TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZA Warszawa wybrało dostawcę autobusów szkoleniowych
InfoBus.pl - Opublikowano: 01.08.2016 14:00:15 4 komentarze
fot. Jakub Zajkowski, phototrans.pl

Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie w miniony piątek, 29 lipca dokonały wyboru firmy, która dostarczy dwa autobusy szkoleniowe. To Solaris. Oferta Blue Line została odrzucona ze względów formalnych.

W warunkach przetargu pisaliśmy już tutaj. Przypomnijmy pokrótce wymagania. Pojazd turystyczny lub międzymiastowy ma posiadać nadwozie o długość 10 - 12,3 m oraz szerokość 2,5 - 2,55 m. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 35 pasażerom na miejscach siedzących w przypadku, jeśli będzie krótszy niż 10,5 m. W przeciwnym wypadku minimum to 45 foteli. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki dwóm wejściom. MZA dopuściło trzy warianty konfiguracji drzwi. To 1-1, 2-2 albo 1-2.

Z kolei autobus klasy mega ma być całkowicie niskopodłogowy, mieć długość 17,5 - 18,2 oraz szerokość w analogicznym zakresie jak omawiany uprzednio pojazd. Powinien umożliwiać podróż przynajmniej 130 pasażerom, w tym minimum 42 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być zapewnione przez cztery wejścia w układzie 2-2-2-2. Warto przy okazji dodać, że będzie to drugi tego typu autobus po kupionym w 2012 roku na potrzeby OSK prototypowym egzemplarzu Solbusa Sm18.

19 czerwca MZA otworzyło dwie oferty, które wpłynęły w postępowaniu. Tańszą, która opiewała na ok. 2 736 710,74 zł brutto przedstawiła firma Blue Line z Łańcuta. Był to jej powrót po kilku latach przerwy do sprzedaży autobusów marki Solbus. Autobusy jakie zaproponowano MZA to turystyczny ST11 oraz przegubowy SM18.

Nieco droższą propozycję przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa zaoferował realizację dostawy za 2 809 320 zł brutto. Za tą sumę stołeczny przewoźnik miałby otrzymać po jednym egzemplarzu InterUrbino 12 oraz Urbino 18. Warto przy dodać, że Solaris zaoferował MZA kolejny raz najprawdopodobniej trzecią generację swojego przegubowego modelu. Wskazuje na to podtyp, który jest identyczny jak w dwóch ubiegłorocznych przetargach (więcej np. tutaj). To jednak nie powinno dziwić.

Po trwającej ponad miesiąc analizie ofert stołeczna spółka podjęła decyzję. Autobusy szkoleniowe dostarczy Solaris. Propozycja Blue Line została odrzucona. Powód? Firma z Leżajska popełniła jeden błąd formalny.

Spółka w formularzu ofertowym oświadczyła, że nie będzie korzystać z podwykonawstwa. MZA wychwyciło jednak pewną sprzeczność. Wskazało, że Blue Lina załączyło do oferty zobowiązanie wystawione przez Lider Trading- producenta Solbusów. Z treści dokumentu wynikały dwie rzeczy. Po pierwsze Lider Trading udostępnił Blue Line swoje zasoby. I rzecz druga czyli oświadczenie, że to firma z Warszawy jest producentem autobusów.

MZA domagało się dodatkowych wyjaśnień w kwestii prawdziwości informacji zawartych w formularzu ofertowym. Blue Line odpowiadając podtrzymało wnioski płynące ze zobowiązania Lider Tradingu. Nie uzupełniono przy tym oferty o dodatkowe dokumenty. W konsekwencji stołeczny przewoźnik podjął decyzję o wykluczenia z postępowania oferty leżajskiej firmy z powodu niespełnienia warunków udziału w postępowaniu.

Czy ten kazus nie przypomina trochę krakowskiego przypadku? Podstawa prawna odrzucenia oferty konsorcjum pod przewodnictwem Ursusa była zupełnie inna. Jedna tło stołecznego jak i krakowskiego przypadku wydaje się w kilku elementach bardzo podobne.

Zatem jeśli Blue Line nie odwoła się od rozstrzygnięcia do Krajowej Izby Odwoławczej i wybór Solarisa się utrzyma to jeszcze w tym Ośrodek Szkolenia Kierowców MZA powiększy swoją flotę o dwa kolejne nabytki. Producent z Bolechowa będzie miał na to 210 dni od podpisania umowy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
Blue Line
Lider Trading
Solaris
Solbus
  • I bardzo dobrze – 01.08.2016

    Brawo MZA i Solaris!

  • Marcinek – 01.08.2016

    Szkoda kasy na nowy szkoleniowy autobus, który przecież robi mniejsze przebiegi od autobusu liniowego. MZA powinno po prostu przebudowac jednego ze swoich urbino 18 na wóz szkoleniowy i urbino 12.

  • pablo627 – 02.08.2016

    plus jest taki że nowe są na gwarancji przy morderczej pracy przez szkolonych i bardziej się opłaca przez ten okres naprawiać na koszt producenta

  • MichalK – 02.08.2016

    Jak zwykle Solaris chce się jeszcze nachapać na stolicy wciskając przestarzałą III generację za cenę IV.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....