TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Oświęcim kupuje 20 autobusów. MINI, MIDI i hybrydy MAXI
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.07.2017 11:51:18 7 komentarzy
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu ogłosił przetarg na zakup 20 nowych autobusów. Zamówienie podzielono na cztery części. Na zakupy przewoźnik zamierza przeznaczyć niespełna 21 mln PLN netto. Pozyskanie nowych autobusów jest możliwe dzięki unijnemu wsparciu z małopolskiego RPO.

W pierwszym zadaniu MZK chce wyłonić dostawcę jednego autobusu klasy MINI o długości ok. 7,5 m. Ma on trafić do Oświęcimia w ciągu 406 dni od podpisania umowy. Na jego pozyskanie spółka ma zarezerwowane 450 000 PLN netto.

Z kolei w części drugiej przewoźnik chce kupić cztery autobusy klasy midi o długości ok. 9 m. Mają zostać one przekazane MZK w ciągu 238 dni od podpisania kontraktu. Na ich zakup przeznaczono 3 320 000 PLN netto co oznacza, że miejska spółka jest gotowa zapłacić za jeden maksymalnie 830 000 PLN netto.

Trzecie zadanie to wybór dostawcy ośmiu autobusów klasy MIDI o długości ok. 10 m. W ich przypadku termin realizacji dostawy to 406 dni od podpisania umowy. Ich wartość MZK szacuje na 6 880 000 PLN netto. W efekcie wedle szacunków przewoźnika jeden pojazd powinien kosztować maksymalnie 860 000 PLN netto. Termin realizacji przewidziany w tej części to 406 dni od podpisania umowy.

I pora na ostatnią, można powiedzieć, że koronną część oświęcimskiego zamówienia. W niej przewoźnik chce wybrać firmę, która dostarczy siedem autobusów hybrydowych klasy MAXI. W portfelu spółki na ich zakup znajduje się 10 150 000 PLN netto. Daje to wycenę jednostkową na poziomie 1 450 000 mln PLN netto. Dostawca tych autobusów będzie miał najwięcej czasu na przekazanie ich MZK. Przewoźnik daje mu na to 525 dni od podpisania umowy.

Pora na warunki formalne postępowania. Oferty należy zabezpieczyć wadium. W każdym z zadań opiewa ono na inną kwotę. Prezentuje to się następująco:

  • część I – 10 000 PLN
  • część II – 80 000 PLN
  • część III – 170 000 PLN
  • część IV – 250 000 PLN

Wymogi w kwestii zdolności finansowej oferentów rozbito na trzy elementy. MZK stawia swoim potencjalnym kontrahentom odpowiednie minimum w zakresie średnioroczne przychodu netto ze sprzedaży, posiadanych środków lub linii kredytowej oraz polisy ubezpieczeniowej od prowadzonej działalności. Prezentuje to się odpowiednio:

  • część I – 450 000 PLN, 250 000 PLN, 250 000 PLN
  • część II – 3 300 000 PLN, 1 650 000 PLN, 1 650 000 PLN
  • część III – 6 800 000 PLN, 2 500 000 PLN, 3 400 000 PLN
  • część IV – 10 000 000 PLN, 4 500 000 PLN, 5 000 000 PLN

I pora na warunek doświadczenia. W każdym z zadań oferenci muszą udowodnić dostawy określonej minimalnej ilości autobusów. W poszczególnych częściach prezentuje się to w następujący sposób:

  • część I – 1 autobus klasy MINI o długości do 7,5 m
  • część II – 2 autobusy klasy MIDI o długości od 8,5 do 9,0 m
  • część III – 4 autobusy klasy MIDI o długości od 9,5 do 10,8 m
  • część IV – 3 autobusy hybrydowe klasy MAXI o długości od 11,8 do 12,2 m

Wstępny termin składania ofert MZK wyznaczyło na 31 sierpnia. Otrzymane propozycje zostaną ocenione przy pomocy trzech kryteriów. Najwięcej bo do 60% można wywalczyć dzięki cenie. 30% przeznaczono na ocenę techniczną. Pozostałe 10% to ocena warunków gwarancji i serwisu. Na wybór dostawców przewoźnik daje sobie 60 dni.

Tabor oświęcimskiego MZK to składa się obecnie z 44, niekoniecznie pierwszej młodości autobusów. Zakup nowych pojazdów pozwoli więc na odmłodzenie około połowy jego floty. Warto przy tym dodać, że to pierwszy od sześciu lat zakup nowych autobusów. W 2011 roku spółka kupiła również dzięki wsparciu unijnemu dziewięć Solarisów. Były to cztery Urbino 8,9LE i pięć Urbino 10.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Oświęcim
przetarg
tabor
hybryda
  • Oświęcimianin – 26.07.2017

    Ciekaw jestem bardzo co to za autobus będzie to mini? Czyżby Karsan??

  • / – 26.07.2017

    A są już w ogóle wyniki małopolskiego RPO żeby być pewnym, że w ogóle coś z tych przetargów będzie? Chyba nie.

  • Janusz – 26.07.2017

    W swiz pisało iz autobusy mają mieć " 100% światła Led na zewnątrz jak i w środku " Dodatkowo mają być wyposażone w Biletomaty i dwa wyświetlacze w środku .

  • PKM – 27.07.2017

    Karsan to raczej nie będzie, gdyż pani prezes stwierdziła, że ten wóz na testach "się nie sprawdził. Poza tym ma mieć 2 pary drzwi. A termin ogłoszenia wyników z RPO został znowu przesunięty na 31 lipca.

  • Sanoczanin – 30.07.2017

    Autosan produkuje dobre i tanie autobusy,świetne do małych miast

  • ?! – 30.07.2017

    @sanoczanin: skończyłeś już?

  • Oświęcimianin – 11.08.2017

    To ja dwoje drzwi to chyba tylko Kapena zostaje?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....