TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Kutno z ofertą od Solarisa. 2 x Nowy Urbino 10,5 za gotówkę?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 11.06.2019 17:00:18
fot. Mirek Nader, poznanskie-autobusy.pl

Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie otrzymał jedną ofertę w przetargu na zakup dwóch nowych autobusów klasy MIDI. Jako jedyny wystartował Solaris. Jego oferta minimalnie przewyższa szacunki przewoźnika.

Kombinowany zakup
Docelowo MZK Kutno chce pod koniec roku wzbogacić się o pięć nowych autobusów klasy MIDI z silnikami diesla. Mowa bowiem o dwóch przetargach, które ogłoszono w pierwszej połowie maja. Wskutek przeprowadzenia pierwszego MZK chce za gotówkę kupić dwa autobusy. Mają one trafić do Kutna najpóźniej do 23 grudnia.

W drugim chodzi o trzy pojazdy, również klasy MIDI tyle, że w formie siedmioletniego leasingu operacyjnego wraz z wykupem autobusów po jego upływie za 1% wartości brutto. Te zasilą szybciej flotę przewoźnika. Mają mu bowiem zostać przekazane najpóźniej do 20 grudnia.

Wszystkie autobusy będą objęte identycznymi minimalnymi okresami gwarancji. W przypadku całopojazdowej potrwa ona przez 24 miesiące lub do osiągnięcia przebiegu 200 000 km przez każdy z autobusów. Rękojmia na trwałość konstrukcji nadwozia oraz poszyć ma być nie krótsza niż 144 miesiące. Z kolei gwarancja na powłoki lakiernicze potrwa co najmniej 60 miesięcy.

Zarówno w przypadku autobusów za gotówkę oraz tych z leasingu wymagania MZK są identyczne. Reprezentanci klasy MIDI mają być pojazdami z całkowicie z niską podłogą. MZK wymaga, by były to konstrukcje z nadwoziami o długości do 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,25 m. Każdy umożliwi podróż min. 77 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2 lub dwa w wariancie 2-2-0, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Szczegółowo wymagania MZK wobec autobusów w obu przetargach opisaliśmy tutaj.

Zaczynamy od zakupu za gotówkę
Dziś, 11 czerwca minął termin składania ofert w przetargu na zakup dwóch "dziesiątek". Na ich zakup MZK przygotowało budżet w wysokości 2 091 000 PLN brutto. To oznacza, że koszt pozyskania jednego autobusu przewoźnik z Kutna przyjął na poziomie 850 000 PLN netto. Nisko, ale pamiętajmy, że autobusy będą dozbrajane w urządzenia SIP mieleckiego R&G Plus, który kupi miasto.

Jedna otwarta dziś oferta minimalnie przewyższa szacunki miejskiego przewoźnika. Przedstawił ją Solaris. Producent z Bolechowa dwa Nowe Urbino 10,5 w wersji bez elektroniki zaproponował w łącznej cenie 2 140 200 PLN brutto. Daje to cenę za autobus w wysokości 870 000 PLN netto.

Co w takiej sytuacji zrobi MZK? Wiele nie brakuje, do tego przewoźnik liczy na mimo wszystko szybką dostawę. Niewykluczone, że spółka poczeka i będzie chciała zobaczyć jakie będą ceny na trójkę z leasingu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Kutno
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....