TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK wybrało. Kłosok i spółka wchodzą za PKM na 12 linii
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.04.2019 16:00:27
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Międzygminny Związek Komunikacyjny w Jastrzębiu-Zdroju 29 marca rozstrzygnął przetarg na pięcioletnią obsługę linii autobusowych w Czerwionce-Leszczynach i Żorach. PKM zostanie zastąpiony przez konsorcjum pod wodzą żorskiej firmy PPUH Kłosok. I trzeba przynać, że będzie ono zarabiało rewelacyjną stawkę jak na śląskie warunki.

Przypomnijmy, że od pierwszych dni stycznia MZK szukało operatora na liniach obejmujących obszar gminy Czerwionka – Leszczyny oraz częściowo Żor. Chodzi w sumie o dwanaście połączeń oznaczonych jako 307, 308A, 308B, 308C, 309, 310, 311A, 311B, 311C, 312, 312A i 313. Na razie obsługuje je PKM Jastrzębie-Zdrój. Zakładano, że nowy kontrakt na ich obsługę będzie obowiazywał przez pięć lat, od 1 kwietnia 2019 r. do końca marca 2024 r.

Praca eksploatacyjna ma wynieć ok. 890 000 wzkm, co oznacza ok. 4,45 mln wzkm w takcie obowiązywania umowy. Jastrzębski związek zastrzegł jednak, że wolumen ten może ulec zmniejszeniu o 10% lub zwiększeniu o 20%. A to oznacza, że operator ma zagwarantowane zamówienie przewozów na poziomie nie mniejszym niż nieco ponad 4 mln wzkm.

Przewozy mają być realizowane przynajmniej 15 autobusami, które muszą spełniać przynajmniej normę Euro 5. Najwięcej, bo 14 sztuk ma być typu B. Mają to być pojazdy o maksymalnej długości do 12,5 m i pojemności powyżej 80 miejsc. Autobusy mają być nie starsze niż z 2013 roku. Do tego dojdzie jeden autobus typu C. Będzie to pojazd o minimalnej długości od 7,5 m i pojemności co najmniej 35 miejsc. W przeciwieństwie to taboru B moze być o rok starszy, czyli wyprodukowany nie wcześniej niż w 2012 roku.

20 lutego minął termin składania ofert. Jastrzębski związek na zakup pięcioletnich przewozów miał przygotowane 27 900 000 zł brutto. Stawka początkowa za wzkm według szacunków urzędników wyniosła 5,81 zł/wzkm netto, a więc bardzo nisko.

Rozsądna oferta na nierozsądne okoliczności
Dodatkowo zadziałała presja czasu i okoliczności, więc nie było zaskoczenia, że jedyna oferta otrzymana przez MZK znacznie przewyższała budżet. Propozycję przedstawiło konsorsjum złożone z trzech śląskich przewoźników. Przewodzi mu PPUH Kłosok, a partnerują A21 i Mikrus. Ich propozycja opiewała na 33 401 700 zł brutto. A to dało stawkę jednostkową w wysokości 6,95 zł/wzkm netto.

Jastrzębski związek potrzebował miesiąca by podjąć decyzję. Sytuacja nie była sprzyjająca. Ostatecznie znalazły się dodatkowe pieniądze i 20 marca zarząd MZK podjął decyzję o zaakceptowaniu oferty żorskiego konsorcjum. Oficjalnie poinformowano o tym dziewięc dni później.

To powoduje, że wirtualny stał się termin wyjazdu nowego operatora. A ten miał zgodnie z SIWZ nastąpić dziś. Dodajmy jeszcze, że do 25 marca MZK wymagało, aby autobusy, które wyjadą na linie w Czerwionce-Leszczynach zostały poddane odbiorowi.

Jak więc widać zmiana operatora tego pakietu nastąpi z pewnym poślizgiem. Ale napewno dobrą wiadomością jest to, że dalej kontrahentem MZK będzie partner z lokalnego podwórka. Śląscy przewoźnicy w końcu nie raz pokazali, że potrafią działać bardzo szybko. Wybór oferty żorskiego konsorcjum to jeszcze jeden ważny aspekt. Czyżby na dobre skończyła się era jeżdżenia za grosze na Śląsku?

O samym PKM jeszcze warto wspomnieć. Strata tych linii przez związkowego przewoźnika jest paradoksalnie dobrą wiadomością. Dzięki przejęciu ich przez żorskie konsorcjum PKM może przerzucić autobusy na linie w Jastrzębiu i tym samym jeszcze bardziej zniwelować lukę, która powstała po wycofaniu się z miasta Warbusa.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MZK Jastrzębie-Zdrój
PPUH Kłosok
Mikrus
A21
  • Wojciech Dziubak – 01.04.2019

    A co Wy piszecie za głupoty, że "Jak więc widać zmiana operatora tego pakietu nastąpi z pewnym poślizgiem.". Tu jest Śląsk i wszystko w komunikacji jest możliwe; mimo, że 20 marca dopiero wybrano te konsorcjum to od dzisiaj już jeżdżą :D

  • Przemysław Cichocki – 01.04.2019

    To jest ciekawe... Skąd oni te 5,5 mln wzięli co brakuje ??? Jakby PKM dal taką ofertę to byłby następny przetarg nawet gdyby to 10 tyś więcej kosztowało , A kłosok jak wygra to się nagle ponad 5 mln z kapelusza znajduje , to samo było w Wodzisławiu... Śmierdzi to z daleka !!!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....