TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZA Warszawa zmienia SIP w Solbusach Sm18
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.01.2019 17:00:04
fot. Paweł_K, phototrans.pl

SIP firmy Novamedia zniknie z kolejny warszawskich autobusów. Miejskie Zakłady Autobusowe podpisały 2 stycznia umowę z mieleckim R&G Plus na wymianę urządzeń w 47 Solbusach Sm18. Wartość kontraktu to nieco ponad 5,3 mln PLN netto.

Dobra passa Novamedii jakiś czas temu się skończyła. Do tej pory największymi autobusowymi odbiorcami kaliskiej firmy było warszawskie MZA oraz krakowskie MPK. Ten pierwszy z przewoźników miał całkiem pokaźną liczbę autobusów z SIP-em Novamedii. Kaliski system znalazł się bowiem w aż 397 pojazdach, które od 2011 roku kupił lub wynajął stołeczny przewoźnik. Od początku sprawiał on problemy w użytkowaniu, co skutkowało m.in. sporą liczbą reklamacji, które czasami skutkowały wymianą wadliwych urządzeń przez Novamedię na nowe.

Cierpliwość MZA jednak uległa wyczerpaniu. W niektórych autobusach (m.in. Solbusach Sm10, jednym Sm 18 LNG czy Solarisie Urbino 18 z 2015 r.) przewoźnik dokonał wymiany urządzeń na systemy innych producentów tj. R&G Plus czy Macro-System. Dostawcy autobusów również wyczuli zmianę nastroju największego miejskiego przewoźnika w Polsce. Stąd elektryczne Ursusy, Nowe Urbino 12 electric czy 80 Mercedesów Conecto były już wyposażone głównie w SIP mieleckiej firmy.

Pod koniec sierpnia ubiegłego roku MZA zdecydowało się ogłosić przetarg na dostawę urządzeń, które miały zostać zamontowane w 47 spalinowych Solbusach Sm18 z 2015 r. Komplet do jednego autobusu miał obejmować:

  • autokomputer z dotykowym interfejsem
  • 5 zewnętrznych tablic diodowych o wysokiej rozdzielczości świecących na biało
  • elektroniczną "brygadówkę"
  • 3 wennętrzne monitory LCD min. 22"
  • 2 wewnętrzne tablice LCD min. 38" (tzw. "e-korale")
  • bramki do zliczania pasażerów
  • GPS oraz głosowe zapowiedzi przystanków
Wymiana urządzeń ma zostać wykonana w ciągu czterech miesięcy od podpisania umowy. Dodatkowo musiały być one objęte pięcioletnią gwarancją, choć MZA premiowało wydłużenie jej do 7 lat.

Na początku października poznaliśmy oferentów. Tańszą ofertę przedstawiła niezrażona dotychczasowymi niepowodzeniami Novamedia. Firma stołeczne zlecenie chciała zrealizować za 4 809 300,30 PLN brutto, co dawało cenę 83 191,49 PLN netto za jeden komplet. Droższa była firma R&G Plus, która zaoferowała wymianę za 5 434 140 PLN brutto, a więc w cenie 94 000 PLN netto za pakiet urządzeń do jednego autobusu. Dodatkowo zaoferowała ona siedmioletnią gwarancję na urządzenia.

19 grudnia MZA rozstrzygnęło przetarg. Wybór padł na R&G, które jako jedyne przedstawiło poprawnie przygotowaną ofertę. Propozycja Novamedii została odrzucona z powodu braku wadium lub wniesienia go w nieprawidłowej formie.

Ostatecznie 2 stycznia MZA podpisało umowę z mieleckim producentem. Będzie on miał czas do pierwszych dni kwietnia na wykonania prac, do których się zobowiązał. A zatem czekamy na efekt.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZA Warszawa
SIP
R&G Plus
Novamedia
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....