Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Piła testuje elektryczny autobus. Od Solarisa

infobus
14.06.2018 07:52
0 Komentarzy

Od 13 czerwca do 22 czerwca na pilskich ulicach przechodzi testautobus elektryczny Solaris Urbino 12 electric. Pojazd nie posiada systemubiletu elektronicznego, ani automatu do sprzedaży biletów, dlatego przejazd nimjest bezpłatny.

Pilskie testy to efekt planów Miejskiego Zakład Komunikacji wPile, który chce kupić elektryczne autobusy. Jednym z pierwszych kursówpojechał Piotr Głowski prezydent Piły wraz Tadeuszem Majewskim prezesem MZK,którzy zdradzili plany na dalszą wymianę autobusowej floty.

– „To jest przyszłość komunikacji miejskiej, nie tylko wPile – przekonywał prezes Miejskiego Zakładu Komunikacji w Pile, Tadeusz Majewski. – 22lutego 2018 roku w życie weszła ustawa o elektromobilności i paliwachalternatywnych, która ma stworzyć warunki do upowszechnienia transportuelektrycznego w Polsce. W perspektywie najbliższych dziesięciu lat na ulicepolskich miast ma wyjechać 3,5 tysiąca nowych autobusów na paliwa alternatywne.Ustawa ta nakłada na miasta powyżej 50 tysięcy mieszkańców obowiązek posiadaniado 2028 roku 30% pojazdów niskoemisyjnych, czyli głównie elektrycznych lubwodorowych” – dodał Tadeusz Majewski.

Dlatego pilski MZK już przymierza się do zakupów autobusówelektrycznych. Obecnie koszt jednego autobusu elektrycznego to około dwóchmilionów złotych.

-„Przygotowujemy wniosek o dofinansowanie zakupu kilkuautobusów elektrycznych. Ten wniosek będzie gotowy jeszcze w tym roku. Pierwszyzakup takiego autobusu dla Piły to perspektywa półtora roku – dwóch lat -dodaje” – mówiłprezydent Piły, Piotr Głowski.

Testowy e-jamnik

Testowany obecnie w Pile pojazd to autobus bateryjny Solarisz napędem Medcom. Wyposażony jest w dwa silniki trakcyjne asynchroniczneumieszczone w piastach ZF tylnych kół o mocy 2 x 60 kW. W momencie startupojazdu osiągają moc do 220 kW. W testowym elektrobusie zastosowano w nim żelazowe baterie amerykańskiejfirmy A 123 Li-Jon mają pojemność 240kWh.

Waga pojazdu to 13 000 kg, pojemność pasażerska – 70 osób.Pojazd jest ładowany za pomocą systemu plug-in poprzez ładowarkę zamontowaną na dachuautobusu o mocy 38 kWh. Czas ładowania w tej konkretnej konfiguracji to 6godzin. Pojazd posiada system odzysku energii z hamowania, gdzie doładowywanesą baterie trakcyjne.

Autobus jest wyposażony w klimatyzację z napędemelektrycznym – Konvekta U 500, a drzwi otwierane elektrycznie dostarczyła firma Ventura.

Komentarze