TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Malbork przerywa przetarg na elektrobusy. Przez CUPT!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.12.2019 16:00:29
fot. Robert Chojnicki, phototrans.pl

Miejski Zakład Komunikacji w Malborku przerwał przetarg na dostawę sześciu elektrobusów klasy MAXI oraz ładowarek do nich. I wbrew pozorom nie jest to zła wiadomość. A stoi za nią jedno bardzo ważne wydarzenie sprzed dwóch tygodni.

Przetargowe ABC
Przypomnijmy, że przetarg został ogłoszony na początku października. Był on podzielony na dwie części. W pierwszej malborskie MZK chciało wybrać dostawcę pięciu elektrobusów klasy MAXI. Miały one być konstrukcjami całkowicie niskopodłogowymi z nadwoziami o długości 11,5 – 12,2 m, szerokości 2,4 – 2,55 m i wysokości do 3,35 m. Każdy miał umożliwiać podróż przynajmniej 70 pasażerom. Nie mniej niż 26 osób miało mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2, każde o prześwicie min. 1200 mm. 

W drugim zadaniu miał być wybrany producent ładowarek. Chodziło o jedną szybką o mocy min. 190 kW. Ta miał staną na pętli autobusowej Wielbark Cmentarz. Z kolei w zajezdni MZK planowano trzy podwójne urządzenia typu plug-in, każde o mocy min. 90 kW. Termin realizacji w obu częściach wynosił zasadniczo 12 miesięcy od podpisania umów, ale nie później niż do końca listopada 2020 r.

Przetarg przerwany, bo... jest kasa
Wczoraj, 4 grudnia MZK zdecydowało się unieważnić przetarg. Jako powód wskazano okoliczności, których nie dało się przewidzieć w chwili ogłaszania postępowania. Przewoźnikowi przyznano dofinansowanie z POIŚ. Pisaliśmy o tym tutaj.

Dzięki decyzji Centrum Unijnych Projektów Transportowych MZK otrzymało 13 812 746,58 zł dofinansowania unijnego, co stanowi 85% wszystkich kwalifikowanych wydatków. Z wkładem własnym da to projekt łącznej wartości 19 670 776,82 zł. A to oznacza, że elektrobusów może być nieco więcej. Bowiem dzięki takiemu obrotowi spraw malborski przewoźnik może kupić nie pięć, a sześć "elektryków".

Początkowo zakup miał być sfinansowany z programu GEPARD 2. Malbork, jako jeden z trzech, znalazł się w finale konkursu ogłoszonego przez NFOŚiGW. Formalności ciągnęły się, więc miejski przewoźnik, nie czekając na ich zakończenie, postanowił ogłosić przetarg na kupno elektrycznej piątki, zastrzegając w nim, że jeśli umowy na spory zastrzyk pieniędzy nie podpisze, to zostanie on unieważniony. Można więc powiedzieć, że MZK upiekło dwie pieczenie na jednym ogniu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Malbor
CUPT
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....