TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Toruń na zakupach z "drugiej ręki"
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.07.2018 17:00:30
fot. wikipedia

Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił kilka dni temu przetarg na dostawę do 9 używanych autobusów klasy MAXI. Przewoźnika interesują głównie konstrukcje całkowicie niskopodłogowe. Znalazło się jednak miejsce dla jednego niskowejściowego "rodzynka".

W pierwszej części zostanie wyłoniony dostawca 7 całkowicie niskopodłogowych autobusów klasy MAXI. W opcji MZK przewiduje możliwość dokupienia jeszcze jednego pojazdu. Wszystkie muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2007 roku, każdy o przebiegu nie większym niż 950 000 km. Muszą posiadać nadwozia o długości 11,5 - 12,2 m, szerokości do 2,55 i być nie wyższe niż 3,2 m. Muszą umożliwiać podróż min. 88 pasażerom, w tym min. 28 na miejscach siedzących. Przynajmniej 6 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostępn na pokład ma być zapewniony przez 3 wejścia w układzie 2-2-2.

Autobusy muszą być napędzane silnikiem diesla. Jednostka ma być nie słabsza niż 200 kW, mieć min. 7 l pojemności skokowej oraz spełniać przynajmniej normę Euro 4. Ma ona być zblokowana z min. czterobiegową automatyczną skrzynią biegów.

W przypadku autobusu niskowejściowego jest kilka różnic. Po pierwsze nie może być on starszy niż z 2013 roku i mieć przebieg nie większy niż 100 000 km. Będzie ona także miał trochę mniejszą pojemność w porównaniu z autobusami z pierwszego zadania. Musi zabierać na pokład min. 75 pasażerów, w tym min. 36 na miejscach siedzących. Przynajmniej 6 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez wejścia w układzie 2-2-2 lub 2-2-0.

Postępowanie jest maksymalnie uproszczone, stąd m.in. brak obowiązku zabezpieczania propozycji dla MZK wadium oraz konkretnego warunku doświadczenia. Termin składania ofert mija już za kilka dni, 9 lipca. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Autobusy mają zostać dostarczone do Torunia do 24 sierpnia.

O ile w przypadku autobusów z pierwsze zadania nie ma nic szczególnego tak w przypadku niskowejściowego w oczy rzuca się jeden szczegół. 100 000 km dla pięcioletniego pojazdu to bardzo niski przebieg. Wygląda więc na to, że toruński przewoźnik musiał upatrzyć kandydata na swój nowy nabytek wśród demonstracyjnych autobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Toruń
używane
  • Dawid Dziuba – 04.07.2018

    Czyżby chcą zakupić Solbusa SM12LE, którego wypożyczyli? ;)

  • Mathaeus Szulc – 04.07.2018

    MZK nie ma wozów do tego stopnia, że na brygadach niskopodłogowych w weekend jeżdżą jelonki...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....