TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Ostrołęka ogłasza przetarg na dwa elektrobusy!
INFOBUS - Opublikowano: 01.07.2014 19:23:29 5 komentarzy
MZK Ostrołęka ogłasza przetarg na dwa elektrobusy!
Dwa autobusy klasy MIDI o napędzie elektrycznym chce zakupić Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce. To pierwszy w Polsce przetarg na tego typu pojazdy. Szacunkowa wartość kontraktu to prawie 3,5 mln PLN netto. Zakup tak drogich pojazdów będzie możliwy dzięki dotacji unijnej, którą miejski przewoźnik otrzymał w ramach projektu „Wzrost jakości usług transportu publicznego, świadczonych przez MZK Sp. z o.o. w Ostrołęce poprzez kompleksowe działania inwestycyjne”, który znalazł się na I miejscu listy rankingowej konkursu z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013, Priorytet V, Działanie 5.1. Transport miejski. Planowo autobusy powinny pojawić się na ulicach Ostrołęki w drugiej połowie 2015 roku –najpóźniej do 30.04.2015. W zakresie parametrów technicznych MZK preferuje następujące konstrukcje:- długość –8-9 m;- szerokość –2,4-2,55 m;- wysokość –3,4 m z urządzeniem klimatyzacyjnym miejsca kierowcy i bateriami;- pojemność –nie mniej niż 60 miejsc;- liczba miejsc siedzących –minimum 22 miejsc;- układ drzwi 1-2-0;- silnik elektryczny –asynchroniczny, usytuowany z tyłu pojazdu, napędzający koła tylne, o mocy ok. 155 kW, chłodzony cieczą lub powietrzem;- rekuperacja energii –pojazd ma być wyposażony w odzyskiwanie energii w trakcie hamowania pojazdu, uruchomianie dźwignią pod kierownicą lub pedałem hamulca;- akumulatory –o pojemności nie mniej niż 150 kWh. Zalecane ich umiejscowienie na dachu lub z tyłu pojazdu, równomiernie na całej długości pojazdu;- żywotność baterii –minimalna ilość cykli ładowania nie mniej niż 4000, bez spadku pojemności baterii;- ładowanie baterii –typu Plug-In z standardowej sieci elektrycznej 3x400V o natężeniu 32-63 A. Gniazdo ładowania baterii dostępne po otwarciu klapy;- pozostałe wymagania to: elektryczny kompresor i elektryczne wspomaganie układu kierowniczego.Dodatkowo MZK Ostrołęka przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się następującymi kryteriami:- Cena oferty - 80 %- Parametry techniczno-eksploatacyjne- 16 %- Zużycie energii elektrycznej - 4%Poza najniższą ceną, oferenci będą mogli zyskać dodatkowe punkty oferując:- zawijaną wykładzinę podłogową, zapewniającą dłuższy czas utrzymania szczelności poszycia (max 20 pkt);- pojemność baterii powyżej 170 kWh –jak największa pojemność baterii ma na celu uzyskania jak największego zasięgu bez konieczności doładowywania pojazdu (max 20 pkt);- ładowarkę wewnętrzną - bez konieczności korzystania z urządzeń pośrednich (max 10 pkt);- pojazd przystosowany do podłączenia prądu o natężeniu powyżej 64 A (max 10 pkt);- umiejscowienie baterii na dachu. MZK premiuje to rozwiązanie, gdyż baterie w zamkniętych boksach na dachu pojazdu nie ograniczają przestrzeni i komfortu jazdy pasażerom (max 10 pkt);- niezależne przednie zawieszenie –MZK premiuje to rozwiązania techniczne jako bardziej komfortowe i nowocześniejsze (max 10 pkt);- liczbę cykli ładowania powyżej 4000 - premiowany jest system gwarantujący jak największą ilość ładowania bez spadku pojemności baterii (max 10 pkt);- dzieloną szybę przednią, co ma obniżyć koszt jej ewentualnej wymiany(max 10 pkt)Z kolei oferta z najniższą wartością zadeklarowaną zużycia energii elektrycznej otrzyma maksymalną liczbę punktów za to kryterium („aż”4 punkty). O tym kto najlepiej wypadnie w tym przetargu przekonamy się 12 sierpnia br., kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Analizując zapisy SIWZ wynika, że nie będzie tutaj raczej tłoku wśród potencjalnych dostawców. Na tym etapie wymagania MZK spełnia tylko jeden elektrobus oferowany na polskim rynku. To AMZ CitySmile 8,5E, który niedawno miał swoją premierę w Łodzi. Solaris w modelu Urbino 8,9LE electric, jak i SOR w EBN 8 mają za małe koła w stosunku do tego co jest wymagane w SIWZ, a Rampinijest generalnie zbyt krótki. Możliwe jednak, że w ramach dalszych zapytań do zamawiającego te konstrukcje zostaną dopuszczone do przetargu i wówczas będziemy mieli pierwszy pojedynek elektrobusów w klasie MIDI.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Ostrołęka
elektrobus
  • kran – 01.07.2014

    Solaris z pewnością już się postara aby zamontować odbiorcy odpowiednie koła. Jak będą chcieli to zbudują nawet autobus na kołach od kombajnu... Moim zdaniem; duże koła u AMZ świadczą o ich zapóźnieniu technologicznym - teraz właśnie małe koła sa na czasie... a taki zapis w SIWZie świadczy o faworyzowaniu producenta.

  • adaś – 03.07.2014

    Znowu zapomnieli że Otokar ma dokładnie taki autobus elektryczny. :)

  • Pan plastyk ze szkoły nr. 3 – 07.07.2014

    Szelki są i jest groteskowy uśmiech. A gdzie MAJTKI ????? Czy to autobus dla dzieci w przedszkolu ??

  • @ plastyk – 07.07.2014

    AMZ może i ma uśmiech ale czy on dla dzieci w przedszkolu , raczej nie. No ale czego spodziewać się po inteligencji plastyka ze szkoły.

  • AutoRama – 07.07.2014

    Ze Szkoły Nr. 3. ! Napisz pełnym zdaniem, bo to ważne ! Ale...Niestety GROTESKOWY to ten bus jest, i nic tego już nie zmieni. Poniosło kiedyś kogoś daleko, daleko w las.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....