TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Kutno wybrało. Kolejne Nowe Urbino 10,5
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.07.2019 11:00:51
fot. Marcin Nader, phototrans.pl

Sukcesem zakończył się jeden z dwóch przetargów Miejskiego Zakładu Komunikacji w Kutnie na dostawy nowych autobusów klasy MIDI. Spółka kupi od Solarisa dwa Nowe Urbino 10,5. Dostawa jeszcze w tym roku.

Przypomnijmy, że docelowo MZK Kutno chciało pod koniec roku wzbogacić się o pięć nowych autobusów klasy MIDI z silnikami diesla. Mowa bowiem o dwóch przetargach, które ogłoszono w pierwszej połowie maja. Wskutek przeprowadzenia pierwszego MZK chce za gotówkę kupić dwa autobusy. Mają one trafić do Kutna najpóźniej do 23 grudnia.

W drugim chodziło o trzy pojazdy, również klasy MIDI tyle, że w formie siedmioletniego leasingu operacyjnego wraz z wykupem autobusów po jego upływie za 1% wartości brutto. Zakończył się on jednak niepowodzeniem z powodu braku poprawnych ofert. Szybko jednak ogłoszono nowe postępowanie.

Wszystkie autobusy będą objęte identycznymi minimalnymi okresami gwarancji. W przypadku całopojazdowej potrwa ona przez 24 miesiące lub do osiągnięcia przebiegu 200 000 km przez każdy z autobusów. Rękojmia na trwałość konstrukcji nadwozia oraz poszyć ma być nie krótsza niż 144 miesiące. Z kolei gwarancja na powłoki lakiernicze potrwa co najmniej 60 miesięcy.

Zarówno w przypadku autobusów za gotówkę oraz tych z leasingu wymagania MZK są identyczne. Reprezentanci klasy MIDI mają być pojazdami z całkowicie z niską podłogą. MZK wymaga, by były to konstrukcje z nadwoziami o długości do 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,25 m. Każdy umożliwi podróż min. 77 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Przynajmniej sześć foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2 lub dwa w wariancie 2-2-0, każde o prześwicie min. 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika. Szczegółowo wymagania MZK wobec autobusów w obu przetargach opisaliśmy tutaj.

Finał. Za gotówkę
11 czerwca minął termin składania ofert w przetargu na zakup dwóch "dziesiątek". Na ich zakup MZK przygotowało budżet w wysokości 2 091 000 PLN brutto. To oznacza, że koszt pozyskania jednego autobusu przewoźnik z Kutna przyjął na poziomie 850 000 PLN netto. Nisko, ale pamiętajmy, że autobusy będą dozbrajane w urządzenia SIP mieleckiego R&G Plus, który kupi miasto.

Jedna otwarta wtedy oferta minimalnie przewyższała szacunki miejskiego przewoźnika. Przedstawił ją Solaris. Producent z Bolechowa dwa Nowe Urbino 10,5 w wersji- w zasadzie- bez elektroniki zaproponował w łącznej cenie 2 140 200 PLN brutto. Dało to cenę za autobus w wysokości 870 000 PLN netto.

Pozostawało czekać na ruch MZK. Przewoźnik dołożył brakujące pieniądze i 28 czerwca przystał na propozycję Solarisa. A to oznacza już drugą dostawę autobusów z rodziny Nowego Urbino do Kutna. Pod koniec 2017 r. MZK wzbogaciło się o jednego nU10,5. Poza tym w przyszłym roku Solaris przekaże przewoźnikowi sześć elektrycznych "dwunastek".


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Kutno
Solaris
  • Michał Paweł Łukasz – 01.07.2019

    Ten lisink to wygra autosan, bo tylko on wystartuje ;) ( po terminie) ;P

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....