Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

MZK Krotoszyn kupi Iveco Crossway 12LE

infobus
21.08.2015 14:00
0 Komentarzy

Miejski Zakład Komunikacji w Krotoszynie w ekspresowym tempie przeprowadził przetarg na dostawę jednego niskopodłogowego autobusu międzymiastowego klasy maxi. 19 sierpnia spółka zaakceptowała jedyną złożoną ofertę. Przedstawił ją dealer Iveco- ABP Bus & Coach ze Słupska. Firma zaproponowała dostawę jednego egzemplarza modelu Crossway Line 12LE za 688 800 zł. 

O przetargu oraz jego warunkach pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy, że MZK oczekiwało niskopodłogowego pojazdu o długości 11,9 – 12,1 m, wysokości nie większej niż 3,25 m. Jednostka napędowa miała spełniać normę czystości spalin EURO6, mieć pojemność skokową 6,5 – 7,5 l, moc minimum 230 kW oraz być zblokowana z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów. Klimatyzowany pojazd miał umożliwić podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym co najmniej 45 na miejscach siedzących. 

I taki też będzie Iveco Crossway Line w wariancie 12LE, który ABP zaoferowało przewoźnikowi z Krotoszyna. Autobus będzie wyposażony w silnik typu Iveco Tector 7. Pojemność tej jednostki napędowej to 6,7 l. Silnik ma moc 235 kW oraz maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Będzie on współpracował z mechaniczna skrzynią biegów ZF 6S 1110Bo. Tak dobrana kompletacja napędu ma sprostać specyfice ruchu lokalnego, bo do tego będzie przeznaczony najnowszy nabytek MZK oraz zapewniać obniżenie zużycia paliwa. 

Słupski dealer autobusów Iveco deklaruje, także skonfigurowanie wnętrza dokładnie w takim sposób, jaki życzy sobie zamawiający. Będzie to zatem wymagane 45 miejsc siedzących. Jak widać ABP idealnie spełniło wymagania MZK. Autobus już niedługo pojawi się we flocie przewoźnika. Słupska firma ma czas do 30 września na przekazanie go zamawiającemu.

Warto podkreślić, że będzie to także pierwszy egzemplarz w Polsce autobusu z podmiejskiej rodziny autobusów Crossway LE.  Wcześniej, bo w 2014 r. zadebiutowały w naszym kraju przedstawiciele tej serii pojazdów, jednakże w wersji miejskiej. Wtedy łącznie 24 pojazdu modelu Crossway 10.8LE trafiło do Warbusa (10 sztuk), Arriva Bus (9 sztuk) oraz Irexu (5 sztuk). W przypadku Krotoszyna jednak będziemy mieli do czynienia z dosyć interesującym pojazdem, którego specyfikacja jest bardzo rzadko spotykana wśród nowych autobusów w Polsce.

Komentarze