TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZA Warszawa z kolejnym Solarisem Urbino 18 electric
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.03.2020 17:00:57
fot. MZA Warszawa, facebook.com

Miejskim Zakładom Autobusowym w Warszawie Solaris przekazał kolejnego bateryjnego Urbino 18 electric. Pojazd zostanie przypisany na stan zajezdni R3 Ostrobramska. Kolejne dwa mają trafić na R4 Stalowa.

Łącznie w tym roku do stołecznego MZA trafi 130 przegubowych elektrobusów z fabryki w Bolechowie. Solaris otrzyma za nie 399 590 100 PLN brutto. Jeden Nowy Urbino 18 electric w wersji warszawskiej i stołecznym pakietem gwarancyjnym to koszt 2 499 000 PLN netto. I takiej ceny już zapewne nikomu nie uda się uzyskać. Co ciekawe, Solaris chce dostarczyć wszystkie pojazdy wcześniej niż to wynika z umowy (czyli do 27 listopada 2020 r.), ale to jeszcze musi być szczegółowo omówione przez obie strony.

Warszawski standard
Każdy z 130 przegubowych bateryjnych Solarisów MZA Warszawa umożliwia podróż maksymalnie 133 pasażerom. 39 osób ma zagwarantowane podróżowanie na fotelach typu Ster 8MU Ultra Light. 13 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Na pokład autobusu można się dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2 z drzwi firmy Ventura. Co ciekawe drugie są odskokowo-przesuwne. Pozostałe otwierają się do środka. Do tego mamy pełną kabinę kierowcy.

130 przegubowych elektrycznych Urbino dla MZA jest wyposażonych w baterie typu Solaris High Power o pojemności 150 kWh (5 x 30 kWh - dwie paczki w wieży, 3 packi na dachu - jedn w wagonie, a dwa nad przednią osią) ), które są przystosowane do szybkiego ładowania pantografem oraz wolnego poprzez złącze plug-in. Ich pojemność umożliwia pokonanie na jednym ładowaniu w zależności od warunków pogodowych i drogowych dystansu ok. 200 - 250 km. Dzięki doładowywaniu pantografem na postojach między kursami uzyskujemy gotowość operacyjną elektrobusu praktycznie przez całą dobę, co skutecznie pozwala obsłużyć nim typową całodzienną brygadę.

Pojazd wyposażono w oś napędową ZF AV130-400 ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi. W zarządzeniu energią wykorzystano sterowanie firmy Medcom. Dodatkowo w pojazdach dla MZA zastosowano przetwornicę napięcia silnika trakcyjnego, wykonaną w technologii SiC, co dodatkowo wpłynie na obniżenie zużycia energii. Hybrydowe ogrzewanie Na warszawskie baterie Solaris udzielił zgodnie z wymaganiami zamawiającego siedmioletniej gwarancji. Energia elektryczna będzie w nich uzupełniana poprzez ładowarki zajezdniowe typu plug-in oraz za pomocą pantografów.

Autobus Urbino 18 Electric dla MZA jest wyposażony w jedno gniazdo do ładowania plug-in nad przednią osią oraz pantograf, który jest zamontowany na dachu pojazdu, ale nie na za ostatnimi drzwiami, jak w aktualnie eksploatowanym przegubowcu, ale nad przednią osią.

Coś dla pasażerów
Naturalną wentylację zapewnia 10 przesuwnych okien oraz umieszczone nad sufitem wentylatory nadmuchowe. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana przy pomocy dwóch urządzeń produkcji firmy Konvekta. Ogrzewanie w Warszawie ma być hybrydowe – czyli podstawowe - elektryczne i dodatkowe - spalinowe, które będzie włączane tylko w czasie najniższych temperatur, czyli w trakcie kilkunastu dni w trakcie roku. Dodatkowe udogodnienia to monitoring oraz gniazdka USB w przestrzeni pasażerskiej. Elektrobusy zostaną wyposażone też w automat biletowy.

System informacji pasażerskiej oparto na rozwiązaniach warszawskiej firmy Macro-System. Składa się on z pięciu zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. Święcą one na biało, co z resztą jest tożsame z aktualnymi wymogami stołecznego ZTM. Ponadto pasażer ma także do dyspozycji siedem wewnętrznych tablic LCD. Dwie są o przekątnej 38" (tzw. "e-korale). Pozostała piątka to monitory o przekątnej 23", które zamontowano pod sufitem. Nie zabrakło oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
elektrobus
MZA Warszawa
Solaris

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....