TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Żywiec z 2 ofertami na leasing 3 autobusów. Tańsza z Solarisem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.10.2018 16:45:57
MZK Żywiec z 2 ofertami na leasing 3 autobusów. Tańsza z Solarisem

Żywiecki Miejski Zakład Komunikacji sprawdza 2 oferty, które otrzymał na trzyletni leasing 3 nowych autobusów klasy MIDI. Każda z nich mieści się w szacunkach przewoźnika. Najtańszą przedstawiło konsorcjum, które oferuje Solaris.

Przypomnijmy pokrótce wymagania MZK. Całkowicie niskopodłogowe pojazdy klasy MIDI mają mieć nadwozia o długości 10,4 - 11 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,1 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 84 pasażerom. Nie mniej niż 21 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Przewoźnika nie precyzuje jak powinna być minimalna ilość foteli dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 200 kW mocy oraz pojemność skokową 6,5 - 11 l. Będzie zblokowana z automatyczną, minimum czterobiegową skrzynią biegów ze zwalniaczem hydraulicznym. Przekładnia ma zostać wyposażona w układ obniżający zużycie paliwa na biegu jałowym oraz w trakcie zatrzymania autobusu. Ponadto musi posiadać program, który będzie dobierał jej charakterystykę pracy w zależności od topografii terenu, przyspieszenia oraz obciążenia pojazdu. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana urządzeniem o mocy minimum 30 kW. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum pięć okien przesuwnych oraz przynajmniej dwa wywietrzniki dachowe. Z kolei za wentylacją wymuszoną mają odpowiadać przynajmniej dwa wentylatory umieszczone nad sufitem przestrzeni pasażerskiej.

Wszystkie autobusy będą monitorowane oraz wyposażone w kompletny system informacji pasażerskiej. Będzie on się składał z trzech zewnętrznych tablic diodowych, wewnętrznego monitora LCD 23" oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Całość ma być kompatybilna z użytkowanymi już przez MZK urządzeniami i oprogramowaniem firmy Pixel.

Przedwczoraj minął termin składania ofert. Żywiecki przewoźnik na leasing 3 autobusów przygotował 3 750 000 PLN brutto. To oznacza, że koszt pozyskania jednego pojazdu w takiej formie MZK przyjęło na poziomie nie większym niż 1 016 269,16 PLN netto. Obie oferty, które wpłynęły mieszczą się w tych szacunkach.

Pierwszą- jak możemy przeczytać w komunikacie z otwarcia- przedstawiła spółka Leasing z Warszawy. Podejrzewamy jednak, że to błąd. Adres bowiem wskazuje, że to powinno być mLeasing. Oferta ta opiewa na 3 690 826,81 PLN brutto. Daje to koszt leasingu jednego autobusu w wysokości 1 000 224,07 PLN netto. Jakiego? Podejrzewamy, że mLeasing zaoferowało MZK Scanię Citywide 10,8LF.

Tańszą ofertę przedstawiło konsorcjum Solarisa i PKO Leasing. Opiewa ona na 3 350 797,75 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową za trzyletni leasing Nowego Urbino 10,5 w wysokości 908 075,27 PLN netto. Dosyć atrakcyjna propozycja.

Obaj oferenci zaoferowali przyspieszenie dostawy do 180 dni od podpisania umowy. Dzięki cenie, która ma 50% wagi Solaris zyskuje 4,61 pkt przewagi na ofertą mLeasing. Jeżeli warszawska firma zaoferowała Scanie to może się okazać, że to ona będzie zwycięzcą przetargu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Żywiec
Solaris
PKO Leasing
Scania
mLeasing
wynajem
leasing
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...