszym kraju.

Autonomiczny transport

W obliczu różnych wyzwań jakie stawiane są przed transportem publicznym, najważniejszym dla pasażerów jest mobilność oraz dowolność przemieszczania się, niezależnie od środka transportu. Taxi, autobus, pociąg – najważniejszy jest dostępny i wygodny przejazd bez konieczności angażowania pasażera. Właśnie ten cel przyświeca firmie Trapeze, który jako lider chce zapoczątkować nową erę w transporcie publicznym. Trapizio – tak oficjalnie nazywa się autonomiczny bus przeznaczony do testów autobus w ofercie firmy - nie posiada kierownicy. Porusza się w pełni autonomicznie, a wkrótce także bez osoby nadzorującej w pojeździe. Kiedy autobus zbliża się do nieoczekiwanych przeszkód lub pieszych, zatrzymuje się. Dzięki użytej technologii reakcja podejmowana przez system na powstałe okoliczności jest szybsza niż w przypadku sterowania przez człowieka. Pojazd może przewieźć jednocześnie 11 osób i osiąga prędkość do 25 km/h.

Czas na testy

4 lipca 2017 r. w Neuhausen firma Trapeze oraz władze Schaffhausen rozpoczęły współpracę w zakresie włączenia autonomicznego busa w sieć lokalnego transportu publicznego – jest to pierwszy projekt tego typu w Szwajcarii. W najbliższych tygodniach ma ruszyć próbna linia wzdłuż jeziora. Po pozytywnych testach, w planach jest uruchomienie przejazdów autonomicznym pojazdem na trasie łączącej centrum miasta z największym europejskim wodospadem – Rhinefall. W drugiej fazie testów, Trapizio zostanie włączony do systemu transportu publicznego gminy Neuhausen am Rheinfall. Turyści będą mogli dojechać autonomicznym busem bezpośrednio do wodospadu Rhine. Warto wspomnieć, że co roku około 1,5 miliona turystów odwiedza tę atrakcję. Pasażerowie będą mogli skorzystać z przystanków znajdujących się w centrum miasta lub będących na trasie przejazdu. Tablice informacji pasażerskiej, również firmy Trapeze, przedstawią w czasie rzeczywistym informację o przyjazdach i odjazdach, a także o możliwych przesiadkach. Warto wspomnieć, że Trapizio 31 lipca został zaprezentowany w Berlinie przez Berliner Verkehrsbetriebe (BVG), co jest związane ze startującym w 2018 roku projektem mającym na celu włączenie autonomicznych pojazdów do systemu transportu w kampusie University Clinic Charité.

Trapizio z AMOTech

Jako, że Grupa Trapeze już dziś chce, by autonomiczne pojazdy były rzeczywistością, w tym celu, w grupie powstała nowa firma AmoTech GmbH

-"Dzięki naszemu laboratorium mobilności i autonomicznemu pojazdowi, AmoTech dołączył do globalnej społeczności, która przekształca autonomiczną mobilność w rzeczywistość, a tym samym pomaga rozwiązać problemy związane z transportem publicznym" - mówi dyrektor zarządzający AMOTech, Dominique Müller. Trapeze już dziś chce odpowiedzieć na pytania jutra i zaprezentować na przykładzie własnego systemu, w jaki sposób systemy ITS będą w stanie zarządzać pojazdami autonomicznymi. W ciągu najbliższych kilku lat technologia ma zostać udoskonalona, a gdy społeczeństwo zaakceptuje nowe rozwiązania, Trapeze i AMoTech będą gotowe do wdrożeń "z dnia na dzień".

Co z biletami?

Uiszczenie opłaty za przejazd w momencie braku kierowcy może być problemem. Jednak już dziś Trapeze gotowe jest na wprowadzenie systemów ComfoAccess - Be in/Be out, który nie wymaga w pojeździe żadnych automatów biletowych, ani personelu sprzedającego. Dzięki integracji rozwiązań, pasażer może bez jakichkolwiek angażujących go czynności skorzystać z transportu mając przy sobie jedynie kartę uprawniającą do jazdy – należność pobierze się automatycznie. Poza wygodą rozwiązanie to ogranicza negatywny wpływ na środowisko naturalne, przed odejście od papierowych rozwiązań biletowych, zmniejszenie wykorzystania energii .

-"Wspieramy przedsiębiorstwa transportu publicznego na całym świecie, aby mogły w jak najlepszy możliwy sposób wykorzystywać szanse i sprostać wyzwaniom stawianym przed nimi dziś i jutro " - mówi Peter Schneck, dyrektor Trapeze.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
autonomia
test
Trapeze
  • Rafał – 14.09.2017

    Oj dziwne to

  • SkyNet – 14.09.2017

    Dziwne będzie dopiero jak sztuczna inteligencja przejmie nad tym całym burdelem władzę

  • Kierman – 15.09.2017

    Ale fajne, już nie będą mogli napyskować kierowcy że zbyt gwałtownie hamuje :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....