TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Oświęcim z jedną ofertą. Od Solarisa
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.09.2017 17:52:26 11 komentarzy
MZK Oświęcim z jedną ofertą. Od Solarisa

31 sierpnia miało miejsce otwarcie ofert w przetargu MZK w Oświęcimiu. Pulę aż 19 autobusów zgarnie najprawdopodobniej Solaris, który jako jedyny złożył ofertę i nieznacznie przekroczył budżet MZK.

Przypomnijmy, że to unijne zamówienie opiewało na łącznie 20 autobusów i podzielone zostało na 4 części:

  • zakup jednego autobusu klasy MINI o długości ok. 7,5 m i tutaj nikt nie złożył ważnej oferty, także MZK najprawdopodobniej ponowi to zamówienie. Na jego pozyskanie spółka ma zarezerwowane 450 000 PLN netto / 553 500 PLN brutto;

  • zakup cztery autobusów klasy MIDI o długości ok. 9 m. Tutaj Solaris zaproponował tutaj autobusy typy Urbino 8,9LE w cenie 4 083 600 PLN brutto / 3 320 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę U8,9LE na poziomie 830 000 PLN netto. Na ich zakup MZK przeznaczyło 4 083 600 PLN brutto / 3 320 000 PLN netto, czyli dokładnie tyle samo ile zaproponował wielkopolski producent. Pojazdy mają zostać przekazane MZK w ciągu 238 dni od podpisania kontraktu.

  • zakup ośmiu autobusów klasy MIDI o długości ok. 10 m. Tutaj Solaris zaproponował autobusy Nowe Urbino 10,5 w cenie 8 846 163 PLN brutto / 7 192 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę nU10,5 na poziomie 899 000 PLN netto. Budżet MZK wynosił tutaj 8 462 400 / 6 880 000 PLN netto, czyli nieznacznie mniej niż oferta Solarisa, ale to przekroczenia - przy takiej liczbie zamawianych jednostek - nie powinno być wielką przeszkodą. W ich przypadku termin realizacji dostawy to 406 dni od podpisania umowy.

  • zakup siedmiu autobusów hybrydowych klasy MAXI. W tej najdroższej części oferta Solarisa opiewa na kwotę 12 312 300 PLN brutto / 10 010 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę nU12H na poziomie 1 430 000 PLN netto. Z kolei w portfelu MZK na ich zakup znajdowało się 12 484 500 PLN brutto / 10 150 000 PLN netto, czyli w tym strategicznym zadaniu firma mieści się tutaj w kwocie przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zamówienia. Dostawca tych autobusów będzie miał najwięcej czasu na przekazanie ich MZK. Przewoźnik daje mu na to 525 dni od podpisania umowy.

Terminy Solarisa

W II zadaniu Solaris zaproponował dostawę 2 szt. w ciągu 22 tygodni od daty podpisania umowy, a kolejnych 2 szt. w ciągu 34 tygodni.

W III zadaniu Solaris zaproponował dostawę 3 szt. w ciągu 22 tygodni od daty podpisania umowy, a kolejnych 3 szt. w ciągu 34 tygodni. Potem 1 szt. w ciągu 56 tygodni i 1 szt. w ciągu 56 tygodni.

W IV zadaniu Solaris zaproponował dostawę 2 szt. w ciągu 46 tygodni od daty podpisania umowy, a kolejnych 2 szt. w ciągu 58 tygodni. Ostatnie trzy hybrydy miałyby dojechać ciągu 75 tygodni.

Na koniec warto dodać, że wszystkie zaoferowane przez Solarisy pojazdy objętą są 36 miesięczną gwarancją całopojazdową.

W tej sytuacji wszystko wskazuje na to, że niebawem flotę oświęcimskiego przewoźnika wzmocnią kolejne jamniki. Aktualnie tabor MZK to 44, niekoniecznie pierwszej młodości, autobusy. Zakup nowych pojazdów pozwoli więc na odmłodzenie około połowy jego floty. Warto przy tym dodać, że to pierwszy od sześciu lat zakup nowych autobusów. W 2011 roku spółka kupiła również dzięki wsparciu unijnemu dziewięć Solarisów. Były to cztery Urbino 8,9LE i pięć Urbino 10.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
Solaris
MZK Oświęcim
hybryda
  • . – 04.09.2017

    Tylko najpierw Oświęcim musi dostać kasę z RPO, a wyników jeszcze nie ma.

  • Oświęcimianin – 04.09.2017

    Fajnie, że będzie IV generacja Urbino! Ładnie się będą prezentowały w żółtym malowaniu!

  • SUPER – 04.09.2017

    GRATULUJEMY DOBREGO WYBORU!!!!!

  • KOS – 04.09.2017

    Są wyniki z RPO i Oświęcim ma fundusze. Szkoda, że kolejne U8,9, a nie Alpino - to wychodzenie na sam koniec po stopniach jest bardzo niewygodne, zwłaszcza dla starszych osób, które przecież stanowią dużą część pasażerów MZK. Trochę sobie poczekamy na te wozy, skoro takie terminy dostaw. Nie wiadomo, czy będą żółte, była kiedyś mowa o zmianie barw.

  • . – 04.09.2017

    A jakiś link do tych wyników można prosić?

  • KOS – 04.09.2017

    http://www.rpo.malopolska.pl/skorzystaj/nabory/poddzialanie-4-5-2--niskoemisyjny-transport-miejski---spr---rpmp-04-05-02-iz-00-12-097-16#wyniki-292

  • oksi – 05.09.2017

    Szkoda że Autosan nie startował, może by była jakaś odmiana

  • TakaPrawdaoKM – 05.09.2017

    Dlaczego tylko SOLARIS . Bo nik z przedstawicieli hadlowych niechce wojny z Rafałkiem z SOLORISA .

  • a – 05.09.2017

    @oksi: BUAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA@takaprawda: wojna będzie ale z takimi botami jak ty.

  • Raph – 06.09.2017

    Jaka wojna zaraz, przecie nic się nie dzieje

  • Edmunda Srarano – 09.06.2018

    Wielkie święto ze biorą kilka nowych autobusów. te stare graty mają po 25lat Najwyrzsza porą wymienić.W wielu okolicznych miastach już dawno to zrobili.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....