TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Toruń nie kupi Nowego Urbino 12. Brak środków
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.08.2017 11:05:48 45 komentarzy
MZK Toruń nie kupi Nowego Urbino 12. Brak środków

11 sierpnia toruński Miejski Zakład Komunikacji unieważnił przetarg na dostawę sześciu autobusów klasy MAXI z opcją zakupu kolejnych. Spółka nie była w stanie zaleźć dodatkowych środków by pozwolić sobie na akceptację propozycji Solarisa.

Warunki zamówienia opisaliśmy tutaj. Zamówienie podstawowe zakładało dostawę sześciu autobusów klasy MAXI do 30 grudnia br. Zamówienie kolejnych sześciu przewoźnik zastrzegł sobie jako prawo opcji, której wykorzystanie ograniczono do 30 czerwca 2018 roku.

Przypomnijmy, że MZK chciało kupić autobusy z nadwoziamia o długości 11,5 - 12,2 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 84 pasażerom, w tym minimum 31 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być możliwy dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2.

Autobusy miały być napędzane silnikami diesla o mocy nie mniejszej niż 180 kW oraz spełniającym normę Euro 6. Do tego automatyczna skrzynia biegów oczywiście w standardzie z konfiguracją pod kątem minimalizowania spalania paliwa. Nowe nabytki MZK miały być naturalnie konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi.

Przestrzeń pasażerska musiała być klimatyzowana i monitorowana. Wymagano uchylnych okien z możliwością ryglowania. Nie mogło zabraknąć także biletomatu oraz systemu informacji pasażerskiej. Miał on się składać z zewnętrznych tablic RGB, wewnętrznej LCD o przekątnej 22" oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

14 czerwca, kiedy ostatecznie wyznaczono termin składania ofert gotowość realizacji toruńskiego zamówienia wyraził jeden producent. To Solaris, który proponował swój flagowy model, czyli Nowe Urbino 12. Dostarczenie sześciu autobusów tego typu producent "jamników" wycenił na 7311366 PLN brutto. Daje co cenę jednostkową na poziomie 990700 PLN netto.

MZK tymczasem miało na zakupy przygotowane 6974100 PLN brutto. Oznacza to, że toruńska spółka była gotowa zapłacić za jeden autobus 945000 PLN netto. Przewoźnik potrzebował prawie dwóch miesięcy by zdecydować jaką podjąć decyzję.

11 sierpnia unieważniono przetarg z powodu braku możliwości znalezienia dodatkowych pieniędzy. To oznacza, że MZK poczeka na lepszy moment z ogłoszeniem nowego przetargu. Czy wtedy będzie taniej?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Toruń
Solaris
przetarg
tabor
  • Yolo – 14.08.2017

    Teraz MZK Toruń na kleczkach przepraszać się z AMZ/Ursus Bus lub 2G Bus & Coach/Solbus.

  • JAM POLAK – 14.08.2017

    No i bardzo dobrze, przynajmniej oszczędzą sobie problemów z tą niedopracowaną konstrukcją. W porównaniu z tym co mieli z Ursusem to z nowym SU IV mieli by 100 razy gorzej.

  • Farafiu – 14.08.2017

    Hahaha no to norma. Solarisek znalazł pewniaka to teraz będzie mu takie ceny fundować. Musi jakoś w końcu odrobić za wysłanie serwisu do tych bubli i dawanie niższych cen do mniej pewnych przetargów. W moim mieście też tak było, na szczęście przejrzeli na oczy...

  • bu n – 14.08.2017

    Chcieli tanich autobusów, to trzeba było skorzystać z opcji Ursusa. A tak w ogóle, to niech wreszcie zrobią poważny przetarg na przynajmniej 20 autobusów, to może więcej producentów się pochyli i ceny będą piękniejsze.

  • TomTom – 14.08.2017

    Jak chcieli autobusy na już to trzeba się było liczyć z bardzo wysoką ceną. Ciekawe, że tak kochają Ursusy, że ich nie chcieli. Solarisów mają znacznie więcej i w sumie nie narzekają na nie tak jak na najnowsze wynalazki Ursusa.Solaris się jednak zaczął cenić (bo może – ma ogromne obłożenie). To może też być zachęta do przejścia na hybrydy i elektryki – podnoszenie cen klasycznych diesli powoduje, że hybrydy stają się coraz bardziej atrakcyjne.

