TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Piła z kolejnymi Solarisami. Jeszcze czas diesla
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.06.2020 15:00:06
fot. UM PIła

Myślę, że będziemy mieli nie tylko nowoczesną flotę autobusów, ale także taką, dzięki której, w racjonalny sposób będziemy mogli wykorzystywać w komunikacji miejskiej nowoczesne technologie – mówił prezydent Piotr Głowski, komentując dostarczenie dla pilskiego MZK 6 nowoczesnych autobusów Solaris Urbino 12 z silnikiem diesla.

Za sześć autobusów z silnikami diesla Solaris zainkasuje 6 856 020,00 PLN brutto. To z kolei daje cenę Urbino 12 w wersji pilskiej i z kompletem downsizingowym w wysokości 929 000 PLN netto. Dodatkowo każdy autobus będzie miał gwarancję całopojazdową na 42 miesiące.

"Autobusy trafiły do Piły w ramach realizacji projektu "Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile" i spełniają normę redukcji spalin EURO 6" – poinformowała Jolanta Sobieszczyk, dyrektor Wydziału Rozwoju i Funduszy Europejskich.

Autobusy zostały już zarejestrowane i dopuszczone do ruchu. Obecnie są doposażane w biletomaty, monitoring i kasowniki biletów. Kiedy ten proces się zakończy, wyjadą na ulice Piły.

"Myślę, że będzie to pod koniec przyszłego tygodnia" – zadeklarował prezes pilskiego MZK Tadeusz Majewski, który jednocześnie podkreślił – "Cieszymy się z tego bardzo, bo autobusy są w pełni klimatyzowane, co w rozpoczynającym się sezonie letnim, zapewni pasażerom komfort podróżowania."

Jak tłumaczył prezydent Piotr Głowski, takie autobusy zakupiono dlatego, że w chwili składania dokumentacji, nie było rozsądnej alternatywy, która na najdłuższych trasach, pozwoliłaby zastąpić pojazdy napędzane niskoemisyjnymi silnikami diesla.

"Ta alternatywa pojawiła się niedawno i są nią autobusy napędzane wodorem" – podkreślił prezydent Głowski i zapowiedział konsekwentną wymianę taboru Miejskiego Zakładu Komunikacji.

"W najbliższym czasie w mieście pojawią się hybrydy, a jeszcze w tym roku rozpoczniemy postępowanie na zakup autobusów elektrycznych" – poinformował prezydent Piły.

"Siedem autobusów hybrydowych Solarisa, to perspektywa 2-3 miesięcy" – precyzowała J. Sobieszczyk i dodała – "Kolejnym elementem projektu jest powstające przy ulicach 1 Maja i Śródmiejskiej "małe centrum przesiadkowe". Wiata ze stojakami na rowery już stoi."

Piła czeka na dostarczenie inteligentnych wiat przystankowych z podgrzewanymi siedzeniami zasilanymi fotowoltaiką.

Przypomnijmy, że projekt "Rozwój miejskiego zbiorowego transportu niskoemisyjnego wraz z systemem zarządzania komunikacją miejską w Pile", został dofinansowany środkami Unii Europejskiej przekazanymi przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Jego całkowita wartość to blisko 23 500 000 PLN, z czego prawie 16 300 000 PLN (85% kosztów kwalifikowalnych), stanowi dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

"Jako samorząd wojewódzki staramy się wspierać wszelkie takie inicjatywy. I liczę na to, że pierwszy autobus wodorowy pojawi się w pilskim MZK" – zadeklarował członek zarządu województwa wielkopolskiego Jacek Bogusławski.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Piła
Piła
UM
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....