TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Kutno wybiera Solarisa. Będzie Nowy Urbino 10,5
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.06.2017 15:42:15 18 komentarzy
MZK Kutno wybiera Solarisa. Będzie Nowy Urbino 10,5

Miejski Zakład Komunikacji w Kutnie za 0,85 mln zł netto chciał kupić jeden nowy autobus klasy MIDI. Dzisiaj spółka rozstrzygnęła przetarg. Spośród dwóch ofert wybór padł na tą, która prezentowała najlepszy bilans ceny i oceny technicznej. Przedstawił ją Solaris.

Przypomnijmy pokrótce wymagania, jakie ma spełnić nowy nabytek MZK. Musi być w pełni niskopodłogowy. Ma mieć nadwozie o długości maksymalnie 10,5 m, szerokość minimum 2,4 m i wysokość do 3,3 m. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Autobus powinien umożliwić podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Przynajmniej cztery fotele powinny być dostępne z niskiej podłogi.

Pojazd ma być napędzany silnikiem diesla spełniającym normę Euro 6. Jednostka ma mieć pojemność skokową w zakresie 6,5 - 8 l, maksymalny moment obrotowy na poziomie minimum 1000 Nm i mocy nie mniejszej niż 200 kW. Będzie ona zblokowana z automatyczną, przynajmniej czterobiegową skrzynią biegów. Jej przełożenia oraz portalowego mostu napędowego powinny być dobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa.

Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma być realizowana przez przynajmniej cztery okna boczne oraz dwa wentylatory elektryczne. Klimatyzowana będzie jedynie kabina kierowcy. Ta funkcja ma być realizowana za pomocą urządzenia typu Konvekta KL20 KDE lub równoważnego. Nie zabraknie także monitoringu oraz systemu informacji pasażerskiej w podstawowym zakresie. W jego skład wejdą trzy zewnętrzne wyświetlacze diodowe, jeden wewnętrzny czerwony LED oraz głosowe zapowiedzi przystanków. Ponadto autobus powinien być wyposażony w WiFi, kasę fiskalną oraz pakiet urządzeń do obsługi biletu elektronicznego.


Na oferty MZK czekało to 16 czerwca. Na zakup spółka chciała przeznaczyć 850 000 zł netto. Przewoźnik otrzymał dwie propozycje. Tańszą przedstawił Autosan, który chciał dostarczyć do Kutna jeden egzemplarz modelu SanCity 10LF za 729 880 zł netto. Droższą była oferta Solarisa. Producent z Bolechowa jeden egzemplarz Nowego Urbino 10,5 wycenił na 845 000 zł netto.

Przewoźnik nie potrzebował zbyt wiele czasu na wybór najlepszej oferty. Przy pomocy dwóch kryteriów, którymi była cena (60% wagi) i warunki techniczne (40%) jako zwycięzcę wskazano Solarisa. Tracił on co prawda niecałe 9 pkt do Autosana w pierwszym kryterium, ale nadrobił stratę dzięki lepszym warunkom w drugim. Zyskał m.in. dzięki zaoferowaniu pojazdu z zależną przednią osią, lepszemu spalaniu w teście SORT2 i minimum dwóm stacjom serwisowym z mobilnym warsztatem.

W efekcie jeżeli nic się nie zmieni najpóźniej do 22 grudnia w Kutnie pojawi się Nowy Urbino 10,5. Będzie to trzeci pojazd marki Solaris, który wzmocni flotę MZK.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Kutno
Autosan
Solaris
  • fred – 19.06.2017

    Nie AMZ !!

  • :) – 19.06.2017

    Autosan niech oprotestuje

  • :) – 19.06.2017

    Autosan niech oprotestuje

  • Brazer – 19.06.2017

    Na jakiej podstawie mieliby protestować?

  • Mirek – 19.06.2017

    Jak to jakiej? Bo przegrał! Trzeba protestować! Polska partia protestująca protestuje zawsze do końca!

  • TomTom – 19.06.2017

    Autosan przegrał spalaniem. Widać było, że Solarisowi nie zależało na zwycięstwie za wszelką cenę, ale położył bardzo dobrą, choć kosztowną ofertę i wygrał. Spalanie paliwa niższe o ponad 3l/100 km to bardzo dużo i w ciągu roku przyniesie jakieś 15 tys. zł oszczędności.

  • Logistyk – 19.06.2017

    Każdy podmiot publiczny kupujący nowy tabor, z automatu powinien być podejrzany o niegospodarność (wycinanie sprawnego taboru pod miejsce na nowy) i łapownictwo (bo za dużo w Polsce tych inwestcji pod unijną kasę).

  • ŁDZ – 19.06.2017

    AMZ po mariażu z Ursusem i zwolnieniami przez to w Kutnie jest na zawsze skreślony z City Smile.

  • ... – 20.06.2017

    Jest duży problem z City Smile (jeszcze z AMZ) po wypadku (kiedy rozpędzone BMW zjechało na przeciwny pas i uderzyło w przód autobusu). Mimo że uszkodzenie jest niewielkie, ani AMZ (który już nie ma sprzętu do montażu autobusów), ani Ursus nie chcą się podjąć naprawy. Autobus już od kilku miesięcy stoi w zajezdni, czeka na orzeczenie przez ubezpieczyciela szkody całkowitej i zezłomowanie. Trudno się dziwić, że po takich doświadczeniach MZK będzie unikać tych autobusów.

  • ... – 20.06.2017

    Tak to dokładnie wygląda: http://phototrans.eu/14,866595,0,AMZ_CS10LF_086.html

  • Maxiu – 20.06.2017

    a czemu Ursus nie startował ?

  • Maciek_150 – 20.06.2017

    Komuś się chyba cena pokręciła. Za 0.85 miliona, żadnego autobusu się nie kupi, bo jeszcze tak taniego, nikt nie wyprodukował.

  • CNG FAN – 20.06.2017

    A ile to jest 0.85 miliona? Nie czasem 850 tyś ? Coś kolego matematyka w gimnazjum szwankuje

  • Pytanko – 20.06.2017

    Jelcz nr 035 ostatni czerwony i oryginalny w Kutnie to jeszcze żyje???

  • @TomTom – 20.06.2017

    Większe oszczędności przyniosłaby dalsza jazda H- dziewiątkami. Portal lobbystów, a nie specjalistów, hehe.

  • TomTom – 21.06.2017

    Cóż, oszczędność na poziomie 10% kosztów paliwa to rzecz nie do pogardzenia i wcale się nie dziwię, że było to premiowane. Ciekawe, że NU10,5 ma takie osiągi w porównaniu do Sancity 10 (który jest prawie metr krótszy, a zasilany jest tym samym silnikiem).

  • Obserwator – 21.06.2017

    Znacząca różnica masy wraz rekuperacją oraz prawidłowo dobrane podzespoły zadziałały tylko na korzyść Solarisa.

  • Madej – 05.07.2017

    To chyba będzie jeden z pierwszych new urbino 10,5 m w Polsce? Ciekawe jak go pomalują dla miasta róż ? Jakieś extra "różane" wnętrze może będzie ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....