  • Żenada – 14.08.2017

    Wow szok ceny netto wyższe niz brutto... Autor rozumiem jeszcze przed 4 klasą podstawówki..

  • Miro Maro – 14.08.2017

    @JAM POLAK Żygam hejtem Solarisa, a powiedz mi kiedy ostatnio Solaris spóźnił się z produkcją 5 autobusów o 4 miesiące?

  • . – 14.08.2017

    jam polak: piszesz o ursusie.

  • kris – 14.08.2017

    @ŻenadaW którym miejscu? Ceny brutto są podane za 6 wozów. Netto za sztukę. Wystarczy dokładnie przeczytać i popatrzeć na liczby.

  • farafiu – 14.08.2017

    Podszywanie się pode mnie zaczęło ;) Ale jak dobrze, że kolega, który użył mojego nicku powiedział w końcu prawdę o Ursusie :D

  • Prawdziwy Polak – 15.08.2017

    Popierajmy to co dobre, polskie, czyli autobusy Solaris i traktory Ursus. Rozdrabnianie potencjału produkcyjnego polskiego przemysłu przysłuży się tylko obcym. A czy tego chcemy?!

  • Też Polak – 15.08.2017

    Ja nie popieram Solarisa.

  • Strażak sam – 15.08.2017

    Ja już pod swoim Nickiem mało piszę pewnie do niego wrócę jak ursusowe trolle się uspokaja

  • Kartofel – 15.08.2017

    To straszne. Jesteśmy zrospaczeni z tego powodu. Wróć do swego niku burak. Prosimy.

  • tak – 15.08.2017

    @też polak: a powinieneś.

  • Strażak sam – 15.08.2017

    Właśnie o to mi chodziło od czasu JAK produkcja ruszyła w Lublinie to takie dziady się na forum zaległy ze masakra mało kto ma tu coś sensownego i merytorycznego do powiedzenia ale prZeczekamy Ursus upadnie trolom skończy się finansowanie

  • Polak – 16.08.2017

    Jak widać w ostatnich czasach Ursus Bus świetnie sobie radzi także nie wiem czemu wróżysz, że upadnie? trolle trollami, a patrioci to POLACY!

  • Waldi – 16.08.2017

    Nie kłóćcie się tylko wspierajcie polską produkcję i cieszcie się, że Ursus odbił się od dna...

  • ? – 16.08.2017

    @polak: rozdwojenie spamu, traktorski trolu? @waldi: HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHAHHAAH nigdy w życiu.

  • Do tak – 16.08.2017

    Ale nie musze.

  • To Ruń – 16.08.2017

    Ostatnie udane ursusy to były C-330 i C-360, choć tylko ten pierwszy to własny projekt. Nie rozśmieszajcie nas z tym ursusowym trolingiem. Miasto kopernikowe a taka bylejakość. I przegubów nie mają, i tramwaje nie są odpowiednio wykorzystane. Może Ojciec Dyrektor by jakąś koncepcję zapodał i dofinansował?

  • Polak najprawdziwszy – 16.08.2017

    To Ruń - nic dodać, nic ująć!!!

  • Farafiu – 16.08.2017

    Im nie chodzi o partiotyzm tylko że Ursus stanął na przeszkodzie "sukcesu" Solarisa. Solarisowe trolle nie lubią jak ktoś inny oprócz ich kochanej marki ma szansę na rozwój z pomocą państwa. Musicie się biedaki pogodzić z tym, że Solaris przemija, że wchodzi coś nowego. Sorry.

  • Ursusiątko – 16.08.2017

    Solaris miał już nie dać rady potężnemu sojuszowi Jelcz-Autosan, miał nie wytrzymać naporu Solbusa, czy musi się bać jakiejś kolejnej manufaktury? Zawsze można wrócić do koncepcji Ursus C-330 plus Osinobus.

  • stary Autobusiarz – 16.08.2017

    @ Farafiu zaplułem ekran ze śmiechu!!! Twierdzisz, że Ursus, który nie potrafi na czas wyprodukować na czas krótkich serii autobusów, w sumie kilkunastu sztuk i który ma w ofercie raptem dwa modele, bez przeguba, ma zagrozić firmie, której produkt ostatnio otrzymał tytuł Autobusa Roku, produkuje rocznie 1300 autobusów, trolejbusów i tramwajów, w różnych wersjach i konfiguracjach, w sumie już do 32 krajów na całym świecie???

