TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Toruń kupi 5 autobusów. To nie koniec?
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.06.2016 16:49:02 3 komentarze
Większy metraż "midików" i duża kabina niektórych na pewno ucieszy. (fot. Robert Chojnicki, phototrans.pl)

W sobotę Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu ogłosił przetarg na dostawę trzech pojazdów klasy maxi oraz dwóch midi z opcja rozszerzenia zamówienia o kolejne pięć. Dzisiaj opublikowano dokumentację postępowania. Sprawdzamy szczegóły.

Autobusy klasy maxi mają posiadać nadwozia o długości 11,5 - 12,2 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 84 pasażerom, w tym minimum 31 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Mają być napędzane silnikiem diesla o mocy nie mniejszej niż 180 kW oraz spełniającym normę Euro 6. Do tego automatyczna skrzynia biegów oczywiście w standardzie z konfiguracją pod kątem minimalizowania spalania paliwa.

W przypadku pojazdów midi jest kilka różnic. Przede wszystkim mają posiadać krótsze nadwozie, bo o długości 10 - 10,5 m. Umożliwią także podróż mniejszej ilości osób. Oznacza to, że MZK oczekuje autobusów, które będą w stanie zabrać na pokład przynajmniej 64 pasażerów, w tym minimum 20 na miejscach siedzących. I w tym wypadku pojazdy mają posiadać drzwi w układzie 2-2-2. Minimalna moc silnika diesla to 160 kW, ale naturalnie w zgodności z Euro 6.

Nowością, z której z pewnością ucieszą się kierowcy MZK będzie ich stanowisko pracy. Spółka wymaga wydzielonej i w pełni oddzielonej od przestrzeni pasażerskiej kabina dla kierującego. Będzie ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

Nowe nabytki MZK mają być naturalnie konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana i monitorowana. Wymagane są uchylne okna z możliwością ryglowania. Nie zabraknie także biletomatu oraz systemu informacji pasażerskiej. Będzie on się składał z zewnętrznych tablic RGB, wewnętrznej LCD o przekątnej 22" oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Pora na warunki formalne. Minimum w zakresie doświadczenie to wykazanie przez oferenta zrealizowania w ciągu ostatnich trzech lat jednej dostawy pięciu autobusów klasy maxi lub takiej samej liczby pojazdów typu midi. Ponadto MZK wymaga dysponowania autoryzowanym serwisem zdolnym do interwencji w ciągu sześciu godzin od zgłoszenia. W zakresie zdolności finansowej spółka nie ma żadnych wymagań wobec oferentów. Propozycje należy zabezpieczyć wadium w wysokości 100 tys. zł.

Oferty, na które toruński przewoźnik wstępnie czeka do 8 sierpnia będą oceniane na podstawie pięciu kryteriów. Cena odgrywa wiodącą rolę, bo to nawet 75% punktów. 1% przeznaczono na ocenę kosztów emisji dwutlenku węgla. Tyle samo przeznaczono na analizę emisję tlenków azotu, cząstek stałych oraz węglowodorów. Wreszcie do 2% to koszty zużycia energii. Maksymalnie 25% punktów można wywalczyć w ocenie technicznej. A tą rozbito na dwie grupy. W przypadku autobusów standardowych oraz midi MZK premiuje m.in:

  • podwozie ze stali nierdzewnej o podwyższonej odporności na korozję lub dodatkowo zabezpieczone metodą KTL
  • zaoferowanie silników marek, które już użytkuje MZK
  • przednią oś zależną ze stabilizatorem
  • silnik o mocy powyżej 200 kW w pojazdach klasy maxi oraz 180 kW w midi
  • silnik o pojemności skokowej powyżej 9 l pojazdach klasy maxi oraz 6,5 l w midi
  • silnik o maksymalnym momencie obrotowym powyżej 1200 Nm pojazdach klasy maxi oraz 1000 Nm w midi

Na wstępnie wspomnieliśmy o prawie opcji. Ma ono przysługiwać MZK do 31 sierpnia 2017 r. Spółka przewiduje, że dokupi maksymalnie pięć pojazdów, jednak nie precyzuje w jakiej ilości poszczególne typy. W umowie jest natomiast określone, że łączna cena netto dostawy w maksymalnym zakresie zamówienia ma być sumą kosztów nabycia ośmiu autobusów klasy maxi i dwóch midi. Zamówienie podstawowe ma być zrealizowane do 30 grudnia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Toruń
  • Solbus – 13.06.2016

    Solbus ! Idealny przetarg, zwłaszcza ze ma10,5 metrowe Solcity:)

  • bun – 13.06.2016

    Jak będą zamawiać w takich ilościach, to ostatni jelcz zjedzie z trasy w 2022 r. i to jeśli będą korzystać z opcji. Bez opcji to 2026 :)

  • Stolica – 17.06.2016

    Szkoda, że czas dostawy jest tylko jakieś 3,5 miesiąca od wyłonienia zwycięzcy. Znowu jakaś zabawa w ustawianie wyników?!?! Większość dostawców potrzebuje min. 5,5 miesiąca, a nawet 6,5 miesiąca na realizacje zamówienia. Cóż za wyrafinowane kryteria techniki: stal "niby" nierdzewna z grupy 10088 i KTL wrzucony do jednego kotła, brawo, brawo!!! A czy preferowanie marek silnika już użytkowanych, to nie jest ograniczanie konkurencji???

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....