TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

MZA Warszawa wybiera gazowe MAN-y! 'Lew' idzie na rekord
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.04.2018 18:00:15 7 komentarzy
fot. wikipedia

Dziś, 25 kwietnia Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie rozstrzygnęły przetarg na dostawę 80 autobusów zasilanych CNG z opcją zamówienia kolejnych 30. Przewoźnik wybrał ofertę MAN-a, której głównym atutem była cena. Wygląda na to, że "lew" idzie na rekord!

Przypomnijmy, że warszawskie MZA przetarg na dostawę autobusów z silnikami na CNG ogłosiło pod koniec stycznia. Przyjrzeliśmy się wymaganiom przewoźnika wobec nowych nabytków. W zamówieniu podstawowym spółka chce pozyskać 30 autobusów klasy MAXI oraz 50 przegubowców. Mają one zacząć docierać do Warszawy w ciągu 32 tygodni od podpisania umowy. Zamknięcie dostaw przewidziano 9 tygodni później. MZA zastrzegło sobie jednak możliwość zwiększenia zakupów. Prawem opcji przewoźnik objął ewentualny zakup kolejnych 30 autobusów.

Termin składania ofert upłynął 4 kwietnia. Na gazowce objęte zamówieniem podstawowy stołeczny przewoźnik przygotował tyle, ile wskazał w ogłoszeniu o zamówieniu, czyli 146 493 000 PLN brutto. Oznacza to, że średni koszt pozyskania jednego autobusu przyjęto na poziomie 1 488 750 PLN netto. Dwie oferty, które wpłynęły tego dnia zmieściły się w tych szacunkach.

Tańszą przedstawił MAN. Koszt dostawy 30 autobusów typu A21 i 50 przegubowców A23 na CNG producent "lwów" skalkulował na 132311100 PLN brutto. Średnia cena jednostkowa za pojazd wyszła więc na poziomie 1 344 625 PLN netto, a więc

Drugą, lecz droższą ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa za 30 sztuk Nowych Urbino 12 CNG oraz 50 Nowych Urbino 18 CNG chciał zainkasować 140 053 433,40 PLN brutto. Daje to średnią cenę jednostkowo za gazowego "jamnika" w wysokości 1 423 307,25 PLN netto.

Trzech tygodni MZA potrzebowało aby przeanalizować propozycje obydwu producentów. Dziś zapadło rozstrzygnięcie. Wybór przewoźnika padł na MAN-a. O sukcesie "lwa" zadecydowały dwa czynniki. To przede wszystkim niższa cena (85 pkt) oraz unifikacja silnika (0,5 pkt). Solaris jednak trochę punktów odzyskał. Było to możliwe dzięki zaoferowaniu mocniejszych niż MAN-y E28 silników Cummins ISLG, niższemu zużyciu gazu oraz zastosowaniu hamowania rekuperacyjnego. Jednak to nie wystarczyło by przebić MAN-a. Pojedynek zakończył się rezultatem 95,35 pkt : 94 pkt na korzyść "lwa".

Pozostaje czekać więc na podpisanie umowy. Warszawski kontrakt będzie rekordowy dla MAN-a i to podwójnie. Po pierwsze będzie to największa jednorazowa dostawa autobusów Lion's City w Polsce. Po drugie pada także gazowy rekord. To największe dotychczasowe polskie zamówienie na autobusy gazowe.

To jednak nie koniec dobrych wiadomości z Warszawy dla MAN-a. Wczoraj Zarząd Transportu Miejskiego poinformował o wyborze oferty Arrivy w przetargu na ośmioletnia obsługę komunikacyjną autobusami przegubowymi. Przewoźnik w swojej propozycji zobowiązał się do pozyskania min. 54 Lion'sów City G CNG. Jeśli wszystko pójdzie sprawnie to dostawy autobusów z obydwu zleceń odbędą się w podobnym okresie. Dla MAN-a, który ostatnimi czasy ma rewelacyjną passę na polskim rynku takie kontrakty to bez wątpienia wisienka na torcie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZA Warszawa
MAN
Solaris
CNG
  • PKTY – 25.04.2018

    Niestety.

  • Marcin Piotrowski – 25.04.2018

    Mmmm

  • Antek Stefański – 25.04.2018

    No i słusznie!

  • Mikołaj Michalski – 25.04.2018

    Gdyby jeszcze ITS Michalczewski wziął MAN-y do kontraktu na 25 aut. 12m, to byłoby jeszcze lepiej. Niestety wziął Scanie, które kojarzą mi się z nienajlepszymi pojazdami z poprzedniego kontraktu PKS Grodzisk.

  • zxcvbnm – 25.04.2018

    Dobrze, bo na 3 generację Solarisa nie da się już patrzeć :D

  • Mikołaj Michalski – 25.04.2018

    Ale, z drugiej strony, zapomniałem - jak i autorzy tegoż artykułu - że są jeszcze hybrydowe MANy dla Mobilis też do Warszawy.

  • czeslaw2 – 25.04.2018

    @zxcvbnm: ktoś ci kazał? Nie, więc czego się czepiasz?!

  • Mateusz Sobolewski – 25.04.2018

    Ból dupy miłośników solarisa bo MAN wygrał jest bezcenny xD

  • Zdzich – 25.04.2018

    @Mikołaj Michalski a te Scanie to lipa? Tak z ciekawości pytam.

  • zxcvbnm – 25.04.2018

    @czeslaw2:O jezu... chodzi mi o to, że Monopol nigdy nie jest zdrowy. Jak nie czuje konkurencji na barkach to produkuje takie wozy jak 15xx które są już zjechane.

  • czeslaw2 – 25.04.2018

    @mateusz sobolewski: widzimy, że potrzebujesz specjalisty na cito. @zxcvbnm: oczywiście, że jest zdrowy. Trzeba tylko dobrze to rozegrać :-) Skoro nie dbają to są "zjechane", proste.

  • zxcvbnm – 25.04.2018

    @czeslaw218xx są w o wiele lepszym stanie od 15xx, a z tej samej zajezdni. Być może Solaris miał gorsze czasy, ale data prod. 2011 zbiegła się z bardzo dużym zamówieniem na Solarisy i chyba trochę popuścili.

  • Mateusz Suski – 26.04.2018

    Mateusz Sobolewski i po co wypisujesz cokolwiek jeżeli widzisz, że wywołujesz niepotrzebne komentarze. Z tego co wiem masz pilniejsze sprawy na głowie niż siedzenie na portalach społecznościowych i pisanie głupot. Jeżeli chciałeś komuś zaimponować to musze stwierdzić, że sie Tobie nie udało. Twoja pierwsza wypowiedź tutaj już pokazała Twój poziom inteligencji. Pozdrawiam wszystkich, którzy nie mają co robić z wolnym czasem i wypowiadają się w takich miejscach, nie wnosząc nic do sprawy :)))

  • Zdzich – 26.04.2018

    Dużo zależy od serwisu.Jeżeli ten jest do bani to nie ważne czy będzie to Man,Solaris czy Sor.Tutaj świetnym przykładem jest to co obecnie dzieje się w Gdańsku gdzie brakuje sprawnych wozów i trzeba było z PKSu brać Many a mechanicy się skarżą,że nie mają podstawowych narzędzi do pracy.Ale też zdarzają się gorsze serie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....