  • ! – 17.08.2017

    @farafiu: HAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAH dobry joke!!

  • Strażak sam – 17.08.2017

    Dla kogoś kto tu dłużej piszę i czyta od razu widać ze to nie prawdziwy f. Tylko ktoś się podszywa pod nick

  • nm – 17.08.2017

    Jedno jest pewne, ceny nowych autobusów i tramwajów ostatnio poszybowały.W gospodarce rynkowej producent może sobie dyktować ceny, tylko nikt nie powinien tego złomu za taką wielką kasę kupować i wtedy wyposzczony producent obniży ceny, Na okres przejściowy przewoźnicy mogą kupować autobusy i tramwaje używane, a potem ceny spadną.

  • rr – 17.08.2017

    Zawsze mogą skorzystać z poprzedniej opcji, termin upływa 31 sierpnia. Różnica w cenie jest na tyle duża, że może warto byłoby przymknąć oko na ewentualne różnice w jakości.

  • v – 17.08.2017

    A kiedy się z tym wyrobią , są tak zawaleni robotą że chyba nie zdążą sprostać dodatkowemu zamówieniu !

  • Artur – 17.08.2017

    nie stać torunia ? to takie bogate miasto przeciez i w zanadrzu ojciec dyrektor. Solaris może łapczywie liczył na kase od dyrektora i się przeliczył ......lepiej kupić tańszy produkt jak np. Ursusa a jakościowo może być nawet i lepiej

  • v – 17.08.2017

    Toruń już wie co warty jest Ursus . W Ursusach ojciec ustawi skarbonki na poczet zakupu nowych części .

  • Dziadek Dyrektor – 17.08.2017

    "W Ursusie jakościowo może być lepiej.", nie bardzo wiadomo jakie są przesłanki na poparcie tak karkołomnej hipotezy? Może zastosują silnik zasilany osoloną wodą, tak jak w wehikule Smoka Wawelskiego? A może Ojcową geotermią?

  • jotjot – 17.08.2017

    Solarisy są tak drogie że bardzie opłąca się kupić Ursus ;a i ew. oddać go na poprawki pogwarancyne

  • Damian – 17.08.2017

    Jednak komuś się opłaca postawić "wielkiemu" Solarisowi, że jest zbyt drogi co do swoje jakości.Takie badziewie nie za taką cenę

  • Aadam – 17.08.2017

    Żądają Bóg wie ile, a podatek i idzie na Cypr. Przecież jak płacą tam mnieszy podatek to teżcenę powinni dać niższą i byli by konkurencyjni cenowo

  • Wacek – 18.08.2017

    Na Cypr Solaris jeszcze nic nie sprzedał.

  • ! – 18.08.2017

    o, widze że już z podniety traktora przeszli na hejt solara - HAHAHAHAHAHAHHAHAHA tego jeszcze w żadnym teatrze nie grali!

  • vf – 18.08.2017

    @jotjot: tak - i cały czas mieć problemy z tym bublem.@damian: badziewie to masz jak staniesz przed lustrem. @aadam, wacek: ojj, strasznie kogoś boli że taki potentat wybił się w Europie.

  • Miro Maro – 20.08.2017

    Zalęgły się tutaj boty trollujące 24 na dobę 7 dni w tygodniu...

  • op – 20.08.2017

    miro maro: niestety, powinien być jakiś odsiewacz tego spamu.

  • Filip – 21.08.2017

    Toruń nie jest taki biedny i jeszcze mają ojczulka. Coś musi być jednak na rzeczy że ich nie stać na Solarisy , a może to był tylko pretekst bo nie było innego wyboru ?

  • Jacek – 21.08.2017

    Jsk za drogie to trzeba anulować przetarg i poszukać tańszego dostawcy który oferuje swoje produkty w dobrej jakości. TO fakt że solaris to jedna z droższych marek autobusów

  • peter – 01.09.2017

    @Jacek ma całkowitą rację. Solaris ma teraz dobrego konkurenta w postaci Ursus Bus i ciekawe jak za jakiś czas bedzie wyglądał rynek

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....