TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZK Bydgoszcz staje do walki o linie
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 21.11.2013 19:16:30 8 komentarzy
MZK Bydgoszcz staje do walki o linie
Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy ogłosiły przetarg na zawarcie umowy ramowej na dostawę 36 szt. autobusów. To oznacza, że miejska spółka chce wystartować w przetargu ZDMiKP Bydgoszcz na 10-letnią obsługę trzech autobusowych linii –nr. 55, 67 i 69. W ramach zamówienia MZK chce kupić 23 szt. pojazdy klasy MEGA w wersji przegubowej o długości 18 m i 13 szt. klasy MAXI w wersji solo 12-metrowej. Zastosowane tutaj kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są następujące:- Cena / Waga 80%;- Materiał lub technologia wykonania konstrukcji nadwozia i poszycia / Waga 14%;- Pojemność silników / Waga 3%- Liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi / Waga 3%Patrząc przez pryzmat ostatnich zakupów taborowych MZK to największe szanse na ten kontrakt ma Solaris, który w ciągu ostatnich dwóch lat dostarczyłbydgoskiemu przewoźnikowi29 szt. autobusów oraz spółka EvoBus Polska, która swój ostatni kontrakt dla MZK zrealizowała w 2011 r. na 16 szt. autobusów Mercedes-Benz Conecto LF (w wersji solo i przegubowej). Zanim jednak zaczniemy typować zwycięzcę warto wspomnieć, że w tym zamówieniu MZK użył formuły Umowy Ramowej. To oznacza, że zakład zamówi określone w przetargu autobusytylko w przypadku, jeżeli sam podpisze umowę na obsługę trzech linii z ZDMiKP. Dlatego też umowa ma zostać zawarta na okres 3 miesięcy, bo tyle może potrwać cała procedura związana z wyborem przewoźnika.Jeżeli wszystko pójdzie po myśli MZK to tuż po podpisaniu umowy z Zarządem zostanie zawarte porozumienie z dostawcą taboru. Wtedy też wejdzie w życie przewidziany termindostawynowych autobusów, czyli połowa sierpnia 2014 r. To powinno wystarczyć, aby zdążyć na planowany start obsługi linii, czyli 1 września 2014 r. Przypomnijmy, że ZDMiKP w swoim przetargu wymaga od wykonawcy dysponowania flotą 21 szt. autobusów przegubowych i 12 szt. autobusów solo plus rezerwa, czyli razem 36 szt.(czyli dokładnie tyle ile chce zamówić MZK Bydgoszcz). Wszystkie muszą być niskopodłogowe, fabrycznie nowe i wyprodukowany po III kwartale roku 2013. Całkowita wielkość bydgoskiego zamówienia to 23 296 461,9 wzkm. Najwcześniej jego zwycięzcę poznamy 11 grudnia br., kiedy ZDMiKPzaplanował otwarcie ofert. Zapowiada się tutaj ostra konkurencja, a najnowsze autobusowe zamówienie MZK Bydgoszcz pokazuje, że również miejska spółka poważnie myśli o walce z prywatnymi przewoźnikami. Dla nich 10-letni kontrakt to prawdziwa gratka, dlatego też z dużym prawdopodobieństwem możemy spodziewać się tutaj ofert ze strony takich firm jak: Arriva Bus Transport, Mobilis, Warbus czy MZK Bydgoszcz. Niewykluczony jest również udział Solbusa na wzór konsorcjum (KDD + BlueLine) zawartego w przetargu na obsługę części linii w Olsztynie. Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że jedna z tras wystawionych w bydgoskim przetargu (nr 69 relacji Osiedle Tatrzańskie –Osiedle Błonie) jest już od 2007 r. obsługiwana przez prywatną firmę –Mobilis, która w tym celu w 2008 r. zakupiła 25 szt. nowych autobusów przegubowych Solaris Urbino 18. Zapowiada się, gorący grudzień w Bydgoszczy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Bydgoszcz
Bydgoszcz
  • na – 21.11.2013

    Gorący fakt nie ma co

  • Mateusz2292 – 21.11.2013

    Mam nadzieje, że wygra MZK. Bez sensu jest wprowadzanie do obsługi linii prywatnych przewoźników. Powodzenia dla MZK. A ty Mobilisie wara z Bydgoszczy. Zajmij się Izabelinem i Warszawą ;/

  • – 22.11.2013

    Jak tak to wara PESY od Warszawy :)

  • bydgoszczak – 24.11.2013

    Wygra KDD z Solbusami tak jak w Olsztynie

  • Kiero – 25.11.2013

    Wygra MZK

  • Kiero – 25.11.2013

    Wygra MZK

  • Tomasz_BRTDZ – 05.12.2013

    Ja chciałbym widzieć na mojej linii 67 Solarisa Urbino lub Mercedesa Citaro w barwach MZK. Firmy KDD nie znam, znam natomiast te ich Solbusy, które są delikatnie mówiąc "średnie". Weźmy lepiej sprawdzoną firmę ze sprawdzonymi, cenionymi na zagranicznych rynkach autobusami.

  • Bydziak – 19.12.2013

    Prezo Bydgoszczy szuka oszczednosci. Tylko ze jak wygra jakas firma nie z Bydgoszczy wszystkie podatki pojda do innego miasta, nie mowiac o tym ze kierowcy beda zatrudniani na czarno lub umowy smieciowe i zamiast oszczednosci miasto straci okolo 6 mln zlotych rocznie, ktore MZK Bydgoszcz zostawia w miescie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....